    From: "darek" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nieplacacy wspolwlasciciel nieruchomosci
    Date: Sat, 14 Dec 2002 12:00:05 +0100

    Użytkownik "beny76" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:atesph$fpn$2@news.onet.pl...
    > Sprawa z jednej strony jest prosta. Na podstawie Ustawy o wlasnosci
    lokali,
    > wspolwlasciciele nieruchomosci wystepuja do sadu z pozwem o wydanie wyroku
    > nakazujacego zaplate. Jezeli to nie pomoze, to komornik egzekwuje wyrok,
    > ale...
    >
    > wydaje mi się, że na pierwszym miejscu musicie do goscia wyslac wezwanie
    do
    > zaplaty, tak zeby byla w sadzie podkladka, ze przypominano mu o ciazacych
    na
    > nim zobowiazaniach.

    Z tego co wiem, to administracja takowe posylala.

    Sad rozpatruje takie sprawy w miare szybko.

    To znaczy? Bo w przypadku sadow nie wiem co to znaczy :(

    Z egzekucja
    > komornika moga byc problemy. Wspolnota bedzie musiala ze swojej kasy
    wylozyc
    > na zaliczke dla komornika. A jak okaze sie, ze nie ma z czego
    wyegzekwowac,
    > to wasza kasa przepada. W ostatecznosci sad moze wydac wyrok nakazujacy
    > eksmisje wlasciciela z lokalu i licytacje mieszkania na poczet dlugow. Z
    tym
    > jest najwiecej problemow, ale nie jest to niemozliwe. W wiekszosci miast
    > takie chece sie dzieja. :)

    Gosc w kamienicy nie mieszka, a teoretycznie to jedyny jego majatek, wiec
    komornik musialby od razu zabrac sie za licytacje jego lokali. Ale czy w
    takiej sytuacji sad wyda taki wyrok? A moze (jak wspominalem lokatorzy placa
    czynsze) moglby nakazac wplaty czynszy lokatorom tego goscia na konto
    wspolnoty?

    Dzieki
    Darek