  • 1. Data: 2008-06-09 17:45:09
    Temat: nieaktualny adres a przedawnienie - prosze o pomoc
    Od: laik <c...@i...pl>

    Witam,
    jesli ten temat juz byl na forum, prosze o linka, ja nie znalazlam.

    Mam dlug wobec jednego z bankow. Dług powstal pod koniec 2002 roku. Do
    02. sierpnia 2003 roku regularnie odbieralam wezwania do zaplaty.
    Nawet napisalam do banku pismo z informacja,ze nastapila pomylka, zeby
    sprawdzili jeszcze raz, bo raty na pewno byly splacane z konta meza. W
    dn. 12.07.2005 otrzymalam wezwanie od komornika dostawienia sie w
    kancelarii. Nie pamietam juz, cyz poszlam na to spotkanie. Po tym
    czasie nie odbieralam juz zadnej korespondencji. Zmienilam adres
    zamieszkania nie informujac o tym banku.

    Pytania:
    - czy kazde pismo od banku wzywajace do zaplaty przerywa bieg
    przedawnienia?
    - czy fakt,ze sprawa zajal sie komornik oznacza ze sprawa znalazla
    final w sadzie?
    - jaki jest okres przedawnienia w tej sytuacji?
    - czy fakt, ze pisma byly wysylane na adres nieaktualny cos zmienia?
    oraz chyba najwazniejsze:
    - jak sprawdzic na jakim etapie jest sprawa oraz jaka korespondencja
    byla wysylana - jednoczesnie NIE UZNAJĄC dlugu?
    - czy wyslac teraz ot, tak do banku aktualizacje danych osobowych?

    Niestety w mojej sytuacji finansowej nie zmienilo sie na tyle duzo
    abym mogla dług splacic od razu i boje sie wizyty komornika....

    Jeszcze jedna sprawa:
    Gdybym miala mozliwosc splacic ten dlug, czy poniose jakies dodatkowe
    koszty poza odsetkami karnymi? Komornik Sądowy nic nie zdzialal...

    Z gory dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2008-06-09 18:11:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "laik" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    O ile zajął sie sprawą komornik, to istnieje prawomocny tytuł wykonawczy,
    który przedawnia się po 10-ciu latach bezczynności.

  • 3. Data: 2008-06-10 09:25:59
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "laik" <c...@i...pl> napisał w
    - czy fakt,ze sprawa zajal sie komornik oznacza ze sprawa znalazla
    final w sadzie?

    Jest tytł wykonawczy. Może sądowy, a w pewnych wypadkach bank może bez sądu
    go wystwiwać.

    - jak sprawdzic na jakim etapie jest sprawa oraz jaka korespondencja
    byla wysylana - jednoczesnie NIE UZNAJĄC dlugu?

    Iść do komornika, sprawdzić porozmawiać i uzgodnić sposób spłaty.

  • 4. Data: 2008-06-10 12:18:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > Iść do komornika, sprawdzić porozmawiać i uzgodnić sposób spłaty.

    Uzgodnienie sposobu spłaty to właśnie uznanie długu.

    Sugerowałbym najpierw iść i tylko wypytać o szczegóły sprawy i jej
    dokumentację bez składania żadnych deklaracji.

  • 5. Data: 2008-06-10 13:13:24
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    > Uzgodnienie sposobu spłaty to właśnie uznanie długu.

    Wszak napisała, że ma dług. To niech spłaci.

    > Sugerowałbym najpierw iść i tylko wypytać o szczegóły sprawy i jej
    > dokumentację bez składania żadnych deklaracji.

    No jak nie chce spłacać to masz rację.