  • 11. Data: 2007-12-03 22:54:24
    Temat: Re: nie ja podpisałam umowa
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > To nie jest komunikacja dwukierunkowa - poza systemami z zamawianiem
    > filmów wszelkie odbiorniki i dekodery są bierne: niczego nie nadają,
    > mogą najwyżej odbierać sygnały z "centrali".

    Właśnie skasowałeś mój tuner z Aster. Wprawdzie (mam nadzieję ;-) nie
    donosi, który kanał aktualnie oglądam, ale bez wątpienia *dwukierunkowo*
    komunikuje się z systemem zarządzania.

    M.

  • 12. Data: 2007-12-04 03:30:42
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik pisze:
    > W mojej ocenie należało by przyjąć, że oszukała telewizję podając się za
    > Twojego pełnomocnika.

    o ile oszukała
    bo korzystanie przez jakiś czas sugeruje, że umocowanie jednak było...

    KG

  • 13. Data: 2007-12-04 11:46:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    zbyszek wrote:

    > Odbierają kody pozwalające im dekodować program......

    Ale to jest odbiór bierny - żadnych potwierdzeń. Zresztą - niby jakim
    cudem, nawet gdyby dekoder "chciał", komunikacja w drugą stronę mogłaby
    pójść przez zupełnie nie dostosowanego do tego satelitę?

  • 14. Data: 2007-12-04 12:28:02
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Ale to jest odbiór bierny - żadnych potwierdzeń. Zresztą - niby jakim
    > cudem, nawet gdyby dekoder "chciał", komunikacja w drugą stronę mogłaby
    > pójść przez zupełnie nie dostosowanego do tego satelitę?

    To sieci telewizji kablowych wykorzystują teraz transmisję przez
    satelitę? No popatrz pan... wot technika :-P

    M.

  • 15. Data: 2007-12-04 17:40:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciej Bebenek wrote:

    > To sieci telewizji kablowych wykorzystują teraz transmisję przez
    > satelitę? No popatrz pan... wot technika :-P

    Aj, to chodziło o kablówkę? Moje przeoczenie... Właśnie intensywnie się
    interesowałem technikami satelitarnymi i tylko to chodziło mi po głowie :)

  • 16. Data: 2007-12-04 20:31:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > o ile oszukała
    > bo korzystanie przez jakiś czas sugeruje, że umocowanie jednak było...

    Słuszna uwaga. Z tym, że trudno będzie dowieść tego, kto oglądał telewizję.

  • 17. Data: 2007-12-04 20:32:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    Słuszna uwaga. Z tym, że trudno będzie dowieść tego, kto oglądał telewizję.
    No i pytająca mogła myśleć, że ta druga osoba jest podmiotem umowy i
    pozwala jej oglądać.

  • 18. Data: 2007-12-05 07:16:29
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@...stopce.pl>

    Dnia Mon, 3 Dec 2007 23:39:56 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Użytkownik "FALKO" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zakładając, ze osoba ta podpisała się swoim imieniem i nazwiskiem, to moim
    > zdaniem ty oczywiście nawet tej umowy nie musisz wypowiadać. Nie płacisz
    > rachunku i tyle. natomiast sytuacja prawna tej osoby, która umowę podpisała
    > nie jest do końca jasna.

    Art. 103 kc trzeba do tego dodać, a §3 wyraźnie określa, ten kto podpisał
    musi placić.

    > W mojej ocenie należało by przyjąć, że oszukała telewizję podając się za
    > Twojego pełnomocnika. W ten sposób doprowadziła ją do niekorzystnego
    > rozporządzenia mieniem. Takie rozumowanie otwiera pokrzywdzonemu drogę do
    > roszczeń zarówno cywilnych, jak i do ścigania karnego za oszustwo. Co
    > oczywiście Ciebie bezpośrednio nie dotyczy.

    z tym oszukaniem telewizji bym polemizował.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa/Ursynow
    kontakt: http://grupy2.3mam.net

  • 19. Data: 2007-12-05 19:43:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@...stopce.pl> napisał w
    wiadomości news:vzunlj57hydj$.8nxlvmbtpciy.dlg@40tude.net...

    > z tym oszukaniem telewizji bym polemizował.

    Ja też bym w tym kierunku nie "szedł" do momentu, gdy nagle osoba wpisana w
    umowę zaczyna wypierać się jej zawarcia.