  • Data: 2007-05-03 21:47:34
    Temat: nie chcę spadku - jak?
    Od: <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sytuacja jest następujaca:
    W lutym zmarł mój dziadek. Zostawił żonę i kilkoro dorosłych dzieci, w tym
    moją mamę. Dziadek posiadał na siebie zarejestrowany motorower, miałe też
    trochę swoich własnych rzeczy. Być może posiadał jakieś długi lub lokaty
    (najprawdopodobniej nie). Moja mama nie chce brać w jakikolwiek sposób w
    "podziale możliwych łupów". Jak już doczytałem w internecie, może ona
    odrzucić spadek w ciągu pół roku od śmierci dziadka składając oświadczenie
    przed notariuszem lub w sądzie. Ale doczytałem też co innego. Mianowicie, że
    jeśli mama odrzuci spadek, traktuje się to jakby nie dożyła spadku.
    Mama żyje w zwiazku małżeńskim z tatą. Ma 3 dzieci żonatych/mężatych: mnie i
    2 siostry. Ma też jednego wnuka (dziecko mojej siostry).
    Czy jeśli mama odrzuci spadek, wówczas do dziedziczenia wejdziemy my (czyli
    wnuki i prawnuk zmarłego)? Czy dobrze zrozumiałem zasady odrzucania spaku?
    Jesli tak, to jak zrobić, by całkowicie odciać naszą rodzinę od
    jakichkolwiek postepowań spadkowych po dziadku? Czy każdy z nas musi złozyć
    oświadczenie o odrzuceniu spadku, włącznie z prawnukiem zmarłego?
    A moze jest inny sposób by się odciąć od możliwego w przyszłości
    postepowania spadkowego?
    pozdrawiam!