  • 1. Data: 2006-10-18 17:02:55
    Temat: newsy na strone www
    Od: "informatyk" <e...@o...pl>

    Witam, często w sieci widzę serwisy internetowe które publikują newsy
    kopiowane z portali, takich serwisów są tysiące jak nie więcej.
    Często gdzieś na dole takiego newsa jest sobie odnośnik do źródła
    (przeważnie dużego portalu jak gazeta.pl interia itd)

    W związku z tym czy serwisy które kopiują treści z tych portali są w zgodzie
    z prawem?
    Słyszałem że raz opublikowana wiadomość prasowa może być dowolnie
    rozpowszechniana ...
    Skolei z tego co wiem te duże portale mają też podpisane umowy z Polską
    agencją prasową która daje im te tresci za opłatą.

    Pytam ponieważ pracuje obecnie nad jednym serwisem i chciałbym rozbudować
    jego funkcjonalność o newsy dotyczące polityki ale nie chciałbym też łamać
    prawa i narazić się na jakieś nieprzyjemności z tym związane.