  • 1. Data: 2006-08-05 14:37:25
    Temat: nazwy i siedziby kilku powiatow
    Od: "Bolec" <b...@b...ec>

    Zainteresowały mnie nazwy i siedziby sześciu powiatów w Polsce.
    Skąd nazwa powiat gdański, a nie pruszczański jeżeli chodzi o Pruszcz
    Gdański? Skąd podwójne poczwarkowate nazwy:
    strzelecko-drezdeński i czarnkowsko-trzcianecki zamiast drezdeński i
    trzcianecki, bo te dwa miasta są większe?
    Prawdziwy fenomen to powiat warszawski zachodni, jego siedziba jest w
    Ożarowie, podczas gdy największym miastem są tam Łomianki! więc dlaczego
    nie nazywa się łomiański, albo ożarowski?
    Powiat łódzki wschodni, znów jakaś dziwna nazwa, zamiast koluski.
    Powiat ropczycko-sędziszowski, Ropczyce biją na głowe wielkością
    Sędziszów, więc po co to?

  • 2. Data: 2006-08-05 15:55:09
    Temat: Re: nazwy i siedziby kilku powiatow
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Bolec" <b...@b...ec> napisał w wiadomości

    > Gdański? Skąd podwójne poczwarkowate nazwy:
    > strzelecko-drezdeński i czarnkowsko-trzcianecki

    Jeśli chodzi o powiat strzelecko-drezdeński, to wynika z faktu, że są
    tam de fakto 2 "stolice" powiatu, Drezdenko i Strzelce Krajeńskie. Np.
    prokuratura jest w Strzelcach. Po prostu oba miasta zawarły "ugodę", że
    podzielą się powiatowymi instytucjami, w zamian za koniec przepychanek,
    które z miast ma być powiatem, a które nie. Podobna sytuacja występuje w
    woj. lubuskim, gdzie są dwie stolice, w Gorzowie Wlkp. są władze
    wojewódzkie, w Zielonej Górze władze samorządowe. Z tego co wiem podobna
    sytuacja jest w kujawsko-pomorskim i dot. Bydgoszczy i Torunia.

  • 3. Data: 2006-08-05 16:17:55
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > Powiat łódzki wschodni, znów jakaś dziwna nazwa, zamiast koluski.

    Moze dlatego, ze siedziba tego powiatu jest Łódź?

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 4. Data: 2006-08-05 16:56:30
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Bolec" <b...@b...ec> napisał

    > Sędziszów, więc po co to?

    Po co? Dla świętego spokoju. To wynik warcholstwa i przerostu ambicji na
    szczeblu lokalnym i braku jaj u facetów w stolicy. Z tego samego powodu
    mamy 16 województw zamiast 12.