  • Data: 2007-10-27 23:48:19
    Temat: naruszenie praw autorskich
    Od: "dEG" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Jakis czas temu "pracowalem" na umowe o dzielo dla pewnej firmy (nazwijmy ja X)
    ktora to tworzyla niewielka czesc duzej, polskiej produkcji (gra komp.) dla
    firmy (nazwijmy ja Y)- developera i producenta zarazem. Wszystkie oplaty zostaly
    uregulowane przez firme X (z nia tez podpisywalem umowe), czesc dziela ktore
    stworzylem zostala wykorzystana w grze firmy Y. I wszystko byloby ladnie gdyby
    nie brak mojej skromnej persony w spisie tworcow. Domyslam sie iz nastapilo wiec
    naruszenie moich praw autorskich (aczkolwiek nie majatkowych). Czy jest jakas
    mozliwosc (sadowa?) wyegzekwowania poswiadczenia przez firme Y (chocby na
    pismie) iz faktycznie bylem wspoltworca gry (posiadam zrodla- sceny 3d, oraz
    tekstury ktore wykorzytywalem przy tworzeniu grafiki), a moze wszelkie
    niejasnosci powinienem zalatwiac z firma X? Sytlacje komplikuje fakt iz
    aktualnie przebywam poza granicami kraju, jednak (o ile ma to jakies znaczenie)
    tytul bedzie rozpowszechniany rowniez w kraju w ktorym aktualnie przebywam.