  • 561. Data: 2013-04-24 12:23:05
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.04.2013 12:12, krys pisze:

    > Zdawalność egzaminów to zdawalność egzaminów nic więcej.
    > Wiedza to zupełnie co innego.
    > IMHO nie ma jak zobaczyć tego Twojego dzieła.

    Ale Andrzej ci tłumaczy, że dzieło nie musi być fizyczne. Dziełem może
    być Nauczony Kierowca, Nauczony Student. Po części moje dzieło było
    fizyczne, bo były nim także materiały dla studentów i opracowane
    zadania, które musiałem dostarczyć na N dni przed zajęciami.

    > O widzisz, klapki spadają.

    tylko jaka etyka jest właściwa. Mieć DG czy likwidować?

    > Tu nie chodzi o sprzątanie, tylko o pieniądze, nie oszukujmy się.
    > Równie dobrze można powiedzieć, że zalezy, czy zleceniodawca chce mieć
    > pilnowane, czy upilnowane, albo czy nie powinien zatrudnić na UoP stróża.

    No dlatego zdziwiłem się że Andrzej mówi, że umowa o Upilnowanie
    Samochodu Przed Złodziejem nie przejdzie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 562. Data: 2013-04-24 12:27:15
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 24.04.2013 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> napisał/a:

    > No to dobierz inny, który będzie mniej znaną marką i nie rzuca się w
    > oczy jako przykład zrozumiały danej idei.

    Ale dlaczego ja mam dawać za Ciebie jakiś przykład,
    żeby wspierać Twoją ideę?

    Zresztą przecież już pisałem- dobroczynność jest OK.
    Zmuszanie do niej- nie.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 563. Data: 2013-04-24 12:35:20
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.04.2013 12:19, Andrzej Lawa pisze:
    > Och? Które?
    > No, chyba że masz na myśli umiarkowane ilości

    Dowolna rzecz w nadmiarze szkodzi, a wręcz zabija.

    >- ale w takich to i
    > kokaina wiele szkód nie narobi.

    Wiele, ale jakieś narobi?

    A jak są ilości, że nie narobią, to jakie to ilości i czy jest wtedy
    jakaś korzyść? Bo jak nie ma, to nadal nie widzę powodu dopuszczania
    tych ilości.

    A jak ma, to owszem, takie ilości można dopuścić. Tak zresztą jest.
    Sporo dostępnych w aptekach czy szpitalach medykamentów można by
    zakwalifikować jako narkotyki, a są wydawane i podawane.

    >Patrz: metody na chorobę wysokościową w
    > Andach (życie liści koki z czymś tam jeszcze).

    A u nas w Polsce jakaś korzyść?

    > Dopiero nadużywanie
    > stanowi problem.

    jak wszystkiego. Tylko że są substancje w ogólności korzystne, przydatne
    i rzadko nadużywane i są substancje w ogólności niekorzystne,
    nieprzydatne i używane wyłącznie lub głównie do szkodzenia i te nazywamy
    narkotykami. I wtedy dopuszczanie ich do obrotu stanowi niepotrzebne
    zagrożenie dodatkowe dla społeczeństwa.

    > Ja nie jestem państwo.

    Znów Mityczni Oni? Jesteś. Jesteś jego składową. Z Żoną stanowicie
    wspólnotę która dba o siebie i dzieci. Z sąsiadami stanowicie wspólnotę,
    która dba o wasz blok albo dzielnicę. Z innymi dzielnicami stanowicie
    wspólnotę, która dba o waszą gminę, razem z innymi... a w końcu
    stanowisz Państwo, które dba o swoich członków.

    > Mhm. Tak samo jak "za komuny" było z dolarami ;->

    Dolary tak nie szkodzą jak kokaina. W ogólności, żeby ci zaoszczędzić
    szukania konkretnego przykładu, że komuś zaszkodziły.

    > Czego nie rozumiesz w zaimku "się"?

    Wydaje mi się, że rozumiem wszystko. Pokazałem ci tylko, że w przypadku
    narkotyków on nie działa. I narkoman zatruwa SIĘ ale i innych. Dlatego
    nie uważam tego za jego prywatny problem.

    > [ciach]

    > A także zupełnie trzeźwi.

    Ale mniej. Alkohol jest przyczyną bezpośrednią wielu śmiertelnych
    zdarzeń na drodze, które by nie nastąpiły, gdyby kierowca nie użył
    alkoholu. I tak samo narkotyki.

    Znów argument w stylu: nie walczmy z kobrą, bo i tak mamy żmije w
    okolicy. Należy walczyć i z kobrą i ze żmijami.

    > Ale tutaj zakazy powodują więcej szkód niż korzyści.

    Jak sobie wyobrażasz Polskę, w której w każdym kiosku można by kupić
    marihuanę, w każdej Żabce kokainę, LSD, extasy i co tam jeszcze sobie
    wymyślisz? Uważasz, że społeczeństwo, a zwłaszcza dzieci, by się nie
    zaćpało?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 564. Data: 2013-04-24 12:37:07
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.04.2013 12:27, Dominik & Co pisze:

    > Ale dlaczego ja mam dawać za Ciebie jakiś przykład,
    > żeby wspierać Twoją ideę?

    Nie dawać, tylko wziąć sobie. Jak podam jakiś Znany to się doszukasz rys
    (bo i kto ich nie ma). Jak powiem nieznany, to powiesz, że nie znasz.
    Nie chodzi mi o konkretne nazwiska, bo tych nazwisk są miliony, chodzi o
    zasadę.

    > Zresztą przecież już pisałem- dobroczynność jest OK.
    > Zmuszanie do niej- nie.

    A ja podawałem przykład umowy z kolegami na ściepę na potrzebującego.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 565. Data: 2013-04-24 12:44:16
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 24.04.2013 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> napisał/a:

    > A ja podawałem przykład umowy z kolegami na ściepę na potrzebującego.

    A jak jeden kolega się nie zgadza, to go demokratycznie przegłosujecie
    i przemocą ściągniecie "składkę"?

  • 566. Data: 2013-04-24 12:47:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > No dlatego zdziwiłem się że Andrzej mówi, że umowa o Upilnowanie
    > Samochodu Przed Złodziejem nie przejdzie.

    To już prędzej by przeszła umowa na kradzież samochodu ;)

  • 567. Data: 2013-04-24 13:00:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Dowolna rzecz w nadmiarze szkodzi, a wręcz zabija.

    > Wiele, ale jakieś narobi?

    Tyle samo, co alkohol. Chemicznie to trucizna, ale organizm sobie z nią
    radzi i w małych ilościach faktycznie może wręcz korzystnie działać.

    > A jak są ilości, że nie narobią, to jakie to ilości i czy jest wtedy
    > jakaś korzyść? Bo jak nie ma, to nadal nie widzę powodu dopuszczania
    > tych ilości.

    Naucz się czytać. Podawałem przykłady. Ile to konkretnie wychodziło -
    musisz sobie policzyć, ale tak "na oko" różnica skali pomiędzy żuciem
    koki a "czystą" kokainą jest co najmniej tak samo duża, jak różnica
    pomiędzy kieliszkiem wina a wiaderkiem spirytusu.

    [ciach]

    > A u nas w Polsce jakaś korzyść?

    Generalnie pobudzenie. Podobnie jak kawa, herbata czy ostra muzyka.

> [...]
    > nieprzydatne i używane wyłącznie lub głównie do szkodzenia i te nazywamy
    > narkotykami. I wtedy dopuszczanie ich do obrotu stanowi niepotrzebne

    Trawka jako taka jest nieszkodliwa. Dopiero nadmiernie używana może
    stanowić problem, ale i tak znikomy w porównaniu z analogicznym
    nadużywaniem alkoholu (bo nie jest toksyczna).

    > Znów Mityczni Oni? Jesteś. Jesteś jego składową. Z Żoną stanowicie

    Zgubiłeś się. Mowa była o państwowych zakazach na niektóre substancje.
    Ja jestem przeciwny. Natomiast nie widzę nic złego w rodzicach nie
    podających swoim dzieciom takich rzeczy do spróbowania. Odróżnij
    łaskawie te dwie rzeczy.

    [ciach]

    > Dolary tak nie szkodzą jak kokaina. W ogólności, żeby ci zaoszczędzić
    > szukania konkretnego przykładu, że komuś zaszkodziły.

    Więcej ludzi zginęło z powodu dolarów niż kokainy niezwiązanej z dolarami ;)

    > Wydaje mi się, że rozumiem wszystko. Pokazałem ci tylko, że w przypadku

    Masz rację - wydaje ci się.

    > narkotyków on nie działa. I narkoman zatruwa SIĘ ale i innych. Dlatego
    > nie uważam tego za jego prywatny problem.

    Wiesz, podobnie posiadając sprzęt audio, zwłaszcza estradowy, można
    zatruwać życie innym. To co, zakazać sprzedaży wzmacniaczy powyżej np. 2W?

    > Ale mniej.

    Och? Statystyki poproszę.

    > Alkohol jest przyczyną bezpośrednią wielu śmiertelnych
    > zdarzeń na drodze, które by nie nastąpiły, gdyby kierowca nie użył
    > alkoholu. I tak samo narkotyki.

    No i co z tego?

    > Znów argument w stylu: nie walczmy z kobrą, bo i tak mamy żmije w
    > okolicy. Należy walczyć i z kobrą i ze żmijami.

    Tylko że twoja walka sprowadza się do "wytępmy koby i żmije". A mi
    wystarczy, żeby nie szwendały się po miejscach publicznych poza swoimi
    naturalnymi siedliskami.

    Ty chciałbyś prewencyjnie wytępić wszelkie potencjalnie niebezpieczne
    zwierzęta, włącznie z tymi w ZOO.

> [...]
    > marihuanę, w każdej Żabce kokainę, LSD, extasy i co tam jeszcze sobie
    > wymyślisz? Uważasz, że społeczeństwo, a zwłaszcza dzieci, by się nie

    Ależ taki kiedyś było! I problem z narkomanią był znacznie mniejszy.

  • 568. Data: 2013-04-24 13:01:17
    Od: Maruda <m...@n...com>

    > Swoją szosą, to ciekawe jak rozumiesz prawica. Bo prawica/lewica wzięło
    > się z tego, że kiedyśtam jakieś ugrupowania tak siedziały w sejmie.
    > Tylko od tamtego czasu poglądy i sytuacje tak się pozmieniały, że nie
    > wiem co rozumiesz przez prawica. Faszyści? Nacjonaliści?

    Skoro grzecznie pytasz, to wyjaśniam:

    Prawica oznacza "mało państwa" oraz konserwatyzm (to, co było dobre
    przez parę tysięcy lat pewno będzie dobre jeszcze przez parędziesiąt).

    Najważniejsze: Zakłada, że własność jest święta, a człowiek jest wolny,
    rozumny i odpowiedzialny. Dalej to już tezy z tych założeń.

    Dokładne przeciwieństwo lewicy, czyli socjalizmu, które traktują
    człowieka jak bydło, jak inwentarz gospodarski, który trzeba trzymać na
    postronku, zaszczepić jak trzeba, wykastrować jak trzeba, nakarmić
    choćby siłą, przyodziać, a przede wszystkim wydoić.

    W prawicowym ustroju nie ma potrzeby wydawać "prawa jazdy", pozwolenia
    na broń, bo człowiek jest rozumny. Jeśli jednak pobłądził, to odpowiada
    za swoje czyny z całą surowością, a na pierwszym miejscu jest
    naprawienie szkód i krzywd.
    Nie ma ZUS i NFZ, bo człowiek jest wolny i rozumny. Jeśli zamiast
    odkładać na emeryturę albo lekarza wolał to przeputać, to ma prawo
    umrzeć z głodu w świetle reflektorów i kamer TVNu.

    Prawica, to Korwin-Mikke, hiki, Dominik, Maruda, a lewica to PAŚ, AL i
    może jeszcze paru, słabo zadeklarowanych. Z ugrupowań: PiS jest
    lewicowe, by nie było wątpliwości. Lewicowa jest chadecja, związki
    zawodowe, zieloni itp.

    Prawica jest prawa, a lewica jest lewa.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 569. Data: 2013-04-24 13:23:10
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.04.2013 12:44, Dominik & Co pisze:

    > A jak jeden kolega się nie zgadza, to go demokratycznie przegłosujecie
    > i przemocą ściągniecie "składkę"?

    No, skoro takie jest ustalenie wspólnoty?

    Dominiki, tak działa świat. Przecież taki był początek wątku, że
    wspólnota Tomka kazała mu ściągać anteny, a on nie chciał i go
    przegłosowali.

    Generalnie masz kilka wyjść:

    a) Przymusisz go do płacenia składki, bo jest w mniejszości

    b) zwolnisz go od płacenia składki (np. dzieci nie płacą na NFZ, a
    leczenie mają)

    c) usuniesz go ze wspólnoty całkowicie

    d) usuniesz go ze wspólnoty częściowo, w zakresie jakimś.

    Ja rozumiem, że ty byś tak chciał żeby usunąć się ze wspólnoty w
    zakresie składek na leczenie ale np. nie usuwać w zakresie np. ściepy na
    boisko, gdzie grasz z kumplami w piłkę. I pasowałby ci punkt (d). Tylko
    w przypadku NFZ społeczeństwo takiego wariantu nie dało, bo pojawia się
    wiele niestety problemów z nim.

    Co na przykład zrobić z kumplem, bo był młody, piękny i bogaty i przez 5
    lat miał w dupie składkę na cele trudne tylko zrzucał się na Boisko do
    Piłki, ale teraz przychodzi i jęczy ,,koledzy ratujcie, dom mi się
    spalił, żona się puszcza, krokodyl odgryzł mi nogę, a w mózgu mam
    nowotwór. Sypnijcie ze skarbonki na operację wycięcia guza i na
    protezę.'' Czy społeczeństwo jest dość silne na to, żeby stanowczo
    powiedzieć mu ,,spierdalaj'', a jak zdechnie na schodach do budynku, to
    wezwać siły porządkowe (swoją szosą też kosztujące), które jego ciało
    wywiozą na śmietnik (też kosztujący). A co jak nie zdechnie od razu,
    tylko będzie leżał przed pracą i szarpał za nogawki (analogia do
    pozbawionych środków mieszkańców kartonów w dzielnicach przestępczych
    którzy zagrażają pozostałym członkom społeczeństwa).

    Społeczeństwo nie może funkcjonować bez wspólnoty. Jednostki pozostające
    poza wspólnotą są dla tejże mniej lub bardziej niebezpieczne, a koszty
    ochrony przed nimi ponosi wspólnota. I wspólnota musi zdecydować czy w
    danym zakresie lepiej się chronić przed tymi poza wspólnotą czy lepiej
    przymusić ich do przynależności.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 570. Data: 2013-04-24 13:25:35
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" <D...@g...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:kl7qa1$o6j$1@node1.news.atman.pl...

    > Nie, mówię o socjaliźmie, czyli prawie do cudzego dochodu.
    > Nie o solidarnej zrzucie na wspólne sprawy (np. wojsko czy administrację).

    Słyszałem gdzieś trafną, moim zdaniem opinię nt. różnicy między ideologią
    chrześcijańską a socjalistyczną.
    Chrześcijanin mówi: jeśli masz dwie suknie, a twój brat chodzi nagi, oddaj
    mu jedną.
    Socjalista mówi: jeśli jesteś nagi, a twój brat ma dwie suknie, zabierz mu
    jedną.
    Efekt niby ten sam, ale jakaś różnica jest. W tej dyskusji widać zwolenników
    jednej i drugiej koncepcji.
    Michał