  • 151. Data: 2013-04-18 14:27:21
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 18.04.2013 13:30, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No wiesz, jak myślisz, że odebranie prawa głosu nauczycielom uzdrowi
    > Polskę, to wydaje mi się, że masz słaby plan.

    Ale nie chce odierac. KAzdy zadecyduje czy chce miec glos.

    Warunkiem jest placenie swoich podatkow (i proporcjonalna do tego sila
    glosu) z pieniedzy zarobionych nie z podatkow (budzetu).

    Nauczyciel moze nie pracowac w szkole budzetowej, tylko w prywatnej.
    Prywatnej takiej bez dotacji. Albo w takiej z 50% dotacja. Wtedy sila
    jego glosu bedzie - jego podatki przez pol.

    zen.aspx

  • 152. Data: 2013-04-18 14:27:46
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.04.2013 14:12, Andrzej Lawa pisze:

    > Nie wiem jak z kanałowym, ale na froncie "białe" plomby, a z tyłu
    > amalgamatowe lub za dopłatą 90zł "białe".

    Ty, pacz, a to moje świnie (Uniwerek Medyczny) mówią, że albo albo, nie
    można dopłaty. Albo płacę za całość albo amalgamatowa.

    > Uwaga: plomby z amalgamatu są gorsze tylko estetycznie.

    Na pewno? Wikipedia mówi inaczej:

    Obecnie notuje się odchodzenie od stosowania amalgamatu w dentystyce z
    uwagi na względy estetyczne (metaliczny kolor wypełnienia kontrastuje z
    tkanką zęba), narażenie lekarzy i pacjentów na kontakt z toksyczną
    rtęcią oraz ze względów środowiskowych (emisja rtęci do atmosfery
    wskutek kremacji zwłok ludzkich).

    >Prawidłowo
    > wykonane, pod innymi względami są CO NAJMNIEJ tak samo dobre, jak "białe".

    No wiesz, ale i tak mam brzydki pysk, żeby jeszcze takie wsadzać.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 153. Data: 2013-04-18 14:31:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.04.2013 14:16, krys pisze:

    > Najlepsze jest to, że A.L. uważa, że POTRZEBOWAŁ pozwolenia na budowę.
    > Jakby mu nie wystarczylo, że ma ziemię, na której wybuduje i murarza, który
    > mu wybuduje...

    Nie, nie wystarcza, bo takie społeczeństwo ustaliło reguły. Jak ci się
    nie podoba - won ze społeczeństwa albo próbuj te reguły zmienić.

  • 154. Data: 2013-04-18 14:33:08
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 18.04.2013 12:47, Andrzej Lawa wrote:

    > Z kolei oni tymi samymi pieniędzmi płacą dalej. Pamiętaj, że pieniądze
    > "produkuje" państwo.

    chciales napisac "drukuje" ;)

    > No, powiedzmy że gwarantuje, bo produkują je
    > banki... ale w sumie w ramach tych gwarancji.

    A przypomnij mi ile jestesmy na minusie w tej wspolnej kasie?

    I jak to ma sie do produkcji.

    Bo widzisz, jak w fabryce produkuja, to towaru przybywa, a nie odwrotnie.

    > W rezultacie w twoim chorym świecie prawo głosu mieliby tylko...
    > eksportujący towaru lub usługi.

    A czy to byłoby złe?

    > Twój model jest dziecinny i świadczy o nieznajomości postaw ekonomii.

    Ty jestes za to wielkim znawca i wiesz!

    > ROTFL
    >
    > I ty się dziwisz, jak piszę że jesteś dziecinny...

    Co cie tak rozsmieszylo?

    Budzet zaklada jakie beda wplywy z podatkow, jakie beda wydatki. Potem
    bedzi ekorekta i szukanie kasy w kazdym miejscu. Bo deficyt.

    > Podnoszenie podatków podnosi wpływy tylko do pewnej granicy, potem trend
    > się odwraca i to dość gwałtownie.

    NAsi politycy o tym nie wiedza. Lub udaja greków.

    > Albo podnosi ceny dla klientów.

    Albo robi oszczednosci i zwlania ludzi. Zmniejsza koszty o 1/5 a ta sama
    robote wykonuja przycisnieci pozostali "jak chcesz prace miec, to rob
    wiecej za tyle samo".

    > No popatrz.
    >
    > Wytłumacz zatem niedawny dość ostry wzrost cen pamięci komputerowych.
    > Jakoś "zaryzykowali" i wzrosły prawie dwukrotnie.

    Podaz i popyt.

    > Ale byłby płacz, jakby analogicznie wzrosły podatki.

    > [ciach]
    >
    > Nadal domagam się

    HAHAHAHAHAHAHA

    Domagasz sie? :D

    ACHACHACHACHAHCAH

    zen.aspx

  • 155. Data: 2013-04-18 14:35:09
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.04.2013 14:23, hiki o! pisze:
    > No to niech siedzi 40 w szkole i tam pracuje.

    Nierzadko siedzi.

    > Inaczej ejst tak, ze siedzi 12.

    Nie jest. Po pierwsze nie 12 a 20 (tyle godzin przytablicowych wynosi
    etat).

    Po drugie, jak ma siedzieć, to musi mieć gdzie. Wielu nauczycieli byłoby
    za 8godzinnym dniem pracy, jakby mieli stanowisko pracy, z komputerem
    itp. Wtedy mogliby np. 5h przy tablicy, pozostałe 3 praca naukowa.
    Niestety to kosztuje. Trzeba kupić sprzęt, zapewnić warunki lokalowe
    (teraz jak się robi niż, to łatwiej, ale nadal ciężko)...

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 156. Data: 2013-04-18 14:35:29
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 18.04.2013 13:42, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Czyli w ten sposób pozbawiasz głosu wszystkich, którzy działają na rzecz
    > wspólnoty.

    Nie. Tylko tych co dzialaja za kase wspolnoty. To roznica.

    > No jest to jakieś wyjście. Tylko raz, że niezbyt realne do wprowadzenia,

    To wiem.

    > a dwa że koszmarnie ciężkie do egzekwowania. Bo teraz, czy wg ciebie
    > właściciel sklepu mięsnego na moim osiedlu ma prawo głosu? Upps... chyba
    > nie, bo zaopatruje się u niego pobliskie przedszkole.

    A jak teraz rozroznia sie budzetowke od prywatnego biznesu.

    Proponuje uproscic i zrobic dokladnie tak samo.

    Jak kasa idzie z ministrstwa - budzetowka.

    Jak kasa nie idzie z ministerstwa - biznes prywatny.

    Prościej?

  • 157. Data: 2013-04-18 14:36:59
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 18.04.2013 14:24, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A limity wynikają z braków finansowych. Nie przeskoczysz fizyki. Nie ma
    > paliwa, silnik nie pojedzie...

    A dlaczego nikt nie chce placic wiecej na NFZ?

    Moze dlatego, ze i tak czuje sie okradany.

    Urzednicy oszczedzaja na chorych. Nie oszczedzaja na sobie.

    zen.aspx

  • 158. Data: 2013-04-18 14:38:21
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 18.04.2013 14:16, krys wrote:

> [...]
    > Jakby mu nie wystarczylo, że ma ziemię, na której wybuduje i murarza, który

    ...i gdyby trafil na urzedasa, co go nie lubi, to moglby latami dalej
    potrzebowac pozwolenia...

    i mialby swoja dzialke, i zajecie - co tydzien po prosbie do
    uber-urzednika...

    Ale podatki za ziemie i tak by musial placic.

    I placic.

    I placic.

    A domu by nie bylo.

    Nawet jakby mial kase ten dom wybudowac.

    zen.aspx

  • 159. Data: 2013-04-18 14:39:44
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.04.2013 14:35, hiki o! pisze:
    > Nie. Tylko tych co dzialaja za kase wspolnoty. To roznica.

    No. Dla mnie bezsens. W Twoim modelu, jak wokoło mojego domu trzeba
    skosić trawę, a ja mam kosiarkę i wspólnota postanawia mnie wynająć, to
    tracę prawo głosu we wspólnocie. Więc wyprowadzamy kasę poza wspólnotę i
    zatrudniamy gościa z kosiarką z bloku obok.

    Myślisz, że jakby wszyscy urzędnicy, nauczyciele, policjanci, żołnierze
    byli np. sprowadzeni z Ukrainy, to byłoby korzystne dla kraju?

    > A jak teraz rozroznia sie budzetowke od prywatnego biznesu.
    >
    > Proponuje uproscic i zrobic dokladnie tak samo.
    >
    > Jak kasa idzie z ministrstwa - budzetowka.
    >
    > Jak kasa nie idzie z ministerstwa - biznes prywatny.

    A co znaczy ,,idzie kasa z ministerstwa''? Bo przecież mówię, że do
    właściciela sklepu z parówkami idzie kasa z ministerstwa bo kupuje u

  • 160. Data: 2013-04-18 14:39:47
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 18.04.2013 14:12, Andrzej Lawa wrote:

    > Nie wiem jak z kanałowym, ale na froncie "białe" plomby, a z tyłu
    > amalgamatowe lub za dopłatą 90zł "białe".

    A dlaczego za doplata? PRzeciez place za usluge, to dlaczego mam doplacac?

    To moze niech mi nie zabieraja kasy "na dentyste" to pojde i za 100%
    sobie zaplace - wtedy mnie bedzie stac.

    > Uwaga: plomby z amalgamatu są gorsze tylko estetycznie. Prawidłowo
    > wykonane, pod innymi względami są CO NAJMNIEJ tak samo dobre, jak "białe".

    Tylko w jedynce troche szpeca ;

    > Wiele zależy od miejsca - podobnie jak w firmach prywatnych ;)

    zen.aspx