  • 11. Data: 2007-07-18 14:57:33
    Temat: Re: mp3 z internetu
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 18-07-2007 o 16:48:08 FlashT <g...@l...com> napisał(a):

    > Chyba nie ma programu P2P ktory by TYLKO sciagal :)

    Sa. Chociazby eMule Flux.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 12. Data: 2007-07-18 18:07:14
    Od: "Krzysiek" <n...@m...pl>

    Rozumiem że pobieranie plików muzycznych z internetu to dokładnie to samo co
    nagrywanie piosenki z radia, albo filmu z telewizji.
    Czemu wolno mi z tego później korzystać (dla siebie)? Pzecież użytek osobisty dotyczy
    tylko kręgu znajomych, rodziny itd.

  • 13. Data: 2007-07-18 18:15:54
    Od: "Krzysiek" <n...@m...pl>

    > Chyba nie ma programu P2P ktory by TYLKO sciagal :)

    Nie chodzi mi o p2p. Wiadomo że gdy używam p2p to też rozpowszechniam pliki i łamie
    prawo. Interesuje mnie tylko ściąganie (np. z
    jakiejś mało legalnej strony www, albo serwera ftp).

  • 14. Data: 2007-07-18 18:39:26
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Krzysiek" <n...@m...pl> writes:

    > Rozumiem że pobieranie plików muzycznych z internetu to dokładnie to
    > samo co nagrywanie piosenki z radia, albo filmu z telewizji.

    Ostatnio mieliśmy tutaj dyskusję na temat tego, czy można plik .mp3
    traktować jako program komputerowy.

  • 15. Data: 2007-07-18 18:42:06
    Od: "Krzysiek" <n...@m...pl>

    > Ostatnio mieliśmy tutaj dyskusję na temat tego, czy można plik .mp3
    > traktować jako program komputerowy.

    Przecież plik mp3 to utwór muzyczny. Programy komputerowe nie są na równi traktowane
    z muzyką. Np. nie dotyczy ich użytek osobisty.

  • 16. Data: 2007-07-18 19:08:16
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Krzysiek" <n...@m...pl> writes:

    > Przecież plik mp3 to utwór muzyczny.

    Utwór muzyczny zakodowany w postaci cyfrowej. Pytanie tylko, czy
    postać cyfrowa utworu muzycznego (czyli plik .mp3) jest programem
    komputerowym, czy nim nie jest.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 17. Data: 2007-07-18 19:09:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f7ln7b$2oa$1@nemesis.news.tpi.pl Krzysiek <n...@m...pl>
    pisze:

    > Przecież plik mp3 to utwór muzyczny.
    A skąd, niekoniecznie.

    --
    Jotte

  • 18. Data: 2007-07-18 19:10:28
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 18-07-2007 o 20:42:06 Krzysiek <n...@m...pl> napisał(a):

    > Przecież plik mp3 to utwór muzyczny. Programy komputerowe nie są na
    > równi traktowane z muzyką. Np. nie dotyczy ich użytek osobisty.

    Utwor muzyczny to utwor muzyczny. Cos kompletnie niematerialnego. I tego
    na 100% dotyczy uzytek osobisty. mp3 to juz swoisty utwor zalezny, forma
    utrwalenia utworu muzycznego w postaci innego utworu skladajacego sie z
    "zer i jedynek". mp3 to juz cos bardziej materialnego (ale daleko temu np.
    do grabi, czy samochodu). I teraz mozna sie spierac czy takie mp3 jest
    programem komputerowym czy nie. Ale zostawmy ten temat :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 19. Data: 2007-07-18 19:12:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:op.tvocvqa2rgp2nr@sempron Jasko Bartnik
    <a...@s...nadole> pisze:

    > Utwor muzyczny to utwor muzyczny. Cos kompletnie niematerialnego.
    A dowód jakiś, czy tak sobie gadasz?

    --
    Jotte

  • 20. Data: 2007-07-18 20:32:03
    Od: "Krzysiek" <n...@m...pl>

    Dobra nieważne. Schodzimy z tematu. Takie wydawałobv się proste pytanie, a nikt nie
    wie.
    Gdzie w ustawie jest mowa o tym, że można zarejestrować sobie muzykę z radia, albo
    wykonać kopię płyty cd-audio dla siebie?