  • 1. Data: 2003-02-02 13:32:19
    Temat: mp3 po raz 2341234235-ty
    Od: "Michał Lesiak (bler)" <m...@b...eu.org>

    z reka na sercu mowie ze szukalem po archiwum ale nie znalazlem odpowiedzi,
    jesli tam jest to prosze mnie zbic i odeslac do szukania :)

    otoz idzie mi o mp3 i diwiksy, trzymane na kompie firmowym/na plytach w
    biurze. moje wlasne, nikomu nie udostepniane - czy jest jakas podstawa do
    tego zeby mnie zamknac za to? podstawa prawna ofkors, sadze ze nie beda ze
    mna dyskutowac jak im pokaze pl.soc.prawo :)

    po sieci krazy plotka, ze mp3 musze skasowac po 24 godzinach od
    sciagniecia, ale to tylko plotka jak sadze?

    dowiedzialem sie tez, ze US buczy jesli mam darmowe oprogramowanie
    sciagniete z sieci (bsd/linux/openoffice/whatever), czy wystarczy kupienie
    online nosnika z danym oprogramowaniem zeby sie odczepili? czy koniecznie
    musi byc faktura vat na to?

    dziekuje z gory i przepraszam jeszcze raz jesli to juz bylo :)

    --
    M.

  • 2. Data: 2003-02-02 14:18:29
    Temat: Re: mp3 po raz 2341234235-ty
    Od: Romek <r...@p...wp.pl>

    Dnia Sun, 2 Feb 2003 13:32:19 +0000 (UTC), "Michał Lesiak (bler)"
    <m...@b...eu.org> napisał(a):

> [...]
    >tego zeby mnie zamknac za to? podstawa prawna ofkors, sadze ze nie beda ze
    >mna dyskutowac jak im pokaze pl.soc.prawo :)
    Tak jest.
    W zasadzie mozesz miec mp3 , dvx itp, tylko w granicach dozwolonego
    uzytku prywatnego. O tym dozwolonym uzytku przeczytaj u mnie w FAQ na
    www.prawnik.net.pl Chodzi o to,ze jak kupilec CD, to mozesz sobie z
    tego zrobic MP3 i sluchac w pracy Ale nie mozesz scignac z sieci ...

    >po sieci krazy plotka, ze mp3 musze skasowac po 24 godzinach od
    >sciagniecia, ale to tylko plotka jak sadze?
    To kompletna bzdura..
    Sadze, ze ma jednak swoje zrodlo w praktyce USA. Teoretycznie mona
    bowiem zamiescic na stronie MP3 i licencja czasow n a24 godziny.
    Dlaczego nie. Ale to jest licencja, po 24 wygasa. I nic to nie ma
    wspolnego z dozwolonym uzytkiem.

> [...]
    >online nosnika z danym oprogramowaniem zeby sie odczepili? czy koniecznie
    a tego nie kumam
    Jak masz programy na GPL czy jkijkolwiek innej licencji Open Source to
    niech sie wypchaja. Kiedys dawno temu - jakis roktemu - US nie mogl
    zrozumiec ze w sieci moze cos byc za free i mnaliczal podatek jak za
    winde :) Ale juz sie nauczyli :) Wiec problemów nei ma

    Pozdrawiam
    Romek

  • 3. Data: 2003-02-02 15:28:11
    Od: "Michał Lesiak (bler)" <m...@b...eu.org>

    Romek <r...@p...wp.pl> wrote in

> [...]
    > www.prawnik.net.pl Chodzi o to,ze jak kupilec CD, to mozesz sobie z
    > tego zrobic MP3 i sluchac w pracy Ale nie mozesz scignac z sieci ...

    a jesli userzy w mojej sieci _tak_sami_z_siebie_ zrobia sobie wspolny dysk
    z mp3kami i diwiksami? to tez bedzie na mnie? to znaczy, ja im zrobie dysk
    a ni tam beda trzymac co chca?

> [...]
    > zrozumiec ze w sieci moze cos byc za free i mnaliczal podatek jak za
    > winde :) Ale juz sie nauczyli :) Wiec problemów nei ma

    no wlasnie o to mi chodzilo, bo slyszalem ze nie do wszystkich dociera
    pojecie gpl czy tam inne takie, do sciagniecia z sieci :)

    --
    M.