  • 1. Data: 2006-01-19 19:07:12
    Temat: mobbing a kodeks karny
    Od: neuro <s...@s...org>

    Witam,

    Czy mobbing moze byc rozpatrywany w swietle kodeksu karnego? Czy moze
    znajduja w tym przyadku zastosowanie jedynie przepisy prawa
    cywilno-prawnego i prawa pracy? Dodam ze jestem laikiem w temacie prawa,
    a musze znac odpowiedz na to pytanie. W literaturze (przynajmniej tej,
    do ktorej dotarlem) mobbing jest omawiany wlasnie w kontekscie kodeksu
    pracy i odpowiedzialnosci cywilno-prawnej.
    Bede wdzieczny za wskazanie pozycji ksiazkowych i/lub internetowych
    jesli przepisy prawa karnego znajduja zastosowanie w odniesieniu do
    mobbingu.

    PS
    mam nadzieje ze wyrazilem sie jasno, kolo prawnika nawet nie stalem wiec
    nie bijcie, w razie razacych uchybien w skladni :)

  • 2. Data: 2006-01-19 19:34:06
    Temat: Re: mobbing a kodeks karny
    Od: scream <n...@p...pl>

    neuro napisał(a):
    > Czy mobbing moze byc rozpatrywany w swietle kodeksu karnego?

    Tak, może być. Art. 191, Art. 218

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-01-19 20:20:33
    Od: neuro <s...@s...org>

    scream napisał(a):

    > Tak, może być. Art. 191, Art. 218

    Dziekuje bardzo.
    Tylko te 2 artykuly, czy jest ich wiecej?

    pozdrawiam,

  • 4. Data: 2006-01-19 20:26:13
    Od: scream <n...@p...pl>

    neuro napisał(a):
    > Tylko te 2 artykuly, czy jest ich wiecej?

    Te dwa najlepiej mi pasują, ale ja prawnikiem nie jestem.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2006-01-20 08:14:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    neuro napisał(a):

    > Czy mobbing moze byc rozpatrywany w swietle kodeksu karnego?

    A co to jest według ciebie mobbing?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 6. Data: 2006-01-22 20:33:45
    Od: neuro <s...@s...org>

    Johnson napisał(a):

    > A co to jest według ciebie mobbing?

    Szeroko rozuumiane molestowanie psychiczne w miejscu pracy

    pozdrawiam,

  • 7. Data: 2006-01-23 16:18:27
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "neuro" <s...@s...org> napisał w wiadomości

    > Szeroko rozuumiane molestowanie psychiczne w miejscu pracy

    czym jest twoim zdaniem molestowanie psychiczne?

    P.

  • 8. Data: 2006-01-23 16:50:46
    Od: scream <n...@p...pl>

    Johnson napisał(a):
    > A co to jest według ciebie mobbing?

    Art 94, § 2. Mobbing oznacza działania lub zachowania dotyczące
    pracownika lub skierowane przeciwko pracownikowi, polegające na
    uporczywym i długotrwałym nękaniu lub zastraszaniu pracownika,
    wywołujące u niego zaniżoną ocenę przydatności zawodowej, powodujące lub
    mające na celu poniżenie lub ośmieszenie pracownika, izolowanie go lub
    wyeliminowanie z zespołu współpracowników.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2006-01-23 21:29:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    scream napisał(a):

> [...]
    > mające na celu poniżenie lub ośmieszenie pracownika, izolowanie go lub
    > wyeliminowanie z zespołu współpracowników.

    Nie pytałem sie czym jest według kodeksu pracy, lecz czym jest według niego.
    A według niego to molestowanie psychiczne, co dla mnie jest
    niezrozumiałe i nie za bardzo da się odnieść do kodeksu karnego.