  • 1. Data: 2009-10-29 18:33:56
    Temat: młodociani spadkobiercy
    Od: "wykonawca testamentu" <t...@i...pl>

    Niedawno /miesiąc temu/ zmarł mój bliski znajomy, ale chyba jednak nie
    przewidywał tak wczesnego zejścia, bo spadkobiercami uczynił między innymi dwoje
    niepełnoletnich.

    Problem polega na tym, że zmarły miał kilka kont w banku, oraz mieszkanie, a nie
    mając własnych dzieci, spadkobiercami uczynił wnuki swojej zmarłej siostry, z
    których dwoje jest w chwili obecnej niestety jest jeszcze niepełnoletnich.

    Spadkobiercy to zgodna rodzina, i chcieli się formalnie zrzec tego majątku na
    korzyść i konto jednego ze spadkobierców, który by te formalności załatwiał, a
    później podzielili by to solidarnie według własnej wizji.
    Testament został spisany i podpisany własnoręcznie przez zmarłego, ale nie
    został przez nikogo (notariusza) potwierdzony.
    Podobno dzisiaj takie sprawy można zalegalizować prawnie u notariusza, gdyby nie
    tych dwoje młodocianych.
    Co można i należy zrobić w takiej sytuacji, żeby pokonać jak najmniej kłopotów,
    gdyż na domiar złego, tych dwoje młodocianych spadkobierców jest obywatelami RFN.

    I jeszcze jedno.
    Czy jest jakiś wymóg co do miejsca załatwiania tych formalności?
    Czy musi to być miejsce zamieszkania zmarłego, czy też jest to miejsce dowolne.

    z góry dziękuję za odpowiedź /poradę/.

  • 2. Data: 2009-10-29 23:16:09
    Temat: Re: młodociani spadkobiercy
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    wykonawca testamentu wrote:

    > Testament został spisany i podpisany własnoręcznie przez zmarłego, ale nie
    > został przez nikogo (notariusza) potwierdzony.

    nie musi

    > Podobno dzisiaj takie sprawy można zalegalizować prawnie u notariusza, gdyby nie
    > tych dwoje młodocianych.

    głowy nie dam, ale jeśli w grę wchodzi nieruchomość to chyba się nie da.

    > Co można i należy zrobić w takiej sytuacji, żeby pokonać jak najmniej kłopotów,
    > gdyż na domiar złego, tych dwoje młodocianych spadkobierców jest obywatelami RFN.

    Ale jest też obywatelami polskimi zapewne. to, ze maja inne ma małe
    znaczenie.

> [...]
    > Czy jest jakiś wymóg co do miejsca załatwiania tych formalności?
    > Czy musi to być miejsce zamieszkania zmarłego, czy też jest to miejsce dowolne.

    wjedz na pit.pl i wpisz w wszukiwarce spadek.
    od razu zastrzeżenie, że nie wszystko musi być tam akutalne, ale pogląd
    na sprawę ci da.

    Ze względu na młodocianych spadku pozbyć się nie uda. Sąd rodzinny na to
    zapewne nie pozwoli.

    Jak nie dużo im do 18-tki brakuje, to należy załatwić sprawy spadkowe
    teraz, zapłacić podatek i z działem spadku poczekać az będą mieli 18-tke.
    Potem beda mogli zrobić z tym co chcą.

  • 3. Data: 2009-10-30 19:38:33
    Od: "współwykonawca testamentu" <t...@i...pl>

    Dzięki serdeczne za poradę.

    Rzeczywiście udało mi sie znaleźć wzorce gotowego wniosku i uzasadnienia, a
    także wiem już na 100%, że zarówno nieruchomość jak i młodociani spadkobiercy,
    sprawę znacznie komplikują.
    Niestety jedno z tych dzieci jest w wieku 10, więc do pełnoletności jest b. daleko.
    Jeszcze raz bardzo serdecznie dziękuję.