  • 1. Data: 2009-10-29 12:26:27
    Temat: Zasadzone koszty w sprawie cywilnej - tryb postepowania
    Od: Olek Kwas <k...@p...onet.pl>

    Witam,
    Jaka jest procedura zwrotu kosztów postępowania zasądzonych przez sąd w
    sprawie cywilnej? Czy strona, która wygrała sprawę zobowiązana jest
    powiadomić stronę przeciwną, w jakiej formie oczekuje wpłaty zasądzonej
    kwoty (przelew, przekaz pocztowy itp.), czy też nie musi nic robić? Czy
    strona przeciwna musi wykazać inicjatywę w tej dziedzinie, czy też może
    czekać na wezwanie do zapłaty? Jakie zasady obowiązują w tej materii
    (mam na myśli nie dobre obyczaje, ale obowiązki). A co w przypadku, gdy
    istnieją wzajemne zobowiązania?
    Pozdrawiam,
    AK.

  • 2. Data: 2009-10-29 12:30:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olek Kwas pisze:
> [...]
    > czekać na wezwanie do zapłaty? Jakie zasady obowiązują w tej materii
    > (mam na myśli nie dobre obyczaje, ale obowiązki). A co w przypadku, gdy

    Strona zobowiązana ma zwrócić bez wezwania. Jeśli są wzajemne
    zobowiązania, można dokonać potrącenia.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-10-29 12:43:49
    Od: Olek Kwas <k...@p...onet.pl>

    Liwiusz pisze:
    > Strona zobowiązana ma zwrócić bez wezwania. Jeśli są wzajemne
    > zobowiązania, można dokonać potrącenia.

    Czyli przekazem pocztowym? W jakim terminie? A co, w przypadku, gdy nie
    zwróci? Jak dalej wygląda procedura?
    Pozdrawiam,
    AK.

  • 4. Data: 2009-10-29 12:45:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olek Kwas pisze:

    > Czyli przekazem pocztowym?

    Może być.

    > W jakim terminie?

    W praktyce do dnia uprawomocnienia się tytułu wykonawczego.

    >A co, w przypadku, gdy nie
    > zwróci? Jak dalej wygląda procedura?

    Wniosek do komornika, po uprzednim odebraniu klauzuli wykonalności.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-12-17 19:27:02
    Od: WaskiDiver <w...@p...onet.pl>

    > Strona zobowiązana ma zwrócić bez wezwania. Jeśli są wzajemne
    > zobowiązania, można dokonać potrącenia.

    Przepraszam za doczepkę ale co w przypadku kiedy:
    - Pozywający wnosi o np. wyłączenie ze współwłasności pozwanego. Czyli
    jednym słowem wnosi o "poszkodowanie" pozwanego.
    - Pozywający wygrywa i zyskuję na wyłączność własność nieruchomości.

    Czy pozwany, który został pozbawiony udziału we współwłasności ponosi
    również koszty, które pozywający wyłożył na sprawę, w której zyskał
    wyłączność własności??

    Trochę zagmatwane??

    Pozdr.
    Wąski

  • 6. Data: 2009-12-21 07:40:36
    Od: WaskiDiver <w...@p...onet.pl>

    W dniu 2009-12-17 20:27, WaskiDiver pisze:

> [...]
    >
    > Czy pozwany, który został pozbawiony udziału we współwłasności ponosi
    > również koszty, które pozywający wyłożył na sprawę, w której zyskał

    i nikt?? i nic??