  • 11. Data: 2004-05-20 11:36:45
    Temat: Re: mieszkanie w TBS a komornik za długi TBS
    Od: "DaMoN" <n...@n...pl>

    Użytkownik "MagdaSW" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:c8hu63$8ad$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Dziękuję Wam wszystkim za pomoc.
    > Już jestem po rozmowie z komornikiem. I mieliście rację pisząc, że to TBS
    > jest dłużnikiem a ja za niego swoimi spłatami czynszu mam spłacać jego
    > dług. Wierzyciel wybrał sobie kilku najemców tylko i po spłacie całości
    > mamy zostać poinformowani pisemnie o zaprzestaniu wpłat na konto
    komornika.
    > Pozdrawiam Was wszystkich i jeszcze raz dzięki za pomoc i wsparcie (były
    > bardzo potrzebne).

    Z czystej ciekawosci: w jakiej formie zwykle dokonujesz wplaty do TBS ?
    Czy jest to wplata na konto bankowe przy pomocy jakiegos formularza czy tez
    przelewem ?

    Bo jesli tak: jaki sens ma tego typu egzekucja jesli mozna spokojnie
    prowadzic ja z konta bankowego ?

    Pozdrawiam,
    Damon

  • 12. Data: 2004-05-20 12:16:22
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > hmm, tak w kwestii formalnej. Czy stała się dłużnikiem wierzyciela?
    > W sumie Magda dłużnikiem TBS-u nie jest... Staje się (?) nim co
    > miesiąc... No gdyby przyszedł wierzyciel TBS-u, i ona byłaby dłużnikiem
    > na kwotę tych 18 tysięcy, tak jak mówicie, to tenże wierzyciel mógłby
    > zażądać spłaty całości długu na raz... prawda?
    > Chodzi mi o kwotę tego długu, jaka ona jest w danym momencie?
    > Na mój gust to raczej chodzi tu o zajęcie wpływów właściwego dłużnika -
    > czyli TBS-u. To że Magda stała się dłużnikiem wierzyciela TBS-u to
    > raczej jakis skrót myślowy.

    no nie jest tak :) oczywiscie wyrazilem sie skrotem myslowym.
    egzekucji podlega majatek dluznika (tbs), majatek ten stanowia takze
    wierzytelnosci przyslugujace dluznikowi (czyns) wzgledem innych osob
    (najemcow). Magda stala sie kims, kogo okresla sie mianem trzeciodluznika
    lub poddluznika. po dokonaniu zajecia wierzytelnosci osoba staje sie
    dluznikiem zajetej wierzytelnosci. reasumujac - komornik moze wymagac
    od Magdy jedynie tyle ile wynosi jej zobowiazanie wobec tbs - czynsz.
    nic wiecej. ale jesli trzciodluznik nie zastosuje sie do wezwania
    komornika moze to spowodowac odpowiedzialosc cywilna poddluznika wobec
    wierzyciela, gdy wskutek tego on lub dluznik (tu tbs) poniesie szkode.
    dodatkowo komornik moze ukarac grzywna.
    pozdr.
    marcin