  • 1. Data: 2007-06-20 08:43:37
    Temat: miana w projekcie bez zgody developera
    Od: "Webmaster" <info@[ciach]mieszkajmy.pl>

    Witam

    Chcialbym zmienic kawalek scianki dzialowej w nowym mieszkaniu, lecz
    developer nie wyrazil zgodny na takie zmiany z braku czasu (pracownikow).
    Czy ktos z Was robil zmiany po oddaniu mieszkania (ale przed uzyskaniem aktu
    wlasnoci) na wlasną rękę?
    Czy bede mial problemy wynikające z odbiorem calego budynku (jakie sa
    kary?)?

    dziekuje za pomoc
    Webmaster

  • 2. Data: 2007-06-20 13:25:21
    Temat: Re: miana w projekcie bez zgody developera
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Webmaster pisze:

    > Chcialbym zmienic kawalek scianki dzialowej w nowym mieszkaniu, lecz
    > developer nie wyrazil zgodny na takie zmiany z braku czasu (pracownikow).

    Nie wyraził zgody na wykonanie zmiany czy nie podjął się jej wykonania
    ? Sprecyzuj, bo to spora różnica. Ja domniemuję, że nie podjął się
    dokonania takowej zmiany na Twoje zlecenie, z powodu braku możliwości
    przerobowych (czytaj: zrobił swoje i teraz ma Cię w du*ie, bo zapłaciłeś
    co miałeś zapłacić a jego obecnym priorytetem jest wybudowanie kolejnych
    bloków dla tych, co dopiero zapłacą i to więcej od Ciebie) :)

    > Czy ktos z Was robil zmiany po oddaniu mieszkania (ale przed uzyskaniem aktu
    > wlasnoci) na wlasną rękę?

    Jeśli mieszkanie zostało odebrane, to w zasadzie Twoja przygoda z
    deweloperem się skończyła - za wyjątkiem umów, jakie ewentualnie mogą
    Was wiązać. Tak więc zobacz w umowy i aneksy z deweloperem co one
    stanowią. Nie sądzę byś miał tam coś znaleźć - rzeczą normalną jest
    wykonywanie prac adaptacyjnych i wyposażeniowych w dopiero co odebranym
    lokalu. Ścianka działowa to nie ściana nośna - możesz zrobić z nią co
    chcesz. Brak aktu notarialnego nie ma tu nic do rzeczy.

    > Czy bede mial problemy wynikające z odbiorem calego budynku (jakie sa
    > kary?)?

    A jakieś przewidujesz ? :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 3. Data: 2007-06-21 11:19:53
    Od: "Webmaster" <info@[ciach]mieszkajmy.pl>

    > Nie wyraził zgody na wykonanie zmiany czy nie podjął się jej wykonania ?
    > Sprecyzuj, bo to spora różnica. Ja domniemuję, że nie podjął się

    NIe wyraził zgody = nie podją sie
    wg prawa bud (chyba ksiegi budowy czy jakos tak) jedynie kierownik bud na
    wniosek developera moze dokonac takich zmian w trakcie budowy.

    > A jakieś przewidujesz ? :)

    Oby nie 13 tys za naniesienie zmian na projekt przed odebraniem bud. (bo
    takie sa stawki architektów)

    --
    Web

  • 4. Data: 2007-06-21 12:12:13
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Webmaster pisze:

    > NIe wyraził zgody = nie podją sie
    > wg prawa bud (chyba ksiegi budowy czy jakos tak) jedynie kierownik bud na
    > wniosek developera moze dokonac takich zmian w trakcie budowy.

    Zaraz, zaraz - pisałeś że dokonałeś odbioru tak ? Bynajmniej w ten
    sposób rozumiem sformułowanie "po oddaniu mieszkania". Dokonałeś odbioru
    czy nie ?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 5. Data: 2007-06-21 17:16:37
    Od: "Webmaster" <info@mieszkajmy[to].pl>

    > Zaraz, zaraz - pisałeś że dokonałeś odbioru tak ? Bynajmniej w ten
    > sposób rozumiem sformułowanie "po oddaniu mieszkania". Dokonałeś
    > odbioru czy nie ?

    Może niejasno się wyraziłem. Mieszkanie dopiero odbiorę za 4 miesiące, ale
    przed odbiorem zbyt późno zgłosiłem zmianę w mieszkaniu aby mi je
    naniesiono. Później po odebraniu mieszkania mam ok 6-10 miesięcy i w tym
    czasie mam wykonać wykończenie mieszkania, aby nadzór bud. mógł mi pozwolić
    mieszkać w moim wymarzonym M4. Od znajomych wiem że ta inspekacja/ kontrola
    z urzędu miasta jest różna - czasami przyczepiają się a niekiedy machna ręką
    na brak scianki działowej :).