    From: "Magda" <z...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: masa spadkowa
    Date: Tue, 13 May 2003 18:55:27 +0200

    Witam,
    niedawno prosilam Was o przyblizenie mi kwestji testamentu-spadku, dzis tak
    sie zastanawiam i dochodze do wniosku iz nie wiem wszystkiego, wiec znowu
    Was prosze o info.
    Zalozmy ze do masy spadkowej wchodzia rzeczy nabyte przez maloznkow przed
    zawarciem zwiazku malzenskiego- w chwili smierci jednego z nich drugi
    dziedziczy po nim calosc (nie maja dzieci), w chwili smierci obojga - jej
    czesc dziedziczy jej rodzina, jego czesc - jego rodzina. Tak ?
    A co z rzeczami typu sprzet rtv, agd, osobistymi, pieniedzmi na koncie?
    Zalozmy ze tych rzeczy malzenstwo dorobilo sie po slubie; dzieli sie je na
    pol i jedna polowe dostaje rodzina meza, druga rodzina zony?
    A co jesli jakies z tych rzeczy byly wziete na raty (juz splacone), jednak
    na wniosku ratalnym wyraznie jest napisane, kto z malzonkow bral dane dobro.
    Czy mozna uznac, ze dana rzecz nie nalezala do wspolnego majatku- bo jedno z
    malzonkow ja kupilo i splacilo?
    Prosze o zrozumienie laika w tych sprawach;/
    Pozdrawiam
    Magda