  • 1. Data: 2007-02-02 19:11:33
    Temat: mandat :-(
    Od: "Maciej" <m...@m...com>

    Witam wszystkich.

    Dostałem mandat. Nie jestem przekonany co do swojej winy ale nie mam czasu
    na włóczenie się się po sądach grodzkich więc mandat przyjąłem. Ale nie o to
    chodzi. Otóż policjant pomylił się w kwocie mandatu i za to wykroczenie jest
    niższa kwota wedłu taryfikatora na stronie MSWiA - zakładam że jest
    aktualny. Co radzicie zrobić ? Jeżeli okaże się że mam rację chcę napisać
    skargę od przełożonych policjanta z opisaniem jego niekompetencji (na
    dodatek jeżeli nie potrafi właściwie wpisać kwoty to jak potrafi ocenić moją
    rzekomą winę ?). Jeżeli nie mam racji to trudno - płacę.

    Maciej

    P.S.
    Chodzi o rzekome nieustąpienie pieszemu pierwszeństwa na pasach - 4
    pasmówka, 50 km/h, ja na lewym pasie, pieszy przechodził z lewej na prawą i
    jedną nogą był już na chodniku...Na dodatek wpisał jako podstawę art 86 KW a
    wg taryfikatora jest to art. 90 KW.

  • 2. Data: 2007-02-02 19:14:49
    Temat: Re: mandat :-(
    Od: "grubianin" <g...@w...pl>

    witam
    masz znizke ciesz sie

  • 3. Data: 2007-02-02 19:46:04
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Maciej napisał(a):
> [...]
    > jedną nogą był już na chodniku...Na dodatek wpisał jako podstawę art 86 KW a

    97 chyba
    ale może być i 86

    KG

  • 4. Data: 2007-02-03 06:13:36
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > 97 chyba
    > ale może być i 86

    A wtedy i kwota może być wyższa. Do 500 zł.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 5. Data: 2007-02-03 06:52:23
    Od: "Maciej" <m...@m...com>

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > A wtedy i kwota może być wyższa. Do 500 zł.
    >
    > --
    A możesz podać podstawę. Bo KW nie precezuje kwoty a aktualny tafyfikator na
    stronie MSWiA mówi o 400 zł. A ja dostałem 500. Pewnie wpisał mi według
    rubryki za omijanie auta które się zatrzymało w celu ustąpienia
    pieszym.Skoro nie potrafi właściwie odczytać rubryk to jak może właściwie
    ocenić sytuację drogową ?

    Maciej

  • 6. Data: 2007-02-03 07:14:15
    Od: "Maciej" <m...@m...com>

    Użytkownik "grubianin" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > witam
    > masz znizke ciesz sie

    Chyba nie do końca zrozumiałeś. Dostałem więcej niż jest w taryfikatorze...

  • 7. Data: 2007-02-03 09:04:08
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Maciej" <m...@m...com> napisał w wiadomości

    > A możesz podać podstawę.

    Przecież masz na mandacie.Artykuł 86par.1 KW. Sprawdzieś co to jest?
    A za to "coś" jest do 500 zł.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 8. Data: 2007-02-03 09:05:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Maciej napisał(a):

    > Dostałem więcej niż jest w taryfikatorze...

    Nic nie możesz zrobić, jeśli mandat przyjąłeś, nawet w wyższej wysokości
    niż przewiduje to "taryfikator".

    --
    @2007 Johnson

  • 9. Data: 2007-02-03 14:29:33
    Od: "Maciej" <m...@m...com>

    > Użytkownik "Maciej" <m...@m...com> napisał w wiadomości

    > Przecież masz na mandacie.Artykuł 86par.1 KW. Sprawdzieś co to jest?
    > A za to "coś" jest do 500 zł.

    Sprawdziłem. W pod tym artykułem jest tylko info że podlega karze grzywny
    bez sprecyzowania kwoty. A owo wykroczenie jest w taryfikatorze wycenione
    "taniej".
    Chyba że się mylę to podaj proszę cytat z KW mówiący o 500 zł.

  • 10. Data: 2007-02-03 14:35:59
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > Sprawdziłem. W pod tym artykułem jest tylko info że podlega karze grzywny
    > bez sprecyzowania kwoty.

    No widzisz. Czyli do 500. Wg. uznania policjanta.

    > A owo wykroczenie jest w taryfikatorze wycenione
    > "taniej".

    Nie osłabiaj ;)) Jakie "owo" wykroczenie???

    > Chyba że się mylę to podaj proszę cytat z KW mówiący o 500 zł.

    Widziałeś jakiś taryfikator w " KW" ???

    --
    Pzdr
    Leszek