    From: "Marx" <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: legalnosc podrobionego zwolnienia
    Date: Mon, 28 Jan 2008 22:42:12 +0100

    Witam,

    pytanie mam troche dziwne, zdaje sie, ze ktos ostatnio pokazal mi lewe
    zwolnienie lekarskie. Takie niby nic, bo na 2 dni, ale do rzeczy:
    druczek L1, lekarski, normalny, na nim dwie pieczatki, czyli niby wszystko
    sie zgadza, tresc tez w miare ok...

    Zastanawia mnie co jest nielegalnego w takim postepowaniu:
    ktos drukuje sobie na komputerze L1, ew kupuje w internecie, latwo sprawdzic
    2,30zl kosztuje w bylejakim sklepie internetowym,
    zamawia sobie dwie pieczatki, obie ze zmyslonymi danymi! (jedna to dr Jan
    Kowalski, specjalista xx, druga to powiedzmy Indywidualna praktyka lekarska
    XX)
    stempluje druczek, wypisuje "zwolnienie od dnia do dnia dla pana X"

    Wydaje mi sie, ze prawo zlamane jest w paru miejscach, raz, ze "zwolnic" z
    zajec, bo o takie zwolnienie chodzi moze tylko lekarz, dwa, ze druczek
    posiada dane nieistniejacej osoby i nieistniejacej placowki (to nie podpada
    chyba pod podszywanie sie, ale na to tez jest jakis paragraf? jaki?)...
    Myslac na chlopski rozum, to pokazujac papierek, ktory nie jest wypisany
    przez lekarza, ma pieczatki nieistniejacego zakladu to jak pokazac mi
    kawalek gazety. Jesli ja go uznam i na tej podstawie zwolnie pana X to tylko
    moj problem... Ale wlasnie nie wydaje mi sie, pytanie gdzie konkretnie
    lamane jest prawo, ew moze ktos moze wskazac jakis paragraf...

    Wiem, ze za dawnych lat, znajomy tlumaczyl mi jaka jest roznica miedzy
    podrobieniem legitymacji studenckiej wpisujac dane kogos innego i dajac
    swoje zdjecie, a jaka wpisujac zly adres, a dajac reszte danych
    poprawnych...
    Podszywanie sie pod kogos, a to drugie tez jakos sie nazywalo...

    z gory dzieki