  • 21. Data: 2004-08-23 23:49:59
    Temat: Re: legalnosc linkowni p2p
    Od: Sero <s...@e...pl>

    fondi wrote:

    > jeszcze jedno - jesli ktos z was ma dzieci i wasze dzieci
    > przyjaznia sie z dziecmi policjantow czy sedziow to pewnie
    > wystarczy z nimi pogadac, zeby dowiedziec sie, ze u nich
    > w domach tez sa komputery i z legalnoscia ich zawartosci
    > tez roznie bywa. to tyle od strony moralnej - kazdy ma
    > swiadomosc, ze firmy zaniedbaly rozliczenia za wlasnosc
    > intelektualna w internecie i teraz probuja zdelegalizowac
    > pewne technologie i sposoby ich wykorzystania. Co do
    > strony prawnej to nie wiem jak Ci mozna pomoc ...

    no nawet bym mogl podac przyklad sądu w pewnym miasteczku...

  • 22. Data: 2004-08-24 08:19:51
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Tue, 24 Aug 2004 00:19:56 +0200, Sero <s...@e...pl> napisał:

> [...]
    > jednego z przestepstw - prokurator nie poniesie zadnej odpowiedzialnosci
    > jesli okaze sie, ze sad Cie ostatecznie uniewinni ale jesli to Ty
    > prowadziles
    > te strony i tolerowales, ze releaserzy zamieszczaja linki to jest to
    > przy zalozeniu, ze byla w tym wina umyslna to napsuja Ci sporo krwi -
    > przesluchania na policji, rewizja, przetrzymywanie sprzetu w charakterze
    > dowodu w postepowaniu etc. Nikt Ci tego nie zrekompensuje ...
    > Sorry ale tak to wyglada, ze napytales sobie biedy - i jesli gdzies
    > znajda jakies logi to pewnie inni tez ... Good luck !"

    Bzdura. A dokładnie przykład próby wykładni na podstawie samego przepisu
    bez znajomości "drugiego dna"

    Pomocnictwo musi byc ukierunkowane - nie może mieć charakteru ogólnego.
    Zamiar sprawcy musi być skonkretyzowany w takim stopniu, że usi być
    możliwe wskazanie konkretnej osoby, której zamierza on udzielić pomocy.
    Jezeli jest to niemożliwe możemy mówić co najwyżej o nawoływaniu do
    popełnienia występku.
    Załóżmy, ze umieszczam w internecie instrukcję jak zrobić bombę z
    zamiarem, aby ktoś ją znalazł i zrobił bo ja mam dośc tego świata. Czy to
    znaczy, że jestem pomocnikiem dla jakiegoś domorosłego terrorysty i
    powinieniem odpowiadać za to co on zrobi? NIe. Co innego gdybym wysłał
    maila do osoby, o której wiem, że gdyby wiedziała jak to by chętnie
    zbudowała i uzyła.
    Podbobie - umieszczam instrukcję o tym jak uprawiac marihuanę. Na
    publicznym serwerze, każdy może tam wejść. Czy to znaczy że jestem
    pomocnikiem dla jakiegoś Józia co postanowił zastosować moje rady? Nie. Co
    najwyżej mozna mi zarzucić nawoływanie do przestępstwa - o ile napiszę na
    stronie "ludzie, uprawiajcie trawę i handlujcie ją!"

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwości nie było, nie ma i nie będzie!

  • 23. Data: 2004-08-24 08:23:17
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > to nie jest wbrew pozorom kwestia kompetencji lub
    > niekompetencji rzepy, prokuratorow itd. po prostu
    > oni reprezentuja interesy drugiej strony i nie spodziewaj
    > sie od nich obiektywizmu - prawdopodobnie przetestuja
    > na tobie wariant ze linkownia to pomocnictwo do
    > rozpowszechniania - jesli im w sadzie nie wyjdzie
    > to w kazdym razie przez rok czy dwa bedziesz mial
    > dodatkowe zajecie ... naprawde prokurator nic nie
    > ryzykuje jesli przegra sprawe ...

    ale sprawe przegra i to jest pewne, wiec stresowac nie ma sie co naprzod,
    to ze po sadach go beda ciagac to jest pewne. I na pewnonie jest to
    przyjemne
    ale on za to odpowiadac nie bedzie.
    Jezeli on za to mialby odpowiadac to prezesi allegro na krzeresle juz by sie
    smazyli :)

    P.

  • 24. Data: 2004-08-24 08:24:50
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > to w kazdym razie przez rok czy dwa bedziesz mial
    > dodatkowe zajecie ... naprawde prokurator nic nie

    po za tym nie na logow nie ma dowodow nie ma ptrzestepstwa
    (patrz nie znaleziona kula ktora zabila natsolatka - przez policje)

    i nie ma powodu do stresu.Stresowac do by sie mogly osoby ktore korzystaly z
    serwisu jezeli
    te logi byly by dostepne.

    P.

  • 25. Data: 2004-08-24 08:29:12
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > no to jeszcze jedno - teoretycznie mozesz teraz wpasc
    > w manie czytania literatury na ten temat - sa wypaplani
    > profesorowie, zwlaszcza w Stanach, ktorzy bronia idei
    > p2p przeciwko rzadowi i koncernom entertainment -
    > ale tak naprawde to nie przyda Ci sie za bardzo -policja
    > i prokuratura stosuje argumenty silowe - szykuj sie na
    > rewizje i zwykle formatowanie nie zalatwi Ci bezpieczenstwa
    > - sa specjalne programy do shreddingu/formatowania

    da rade ... 10 razy zmien partycje i kazdz z nich formatuj, (zmieniaj
    wielkosc itp.)
    A partycje przerozne tworz.
    Najlepiej porgramem innym niz microsofski FDisk. (bo nim tylko FATa i NTFS
    zrobisz).

    P.

  • 26. Data: 2004-08-24 11:26:42
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > A partycje przerozne tworz.
    > Najlepiej porgramem innym niz microsofski FDisk. (bo nim tylko FATa i NTFS

    A nie prosciej wlozyc po prostu inny dysk? Z linuxem i innymi darmowymi
    softami?

    HaNkA

  • 27. Data: 2004-08-24 11:49:08
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > A nie prosciej wlozyc po prostu inny dysk? Z linuxem i innymi darmowymi
    > softami?

    no prosciej, ale ten lepiej otworzyc i spalic zawartosc, wtedy nie besie
    stresu :)

    acha i najlepiej fakturke poprosic przy zakupie dysku, zeby policjant
    przypadkiem nowego nie zabral :)

    P.

  • 28. Data: 2004-08-24 11:50:15
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > zamiast formatowac lepiej wypelnic dysk losowymi danymi :)))
    > troche to trwa, ale jaki efekt...
    > potem mozna wszystko zaszyfrowac. porady tutaj:
    > http://linio.terramail.pl/loopaes.html

    ale beda bawic sie w odszyfrowanie, a wtedy dysku nie bedziesz miec, a tak
    zobacza ze i tak G. zrobia,
    to po co im dysk.

    P.

  • 29. Data: 2004-08-24 12:26:47
    Od: Sero <s...@e...pl>

  • 30. Data: 2004-08-25 10:53:07
    Od: "Sebastian" <B...@o...pl>

    pisz na bierzaco jak sie sprawa rozwija, ok?
    ja jestem ciekaw co im dalyby logi gdybys je nawet mial - przeciez od tego
    ze ktos lazil po stronie czy ze klikal w link jest bardzo daleko do
    udowodnienia tego ze kopiowal cokolwiek czy rozpowszechnial...dobrze mi sie
    wydaje?