  • 11. Data: 2007-02-27 09:02:24
    Temat: Re: kupno samochodu a oc
    Od: MAYDAY <g...@N...pl>

    Big Jack napisał(a):

    > Nie, może ją wypowiedzieć najpóźniej na jeden dzień przed upływem okresu
    > 12 miesięcy na które była zawarta polisa, a nie miesiąc. Art. 28, ust.1
    > Ustawy. Szczególną i śmieszną sytuacją jest przypadek kiedy kupuje się
    > pojazd w ostatnim dniu obowiązywania polisy.

    Ja mam też pytanie, a czy jest coś takiego że sprzedający po sprzedaży
    zgłasza do ubezpieczalni że sprzedał samochód i chce uzyskać zwrot kasy
    za niewykorzystany okres ubezpieczenia.

  • 12. Data: 2007-02-27 12:29:16
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości: news:es0ru1$4sg$1@news.onet.pl
    użytkownik *MAYDAY* napisał(a):

    > Ja mam też pytanie, a czy jest coś takiego że sprzedający po sprzedaży
    > zgłasza do ubezpieczalni że sprzedał samochód i chce uzyskać zwrot
    > kasy za niewykorzystany okres ubezpieczenia.

    Sprzedający jak najbardziej powinien zawiadomić ubezpieczyciela o zbyciu
    pojazdu, bez względu na ewentualny zwrot. Jednak z tym zwrotem składki
    to już nie tak prosto. Tutaj jesteś skazany na dobrą wolę nabywcy. Jeśli
    nabywca wypowie dotychczasową polisę, to ubezpieczyciel _może_ wypłaci
    niewykorzystaną składkę. Tak więc, ewentualny zwrot składki zależny jest
    od nabywcy.

    --
    Big Jack
    //////