  • 21. Data: 2009-02-16 20:26:10
    Temat: Re: Rekojmia za wady prawne przy zbyciu nieruchomosci
    Od: stoowa <s...@w...pl>

    Krzysztof 45 pisze:
    > Dokładnie, nie dajmy sie zwariować, on Ciebie IMHO chce skubnąć na 2m
    >
    > Ciekawe jaki metraz by podał jak by lokal miał 48m a w papierach tkwił
    > by zapis o 50m
    >
    > Niech na spokojnie z Tobą najlepiej jeszcze z tym posrednikiem wykona
    > pomiary, tj 15-max 20 min i po robocie, wszystko sie wyjaśni.

    no rozmawialem dzis z posrednikiem i laskawie jest sklonny rozwiazac
    umowe kupna...
    ja podpisalem przedwstepna umowe w formie aktu notarialnego i dalem
    zadatek. czyli wg mnie powinienem otrzymac nie tylko zwrot poniesionych
    kosztow ( prowizja posrednika, notriusz itd) ale takze 2x zadatek...a na
    to jednak juz nie chce sie zgodzic sprzedajacy mieszkanie ani posrednik...
    no wiec do kogo teraz kierowac pretensje i czego rzadac? sprzedajacy
    twierdzi ze przekazal posrednikowi poprawne dane...

    ps.
    pomiary juz robilem... mnie wyszlo ze mieszkanie ma 47,5m... czyli
    zakladajac blad pomiaru itd. dane ze spoldzieli sa prawdziwe... 48m... a
    nie wyssane z palca 50...

  • 22. Data: 2009-02-16 20:43:38
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    O!
    Nie zauwazyłem, że jest pośrednik ;-)
    Pewnie już mu połowę prowizji zapłaciłeś?
    Za d... go!!
    JaC

    -----

  • 23. Data: 2009-02-16 21:13:12
    Od: stoowa <s...@w...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > O!
    > Nie zauwazyłem, że jest pośrednik ;-)
    > Pewnie już mu połowę prowizji zapłaciłeś?
    > Za d... go!!
    > JaC

    niestety zaplacilem...
    mozesz bardziej sprecyzowac w jaki sposob moge jak to okresliles wziac
    za d...e ?? :)

  • 24. Data: 2009-02-17 00:02:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 16.02.2009 stoowa <s...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    > no wiec do kogo teraz kierowac pretensje i czego rzadac? sprzedajacy
    > twierdzi ze przekazal posrednikowi poprawne dane...

    Jaki by obrót sprawy nie był to pewnie bez sądu się nie obejdzie. Przy
    czym ciekaw jestem jak to tu jest z tą tytułową rękojmią, bo Ty wiesz o
    wadzie w momencie zakupu czyli MZ nie możesz z tego tytułu dochodzić
    swoich praw. Prędzej już chyba z niedotrzymania warunków umowy
    przedwstępnej.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2009-02-17 05:57:39
    Od: stoowa <s...@w...pl>

    Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > wadzie w momencie zakupu czyli MZ nie możesz z tego tytułu dochodzić
    > swoich praw. Prędzej już chyba z niedotrzymania warunków umowy

    nie wiem jak to jest od strony prawa ( moze ktos sie wypowie ?!) ale w
    momencie podpisywania umowy przedwstepnej bylem przekonany ze mieszkanie
    ma 50m i sprzedajacy w akcie notrarialnym zobowiazuje sie sprzedac
    mieszkanie XY o powierzchni 50m. Jak sie okazuje sprzedajacy oferuje mi
    mieszkanie 48m... cz to nie jest niedotrzymanie umowy ?!
    ps.
    spotkalem sie ze sprzedajacym... i twierdzi ze przekazal wszystkie
    dokumenty posrednikowi... jesli to prawda to posrednik sam "wymyslil"
    powierzchnie do ogloszenia i aktu notarialnego ( ale dlaczego notariusz
    dowod osobisty ogladal ze 3 razy zanim cos wpisal.. ale papierow od
    mieszkania juz nie sprawdzil...)

  • 26. Data: 2009-02-17 10:08:47
    Temat: Re: kupno mieszkania
    Od: s...@p...onet.pl

    Powstaje pytanie.. czy moge żądac od posrednika zwrotu zaplaconej prowizji za
    wprowadzenie mnie w blad, niedoplenienie obowiazkow, niedbalosc itd. a pomimo
    tego dokonczyc transakcje ze sprzedajacym?