  • 11. Data: 2009-02-16 12:46:33
    Temat: Re: kupno mieszkania
    Od: s...@p...onet.pl

    <ciach>

    > Czasami bywa tak ze lokal nie ma komorki lokatorskiej w
    > piwnicy, a w lokalu znajduje sie slepe pomieszczenie okolo
    > 2-4m2 i SM nie wlicza tego w metraż mieszkania tylko
    > traktuje jak piwnice, a wlasciciel przy sprzedaży wlicza to
    > na poczet powierzchni mieszkalnej. I jest spór ale do
    > rozwiazania na niekorzysc właściciela.
    > Może coś takiego ma miejsce u Ciebie.
    > Proszę bardzo :)

    lokal ma piwnice...wieksza niz 2m^2 i ona nie zostala wliczona do powierzchni
    calkowitej ( w akcie sa wyliczone pomieszczenia skladajace sie na laczna
    powierzchnie)

    nie ma zadnej komorki lokatorskiej, ani podobnych wynalazkow...

    wg. mnie poprostu wlascicielowi "wydawalo" sie ze ma 50m ( okragla cyfra itd...)
    i takie dane podal sobie ( wierze w uczciwosc ludzka i nie chce mowic ze celowo
    zawyzyl wielkosc lokalu)...
    skoro jednak po weryfikacji dokumentow wynika ze lokal jest mniejszy niz w
    ogloszeniu i w akcie notarialnym poprostu czuje sie oszukany.
    Chcialbym otrzymac zwrot pieniedzy w kwocie rownowazacej wartosc tych 2m lub
    dochodzic swoich praw z racji nie wywiazania sie przez sprzedajacego z umowy
    przedwstepnej gdzie deklarowal ze sprzeda mi lokal o powierzchni 50m^2.

  • 12. Data: 2009-02-16 13:03:44
    Temat: Rekojmia za wady prawne przy zbyciu nieruchomosci
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    "Jeżeli nieruchomość jest dotknięta wadami prawnymi, to kupującemu przysługują
    uprawnienia do żądania obniżenia ceny, bądź odstąpienia od umowy.

    Dokonanie każdej transakcji, której przedmiotem jest jakakolwiek rzecz albo prawo
    wiąże się nierozłącznie z występującym w kilku postaciach ryzykiem.
    Jedną jego odmianą, chyba najczęściej występującą w praktyce, jest otrzymanie przez
    nabywcę rzeczy dotkniętych wadami.
    Sytuacja taka jest jednym z wypadków nienależytego wykonania zobowiązania.
    Zagadnieniom tym w Kodeksie cywilnym poświęcono ogólne przepisy art. 471 i nast."
    cyt. za W.Wąsowicz

    -----

  • 13. Data: 2009-02-16 13:10:41
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > Zagadnieniom tym w Kodeksie cywilnym poświęcono ogólne przepisy art. 471 i nast."

    dziekuje...ale troche to dla mnie niejasne...
    czy w moim wypadku moge oprzec sie na tym paragrafie ?! Mniejsza powierzchnia
    rzeczywista niz deklarowana przez sprzedajacego moze byc traktowana jako wada?!
    Dla mnie to zwykla proba oszustwa... ale ja nie jestem prawnikiem :)

  • 14. Data: 2009-02-16 14:03:20
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Twój notariusz Ci wytłumaczy (chroniąc swój własny [...]), bo ja nie wiem.

    Sprzedający mógł nie pamiętać, bo go ostatnio głowa boli.
    Lub ma te 50 m2 na wyliczeniach opłat eksploatacyjnych, za smieci, wodę, CO.

    No chyba, ze data zaświadczenia jest świeżo sprzed umowy przedwstepnej.
    JaC

    -----

    > Mniejsza powierzchnia rzeczywista niz deklarowana przez sprzedajacego moze byc
    traktowana jako wada prawna?

  • 15. Data: 2009-02-16 14:55:33
    Od: stoowa <s...@w...pl>

    nie zauwazylem wczesniej wypowiedzi pomiedzy miomi "wypocinami"...
    > Dziwne bo widzialem takie zaswiadczenie i owieżchnia to
    > podstawowa był informacja.

    na moim nie ma.

    > Na tej samej podstawie jak Ty zaliczkowales umowe przedwstepna.

    ja zaliczkowalem patrzac w akt notarilny. Piszac ten akt notariusz
    powinien przepisywac dane z jakiegos dokumentu ?! czy sie myle?

    > Podstawą transakcji jest dokument ze spółdzielni
    > stwierdzający powierzchnię mieszkania a nie twierdzenie na gębę.

    nie bylo na gebe...Mialem przed oczyma akt notarialny potwierdzajacy
    dane nieruchomosci zawarte w ogloszeniu. Za cos chyba sie kurde placi
    notariuszowi i posrednikowi?!

  • 16. Data: 2009-02-16 14:57:38
    Od: stoowa <s...@w...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    >
    > No chyba, ze data zaświadczenia jest świeżo sprzed umowy przedwstepnej.

    ma ta sama date... Zostalo wiec wydane nie wiecej jak kilka godzin przed
    podpisaniem aktu...

  • 17. Data: 2009-02-16 16:27:18
    Od: Luke <l...@w...pl>

    Ja uważam że dużo winy jest tutaj pośrednika i on powinien za to
    ponieść odpowiedzialność. Przeczytaj sobie dokładnie umowę
    pośrednictwa i powinno być tam napisane że "pośrednik ma dołożyć
    należytej staranności" a jeżeli tego nie zrobił a ty poniosłeś jakąś
    stratę z tego powodu to powinien tam być również numer polisy z której
    możesz ewentualnie dochodzić roszczeń. Po to się płaci grube pieniądze
    pośrednikowi aby on wszystko sprawdził i transakcja była dla ciebie
    bezpieczna.

    A jeśli chodzi o powierzchnię to była ona i jest nadal liczona według
    dwóch norm. Starej normy polskiej lub normy europejskiej. Jeżeli
    weźmiemy to samo pomieszczenie i dokładnie je zmierzymy najpierw
    według jednej normy a potem wg. drugiej możemy otrzymać troszkę
    różniące się wyniki. Wytyczne co do stosowania odpowiedniej normy
    znajdują się w ustawie: Prawo budowlane.

  • 18. Data: 2009-02-16 17:07:10
    Od: stoowa <s...@w...pl>

    Luke pisze:
> [...]
    > możesz ewentualnie dochodzić roszczeń. Po to się płaci grube pieniądze
    > pośrednikowi aby on wszystko sprawdził i transakcja była dla ciebie

    no numer polisy znalazlem...
    o starannosci nic nie napisali niestey... nie mniej jednak rowniez
    uwazam ze za cos sie placi posrednikowi...

> [...]
    > różniące się wyniki. Wytyczne co do stosowania odpowiedniej normy
    > znajdują się w ustawie: Prawo budowlane.

    zdaje sobie z tego sprawe... posrednik podal ze lokal ma 50m... a
    wszystkie dokumenty jakie otrzymalem po akcie notarialnym oraz jakie
    pozniej zalatwilem an wlasna reke mowia ze mieszkanie ma 48m...
    wiec tu raczej sposob pomiaru nie ma nic do rzeczy...

  • 19. Data: 2009-02-16 18:52:42
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    stoowa pisze:
> [...]
    > pozniej zalatwilem an wlasna reke mowia ze mieszkanie ma 48m...
    > wiec tu raczej sposob pomiaru nie ma nic do rzeczy...
    Dokładnie, nie dajmy sie zwariować, on Ciebie IMHO chce
    skubnąć na 2m

    Ciekawe jaki metraz by podał jak by lokal miał 48m a w
    papierach tkwił by zapis o 50m

    Niech na spokojnie z Tobą najlepiej jeszcze z tym
    posrednikiem wykona pomiary, tj 15-max 20 min i po robocie,
    wszystko sie wyjaśni.

    --
    Krzysiek

  • 20. Data: 2009-02-16 20:24:39
    Od: stoowa <s...@w...pl>

    Krzysztof 45 pisze:
> [...]
    >
    > Niech na spokojnie z Tobą najlepiej jeszcze z tym posrednikiem wykona
    > pomiary, tj 15-max 20 min i po robocie, wszystko sie wyjaśni.

    no rozmawialem dzis z posrednikiem i laskawie jest sklonny rozwiazac
    umowe kupna...
    ja podpisalem przedwstepna umowe w formie aktu notarialnego i dalem
    zadatek. czyli wg mnie powinienem otrzymac nie tylko zwrot poniesionych
    kosztow ( prowizja posrednika, notriusz itd) ale takze 2x zadatek...a na
    to jednak juz nie chce sie zgodzic sprzedajacy mieszkanie ani posrednik...

    ps.
    pomiary juz robilem... mnie wyszlo ze mieszkanie ma 47,5m... czyli
    zakladajac blad pomiaru itd. dane ze spoldzieli sa prawdziwe... 48m... a
    nie wyssane z palca 50...