  • 1. Data: 2009-02-15 19:35:45
    Temat: wynajem mieszkania - pytanie o umowe
    Od: Nikosis <n...@l...localdomain>

    Witajcie !

    Chce wynajac mieszkanie. Zakladam ze z wynajmujacym podpisuje umowe na
    kwote 1000zl/m. Czy powinienem od tej kwoty zaplacic jakis
    podatek/gdzies to zglosic ?

    A jesli tego nie zglosze to co mi grozi (jesli ktos zyczliwy na mnie
    doniesie) ?

    --
    nikosis

  • 2. Data: 2009-02-15 19:56:18
    Temat: Re: wynajem mieszkania - pytanie o umowe
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    Nikosis pisze:
    > Chce wynajac mieszkanie. Zakladam ze z wynajmujacym podpisuje umowe na
    > kwote 1000zl/m. Czy powinienem od tej kwoty zaplacic jakis
    > podatek/gdzies to zglosic ?

    Zgłaszasz ten fakt do swojego Urzędu skarbowego tam ci powiedzą co i jak.

  • 3. Data: 2009-02-15 20:00:48
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "Kamikazee" <n...@n...pl.invalid> wrote
    >Zgłaszasz ten fakt do swojego Urzędu skarbowego

    Z czego wynika obowiązek zgłoszenia wg Ciebie? Czyż niewystarczające jest po
    prostu złożenie odpowiednio wyliczonego PITa na koniec roku, z
    uwzględnieniem tego dochodu? Zakładam, że wynajem nie jest jego
    działalnością gospodarczą.

  • 4. Data: 2009-02-15 20:10:39
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    Piotr [trzykoty] pisze:
> [...]
    > prostu złożenie odpowiednio wyliczonego PITa na koniec roku, z
    > uwzględnieniem tego dochodu? Zakładam, że wynajem nie jest jego

    Też wynajmuję mieszkanie i zgłaszałem ten fakt ponieważ rozliczam się w
    formie ryczałtu. Poza tym to pytanie powinien skierować na pl.soc.prawo.podatki

  • 5. Data: 2009-02-15 22:08:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr [trzykoty] wrote:
    > Czy? niewystarczaj?ce jest po
    > prostu z?o?enie odpowiednio wyliczonego PITa na koniec roku

    Nie.

  • 6. Data: 2009-02-15 22:37:25
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:gn9s9c$t6n$1@z-news.wcss.wroc.pl...

    > Z czego wynika obowiązek zgłoszenia wg Ciebie? Czyż niewystarczające jest
    > po

    Z art. 44 ust. 1 pkd 2 updof wynika, ze nie wystarczy wpisac tetgo w rocznym
    picie - trzeba jeszcze na biezaco odprowadzac ZALICZKI (miesiecznie lub
    kwartalnie).

    Pozdrawiam
    SDD