  • 11. Data: 2009-01-03 15:52:59
    Temat: Re: kupione urządzenie.. reklamacja?
    Od: "Konrad" <sokolo1@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gjnvjt$n1n$1@inews.gazeta.pl...

    > To ja właśnie na podstawie tej "niezwłocznie" i "zbytnia uciążliwość"
    > wnioskuję, że tak szybko jak to jest możliwe. Niezwłocznie - czyli mają
    > oddać pieniądze a nie mają pustej kasy no to nie ma "proszę przyjść za
    > miesiąc" tylko teraz - niezwłocznie.

    Podstawa prawna?

    >Tak samo z wymianą, dobra musimy Ale niezwłocznie czyli pierwszym
    >transportem ściąga i mi je daje.

    Podstawa prawna?

    > Ale to moja opinia, mogę się mylić ale na zdrowy rozsądek... :)

    Mylisz się - a prawo i zdrowy rozsądek to często dwie różne rzeczy.
    Nie ma jednoznacznej definicji słowa niezwłocznie - to może być 14 dni (było
    taki orzecznie SN w kwestii rękojmi) ale i 6 miesięcy.
    Towar który sprzedawca ma na półce nie ma nic wspólnego z tym który ma ci
    oddać - podobnie zresztą jak nie ma obowiązku (a w zasadzie nawet prawa)
    oddać ci pieniędzy które ma w danym momencie w kasie czy zegarka który ma na
    ręku ;) Nie ma tez obowiązku oddawania ci od razu pieniędzy za niesprawny
    towar ale
    to było już tyle razy że nawet nie chce mi się o tym pisac.

    Konrad

  • 12. Data: 2009-01-03 16:21:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > jeżeli wada istnieje lub nie wyrobią się w 14 dni

    dobra, widze ze watek sie rozciagnac, wskoczyla rekojmia, weic zastanawiam
    sie czy odsamego poczatku nie nastapiło przekłamanie.
    Pytam sie wiec, na jakies podstawie kupujacy moze *ządać* zwrotu pieniedzy?

    Bo ja czytam i:
    Konsument może żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy (zwrotu
    pieniędzy), dopiero gdy nastąpiła jedna z sytuacji:

    - naprawa lub wymiana jest niemożliwa lub wymaga nadmiernych kosztów,

    - sprzedawca nie zdoła wymienić lub naprawić produktu w odpowiednim czasie
    (przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się
    rodzaj towaru i cel jego nabycia),

    - naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności.

    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami
    siedzieć i przyglądać się jej." Jerome K. Jerome