  • Data: 2008-06-03 20:20:49
    Temat: kupiłem grunt... z obcym budynkiem?
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    w 1994 roku kupiłem lokal na parterze budynku zajmującego działke numer
    xxx. lokal zajmuje 75% całkowitej powierzchni budynku. Pozostałe 25%
    było w złym stanie i w ciagu kilku następnych lat, zostało porzucone. w
    1997 chciałem dokupic pozostałe 25% ale na 3 krotne prosby o sprzedaż
    nie dostałem żadnej odpowiedzi.
    mijały lata owe 25%, nieuzytkowane, zamieniło sie w ruine.
    Inni lokatorzy wykupili swoje mieszkania, każdy po 75% kolejnego poziomu.

    Teraz okazuje sie ze te "niczyje 25%" trzeba wyburzyc na koszt
    właścicieli. Podobno to zgodne z prawem, bo to co trzeba wyburzyć, stoi
    na naszej działce.

    Czy to zgodne z prawem?

    Informacje dodatkowe. W 1994 roku sporne 25% było zamieszkałe, lub
    wynajmowane innym osobom. KTOŚ pobierał czynsz, czerpał zyski... nie
    ja:). Mało tego NASZ budynek(75%) ma 4 kondygnacje, ale owe 25% ma 5
    kondygnacji. piata kondygnacja jest "strychem" sąsiedniego
    budynku(własciciel: ZBM). Jak wiec mozna sprzedac budynek z działką na
    której stoi COŚ w 1/5 ciagle urzytkowane przez obce osoby?

    Pozdrawiam
    ToMasz