  • 21. Data: 2006-08-17 15:32:29
    Temat: Re: kupiłem dom z lokatorem (o którym nie wiedziałem) i co teraz - jak go wymeldować ?
    Od: "kubik" <k...@g...pl>

    > W Twoim przypadku urzędnicy powinni się przegrzebać przez formalności
    > w ciągu miesiąca ;-)
    >
    > Pozdrawiam,
    > Henry
    Mam taką nadzieję bo chciałbym zacząć remont
    pozdrawiam

  • 22. Data: 2006-08-17 16:46:21
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-08-17, Henry (k) <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:

    > W tej procedurze urzędy wymagaja dokumentu potwierdzającego brak prawa do
    > lokalu - wyrok eksmisyjny będzie ok.

    Tak mnie zaciekawiło, jaki inny dokument (jeśli nie było żadnej
    eksmisji, tylko np. skończyła się umowa najmu, czy użyczenia) można
    przedstawić w takiej sytuacji? Rozumiem, że można potwierdzić prawo do
    lokalu, ale czym potwierdzić jego brak?

    Renata

  • 23. Data: 2006-08-17 17:04:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kubik" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > ale ja go chciałem wymeldować i rozmawiałem o tym w urzędzie meldunkowym -
    > mówią że to tylko on sam może się wymeldować

    Nie rozmawiać, tylko złożyć wniosek o wymeldowanie z urzędu z uwagi na fakt, że
    nie mieszka od 6 miesięcy.

  • 24. Data: 2006-08-17 17:13:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:77oyy0zpp678$.mp087jrsq5qv.dlg@40tude.net...

    > W tej procedurze urzędy wymagaja dokumentu potwierdzającego brak prawa do
    > lokalu - wyrok eksmisyjny będzie ok. Ot, po prostu taka procedura.
    > Chyba w Dz.U. z 2002r. Nr 236, poz. 1999r. coś o tym było.

    A mógł byś przybliżyć, gdzie w tym akcie o tym napisano? Bo na pierwszy rzut oka
    Rozporządzenie to w ogóle nie zawiera odniesienia do wymeldowania w drodze
    decyzji administracyjnej. Jedyna wzmianka jest w §30 i dotyczy wprowadzania tych
    decyzji do systemu informatycznego.

    Zresztą nie za bardzo rozumiem, kto niby miał by wydawać dokument potwierdzający
    brak prawa do lokalu. Nie wiem czy istnieje taka osoba, która dysponowała by
    odpowiednią wiedzą. No bo skąd wiadomo, czy sam zainteresowany nie nosi w
    kieszeni umowy najmu? Tak więc, jeśli jakikolwiek urząd wymaga takiego
    dokumentu, to moim zdaniem jest to nie tylko bezprawne, ale i nielogiczne.

  • 25. Data: 2006-08-17 17:19:56
    Od: "kubik" <k...@g...pl>

    > Nie rozmawiać, tylko złożyć wniosek o wymeldowanie z urzędu z uwagi na
    > fakt, że nie mieszka od 6 miesięcy.

    O ile dzisiaj sklecę jakiś sensowny wniosek to jutro zaniosę do urzędu
    pozdrawiam

  • 26. Data: 2006-08-17 17:26:22
    Od: "kubik" <k...@g...pl>

> [...]
    > zainteresowany nie nosi w kieszeni umowy najmu? Tak więc, jeśli
    > jakikolwiek urząd wymaga takiego dokumentu, to moim zdaniem jest to nie
    Ta wypowiedz jest bardzo ciekawa - poproszę o jeszcze ;)
    Powoli znika moja smutna mina - odczuwam że jednak wymelduję gościa przy
    pomocy urzędu
    pozdrawiam

  • 27. Data: 2006-08-17 18:02:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kubik wrote:
    > ale ja go chciałem wymeldować i rozmawiałem o tym w urzędzie meldunkowym -
    > mówią że to tylko on sam może się wymeldować

    Zażądaj odmowy administracyjnego wymeldowania na piśmie.

    > Boję się że kryminalista (nie wiedział nikt o jego istnieniu) wróci i np
    > narobi szkód bo to alkoholik.

    Masz jakiś problem z czytaniem? NIE WPUSZCZAJ GO DO DOMU.

    > Nie mam pieniędzy na kupienie jemu mieszkania o identycznym lub większym
    > standardzie.

    No to nie kupuj, w czym problem?

    > W urzędzie powiedziano mi że trzeba pisać jakieś podanie do burmistrza o
    > jakieś administracyjne wymeldowanie (nie jestem prawnikiem więc się nie
    > znam)

    W czym problem? Nie umiesz pisać?

  • 28. Data: 2006-08-17 18:03:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Henry (k) wrote:

    > W tej procedurze urzędy wymagaja dokumentu potwierdzającego brak prawa do
    > lokalu

    Żaden problem: tytuł własności i oświadczenie właściciela, że żadnej
    umowy na wynajem ani użyczenie z danym delikwentem nie zawierał.

  • 29. Data: 2006-08-17 18:05:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kubik wrote:
    > A czy jest 100% pewności że wniosek zostanie rozpatrzony pozytywnie ?
    > A jak zbuj się odwoła ?

    Od czego? Jak udowodni, że mieszka w tym domu?

    Zrozum wreszcie, że meldunek to skutek (przebywania w danym lokalu) a
    nie przyczyna.

  • 30. Data: 2006-08-17 18:14:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kubik wrote:

    > Hmmmm łatwo powiedzieć - jestem tym całkowicie rozbity tym. W życiu nie
    > pisałem czegoś takiego. Czy ten przykład wniosku :

    Najwyższy czas zacząć. To jest mniej skomplikowane od np. umowy
    kupna-sprzedaży domu.

    A formularze mają w urzędzie.

    [ciach]

    > Sprawa następna jak długo trwa rozpatrywanie takiego wniosku ?

    Różnie. Około miesiąca w prostych przypadkach.

    Ale odczep się od tego meldunku - meldunek musisz "uaktualnić" tylko z
    przyczyn formalnych (ewidencja ludności).

    Poza tym nic on dla ciebie nie zmienia.