    From: tomek wilicki <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: kradzież forum
    Date: Tue, 17 Apr 2007 01:50:52 +0200

    Witam

    Niedawno skradziono mi forum dyskusyjne (hehe). Wiem, że to niby głupota,
    ale boli gdy efekt długotrwałej pracy jest wykorzystywany przez złodzieja,
    już nie mówiąc o tym, że popularne forum z wieloletnią tradycją jest jednak
    warte sporą kasę.

    Nieco o sprawie

    Świadków na to, że to moja własność, mam, logi również, z samym
    udowodnieniem zaistnienia kradzieży nie będzie problemu. Tak samo jak z
    udowodnieniem, że złodziej był wielokrotnie proszony o zwrot własności.

    Koszta poniesione przeze mnie i inne osoby, aby doprowadzić forum do stanu
    jaki miało:

    - jakieś tam opłaty na serwery, domeny i takie rzeczy
    - setki roboczogodzin
    - 1000 zł jakie wydała znajoma, aby wykupić nową domenę pod to forum. Forum
    faktycznie znajduje się pod domeną (nota bene przekazaną złodziejowi - nikt
    nie przewidział, że tak się zachowa), aczkolwiek znajoma uważa pieniądze za
    stracone, właśnie z powodu kradzieży forum - nie może ono pełnić funkcji
    takich, jakie oczekiwała gdy inwestowała pieniądze.
    - wiele osób zaangażowało się, aby forum doprowadzić do stanu jaki miało -
    sprawa nie do udowodnienia

    Pytanie, co teraz mogę zrobić? Na prawie specjalnie się nie znam, ale zdaje
    się, że kradzież jest ścigana z urzędu? Jeśli tak, to czy mam szansę
    zażądać zadośćuczynienia ze wskazaniem na konkretną organizację
    charytatywną, czy decyduje o tym prokuratura?

    Jakie w ogóle mam możliwości działania? Interesujący mnie efekt końcowy, to
    zwrot forum, zwrot kosztów procesu, zadośćuczynienie na rzecz wskazanej
    organizacji charytatywnej. Zadośćuczynienie miało by być za straty, jakie
    poniosły osoby zaangażowane w forum, utraconą wartość (po takiej "zadymie"
    mało kto będzie je odwiedzał) oraz za moje straty moralne.

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi

    --
    www.vegie.pl