  • 11. Data: 2008-04-02 17:02:17
    Temat: Re: kradzież elementów strony internetowej
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kasia pisze:

    > Dla mnie sprawa kradzieży jest jasna, zostały zrobione screeny z wygladu
    > jak i kodu strony.
    > dodatkowo ten zapis <!-- saved from url= chyba dobitnie świadczy o
    > kradzieży z obcej strony ...

    Ale ty nie jesteś sąd, a to sąd musisz przekonać, że zeznajesz prawdę, a
    nie usiłujesz kogoś wrobić.

    Ktoś może np. wejść na twoją stronę, zapisać ją, po czym u siebie tak
    zmodyfikować jej źródła tak, żeby ta twoja strona rzekomo nawoływała do
    zamachów bombowych.

    I co, uważasz, że na podstawie tego powinnaś zostać skazana?

    > teraz pytanie.. czy zgłosić sprawę do prokuratury; czy wysyłać pismo do
    > własciciela strony z nakazem natychmiastowego usunięcia symulacji
    > i jak pożądnie nastraszyć gościa...

    Jak ci ludzie piszą - najpierw zabezpiecz dowody.

  • 12. Data: 2008-04-02 18:12:01
    Od: Kasia <k...@r...net>

    Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > do zamachów bombowych.
    >
    > I co, uważasz, że na podstawie tego powinnaś zostać skazana?
    to chyba nie najlepszy przykład. Tu mamy doczynienia z przywłaszczeniem
    wizualizacji bez jakichkolwiek zmian w wyglądzie czy kodzie (z
    zachowaniem całej jej struktury) w celu czerpania korzyści majątkowych
    przez pokazywanie klientom możliwości przyciemnienia szyb.

  • 13. Data: 2008-04-02 18:15:09
    Od: Kasia <k...@r...net>

    SzalonyKapelusznik pisze:
    > On 2 Kwi, 17:47, Kasia <k...@r...net> wrote:
    > .

    > Postraszyc mozna ale w prokuraturze moze sie zapierac ze
    > a) nie masz dowodow bo tego w sieci nie mia

    Strona jest dostępna w sieci, więc jak można sie zapierać ze jej nie ma?
    > b) screenami jak i wydrukami mozna manipulowac.

    można wiedzieć co masz na myśli?

  • 14. Data: 2008-04-02 18:17:45
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Kasia <k...@r...net> writes:

    [...]

    > Tu mamy doczynienia z przywłaszczeniem

    Raczej użytkowaniem bez licencji. Z tego co piszesz wynika, że
    program został uzyskany zgodnie z prawem.

> [...]
    > (z zachowaniem całej jej struktury) w celu czerpania korzyści
    > majątkowych przez pokazywanie klientom możliwości przyciemnienia

    Możesz wyegzekwować autorskie prawa majątkowe do programu, o ile je
    posiadasz, ew. wyegzekwować prawa wynikające z umowy licencyjnej,
    jeśli np. masz wyłączność na użytkowanie programu.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 15. Data: 2008-04-02 18:25:03
    Od: Kasia <k...@r...net>

    Piotr Dembiński pisze:
> [...]
    > posiadasz, ew. wyegzekwować prawa wynikające z umowy licencyjnej,
    > jeśli np. masz wyłączność na użytkowanie programu.

    to nie jest program tylko graficzne przedstawienie symulacji w formie
    strony internetowej....

  • 16. Data: 2008-04-02 18:34:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kasia pisze:

> [...]
    > zachowaniem całej jej struktury) w celu czerpania korzyści majątkowych
    > przez pokazywanie klientom możliwości przyciemnienia szyb.

    A jakie ma znaczenie waga sprawy dla oceny wiarygodności dowodu?

    Twój wydruk to żaden dowód - to tylko twoje zeznanie poparte twoimi
    notatkami. Nic więcej.

  • 17. Data: 2008-04-02 18:36:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kasia pisze:

    > Strona jest dostępna w sieci, więc jak można sie zapierać ze jej nie ma?

    TERAZ jest.

    Postraszysz, strona zniknie i możesz im skoczyć.

    > można wiedzieć co masz na myśli?

    To, że mogłaś np. sobie to wymyślić w celu wyłudzenia pieniędzy.

    Jeśli nie będziesz mieć konkretnych, obiektywnych dowodów - tak będzie
    argumentować strona przeciwna.

  • 18. Data: 2008-04-02 19:37:37
    Od: Kasia <k...@r...net>

    Andrzej Lawa pisze:

    > A jakie ma znaczenie waga sprawy dla oceny wiarygodności dowodu?
    >
    > Twój wydruk to żaden dowód - to tylko twoje zeznanie poparte twoimi
    > notatkami. Nic więcej.
    Myślę ze najlepiej zabezpieczy dowody policja a konkretnie sekcja do
    spraw zwalczania piractwa komputerowego.

  • 19. Data: 2008-04-02 20:27:06
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Kasia <k...@r...net> writes:

    [...]

    > to nie jest program tylko graficzne przedstawienie symulacji
    > w formie strony internetowej....

    Ale strony internetowe to programy komputerowe :)

  • 20. Data: 2008-04-06 09:00:28
    Od: ioo <b...@i...prv.-wytnijsmieci-.pl>

    Piotr Dembiński wrote:

    > Ale strony internetowe to programy komputerowe :)

    Alez skad! "Strona internetowa" to _moze byc_ cala masa elementow: projekt
    graficzny wyrazony w html/flashu, program komputerowy (np. w asp, php,
    javie czy czymkolwiek), baza danych. Kazdy z nich podlega ochronie przez
    p.a. ale kazdy na odrobine innych zasadach. Z tego co Kasia pisze mozna
    wnioskowac, ze to jest kawalek statycznej strony + grafa, wiec ani skrawka
    programu (algorytmu) tam nie ma.

    Kasiu, IMHO najprosciej jest na poczatek wyslac do nich pismo z informacja,
    ze uzywaja twojej wizualizacji bez zezwolenia wlasciciela praw autorskich,
    co stanowi naruszenie art. 17 i art. 2 pkt 2. ustawy o p.a. i p.p. i w
    zwiazku z tym zadasz zaprzestania publikacji opracowania (lub kupienia
    sobie wlasej wizualiacji od ciebie?). Podaj termin kiedy maja to zdjac ze
    strony a jak sie nie wywiaza, to zgloszenie na policje i modlic sie zeby
    cos z tym zrobili. Pewnie ulatwisz prace zagubionym w gaszczu internetu
    funcjonariuszom (nikogo nie obrazam, pisze z wlasnego doswiadzenia) podajac
    informacje o wlascicielu domeny i podpowiedzia, ze trzeba koniecznie zgrac
    kopie strony (jak ja zrobi policja to juz chyba jest wiarygodny dowod?)

    --
    pozdro,
    ioo.