  • 11. Data: 2005-10-17 11:56:04
    Temat: Re: kradzierze w hipermarketach
    Od: "Marek Wierzbicki" <m...@a...pl>

    > ja mam nadzieje ze mu ucinaja prawa reke za kradziez ...

    ciekaw jestem co ucinajom hipermarketom za okradanie klientów:)

    Marek

  • 12. Data: 2005-10-17 11:56:32
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marek Wierzbicki" <m...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:dj0018$a9j$1@news2.ipartners.pl...

    > a wracając do kwestii prawnych - co zrobią takiemu chłopakowi za trochę
    > żarcia?

    do 250 zl wykroczenie (art 119 .1,2 kw, kara aresztu, ograniczenia wolnosci
    albo grzywny) powyzej przestepstwo z art 278 .1kk od 3 miesiecy do 5 lat.

    P.

  • 13. Data: 2005-10-17 12:01:45
    Od: "Marek Wierzbicki" <m...@a...pl>

    > 1) Monitoring

    no tak, ale wiesz że to jest nie do końca dobre, bo pokażą na przykłąd
    fragment, gdy wkładał do kieszeni a nie pokażą już na przykład gdy wyciągał

    > (ja np zeby nie bylo zadnych niejasnosci, to albo zostawiam
    > ew zakupy w biurze obslugi klienta albo tez podchodze do ochroniarza
    > i mi "plombuje" reklamowke z zakupami)

    Ja też (a przynajmniej się staram). Ale niestety nauczyłem sie inaczej na
    hipermarketach, gdzie naturalne było ładowanie towaru po kieszeniach i
    wyciąganie go na ladę. Jak zrobię tak w Polsce to mam pouczenie od
    pracownika ochrony, że tak się nie powinno robić. A w niemczech, mimo że ni
    znam ani słowa po niemiecku i w tamtym okresie była olbrzymia nagonka na
    polskich złodziei, nikomu nie przeszkadało skrzyżowanie mojej narodowości z
    pakowaniem wszystkiego po kieszeniach

    Marek

  • 14. Data: 2005-10-17 12:10:33
    Od: "Krzysztof Rudnik" <r...@k...net.pl>

    Użytkownik "Marek Wierzbicki" <m...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:dj03gk$chr$1@news2.ipartners.pl...

    > ciekaw jestem co ucinajom hipermarketom za okradanie klientów:)

    Podatki ;)))

    Krzysiek Rudnik

  • 15. Data: 2005-10-17 12:23:20
    Od: "flashi" <f...@e...pl>

    Użytkownik "Marek Wierzbicki" <m...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:dj03gk$chr$1@news2.ipartners.pl...

    > ciekaw jestem co ucinajom hipermarketom za okradanie klientów:)

    czekaj a jak hipermarkety okradaja klientow ?
    kaza otwierac torebki portfele i wysypac kase na ziemie ?
    no bez przesady :)

  • 16. Data: 2005-10-17 12:28:58
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Marek Wierzbicki napisał(a):
    > no tak, ale wiesz że to jest nie do końca dobre, bo pokażą na przykłąd
    > fragment, gdy wkładał do kieszeni a nie pokażą już na przykład gdy wyciągał
    W marketach sa koszyki/wozki. Wiec sorki, ale jesli ktos wklada produkt
    do kieszeni to jest jednak duza szansa ze mial niecne zamiary

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 17. Data: 2005-10-17 12:30:44
    Od: "Marek Wierzbicki" <m...@a...pl>

    > czekaj a jak hipermarkety okradaja klientow?
    > kaza otwierac torebki portfele i wysypac kase na ziemie?

    np. zaklejają termin przydatności do spożycia metką, mieszają towar o długim
    i krótkim terminie przydatności w opakowaniu zbiorczym z długim terminem
    płatności, kradną mi czas (przeliczalny na pieniądze) zmuszając mnie do
    szukania towaru który chcę kupić (poprzez częste zmiany ustawień towaru),
    zabierają z karty więcej pieniędzy niż zaoferowali w umowie kupna na cenie
    na regale (i trzeba ich jak złodziei pilnować, na co też trzeba poświęcić
    czas)

    Marek

  • 18. Data: 2005-10-17 15:41:28
    Od: "flashi" <f...@e...pl>

    Użytkownik "Marek Wierzbicki" <m...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:dj05hl$dv0$1@news2.ipartners.pl...

> [...]
    > na cenie na regale (i trzeba ich jak złodziei pilnować, na co też trzeba

    hmmm ani jedna z tych rzeczy nie podpada pod okradanie (najblizej to moze
    jest to mieszanie w opakowaniach zbiorczych) ...
    jesli ktos cos kupuje i nie zwraca uwagi na to co kupuje to jego jest wina
    jesli uwazasz ze zmuszaja Cie do czegos to ja nie rozumiem czemu tam jeszcze
    kupujesz...
    jesli nie patrzysz ile wbijaja na kase to tez wlasciwie jest Twoj problem :>
    jak niemasz czasu to zatrudnij kogos zeby za ciebie chodzil do sklepu, a nie
    wylewaj tutaj takich dziwnych zali ...
    (nie posiadam, ani nie pracuje w zadnym super hiper czy innym markecie :) -
    i jakos nie czuje sie przez nich oszukany jak nie chce to nie ide jak chce
    to ide ... i tyle... biedne to nasze spoleczenstwo ZMUSZANE do zakupow w
    supermarkecie :>

  • 19. Data: 2005-10-17 16:13:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    napisał w wiadomości news:dj0018$a9j$1@news2.ipartners.pl...

    > a wracając do kwestii prawnych - co zrobią takiemu chłopakowi za

    Najczęściej karzą mandatem.

  • 20. Data: 2005-10-17 18:48:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marek Wierzbicki wrote:

    > Widziałem wczoraj jak w jednym z hipermarketów ochrona złapała chłopaka,
    > który coś wynosił. Otoczyli go w 5 osób i czekali na policję. Co policja

    W przypadku kradzieży - mogą.

    W przypadku robienia zdjęć - nie ;->

    > robi w takich przypadkach, gdy złapią człowieka, który wyniósł towaru
    > powiedzmy za 100zł. Jak mu udowadniają, że ten towar jest z tego
    > hipermarketu (mówię o przypadku, gdy nie jest on olepiony jakąś
    > szczególną metką) - czy hipermarkety monitorują i rejestrują hale
    > (patrzyłem po suficie, ale kamer nie widziałem). Czy jeśli są kamery to

    Słabo patrzysz :)

    > nie powinny być przypadkiem odpowiedznie tablice informujące w tej kwestii?

    Informacje o tym, że kradzież jest wykroczeniem/przestępstwem - też? ;)

    Bądź poważny. Co innego, gdyby kamera była np. w przebieralni albo w
    kibelku...

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)