  • 11. Data: 2010-12-11 13:19:43
    Temat: Re: kosciol - zaklocanie ciszy nocnej
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: nanotrapped <n...@g...com>

    > zamierzam skontaktowa sie najpierw z parafia z prosba o wylaczenie ich
    > na czas trwania ciszy nocnej - jesli to nie odniesie rezultatu zglosic
    > sprawe na policji. czy sytuacja taka klasyfikuje sie jako zaklocanie
    > ciszy nocnej? czy zglaszajac sprawe na policji moze ona podjac
    > odpowiednie srodki w tym kierunku (kara za zaklocanie ciszy nocnej,

    Obejrzyj sobie art 144KC.

    Jak ten kraj ma przestać byc państwem policyjnym, jesli wszystko ząłatwia
    się za pomocą policji?

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153

  • 12. Data: 2010-12-11 13:28:21
    Od: "Telesfor" <T...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl> napisal w wiadomosci
    > Uzytkownik "nanotrapped" <n...@g...com> napisal w
    > wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > W pojedynke to nie wiem, czy cos zdzialasz.
    > Kiedys mieszkalem na osiedlu, gdzie czarni postawili rekami ciemnych
    > parafian nowy tzw. kosciól. Dzwonnica byla osobnym obiektem i
    > chamskie czarnuchy walily w dzwony codziennie, nawet o 6 rano w
    > niedziele. U mnie nie bylo slychac, bo mieszkalem nisko wsród
    > wiezowców, ale ogluszane owieczki w koncu sie zebraly i zbuntowaly.
    > Wyslali petycje do proboszczyny, czyms tam pogrozili i dzwony
    > zamilkly.

    Walczcie, walczcie... Muezini tylko na to czekaja...

    --
    TB

  • 13. Data: 2010-12-11 14:01:46
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Alek

    > A dzwony kościelne to
    > nie wybryk, więc ten art. jest nie na temat.

    Oczywiście, że wybryk! W każdym razie użyte w ten sposób. Dzwony
    kościelne pochodzą z czasów, gdy ludzie powszechnie nie używali zegarków.
    Informowały głównie o tym, kiedy odprawiana jest msza. Można ew.
    zrozumieć, że w tej chwili proboszcz odpali dzwony na sumę w niedziele
    oddając cześć tradycji ale w nocy?!

    Analogicznie -- głośna muzyka na zorganizowanej imprezie masowej NIE JEST
    wybrykiem, ale jeśli ktoś odpali ją w mieszkaniu o trzeciej w nocy to już
    nim JEST.

    --
    ignorance is bliss

  • 14. Data: 2010-12-11 14:18:12
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Goomich" <k...@i...eu> napisał

    > Ale i tak chodziło mi o to, że są co
    > najmniej dwie jednobrzmiące definicje pory nocnej.

    Obowiązujące *wyłącznie* w obszarze unormowanym danymi przepisami.

  • 15. Data: 2010-12-11 14:22:21
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Goomich" <k...@i...eu> napisał

    > Obejrzyj sobie art 144KC.

    "ponad przeciętną miarę, wynikającą ze społeczno-gospodarczego
    przeznaczenia nieruchomości i stosunków miejscowych."
    Ten warunek sprawia, że nie możesz użyć tego przepisu przeciw
    kościelnym dzwonom. Chyba że dzwoniłyby non-stop albo z rażąco wielkim
    natężeniem dźwięku.

  • 16. Data: 2010-12-11 14:25:17
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał

    > Oczywiście, że wybryk! W każdym razie użyte w ten sposób. Dzwony
    > kościelne pochodzą z czasów, gdy ludzie powszechnie nie używali
    > zegarków.

    A dziś są elementem dziedzictwa, tradycji, kultury. Nie spełniają
    funkcji praktycznej ale mają prawo dzwonić bo jest to zwykły element
    akustycznego pejzarzu miasta.

  • 17. Data: 2010-12-11 14:37:29
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Alek

    > A dziś są elementem dziedzictwa, tradycji, kultury. Nie spełniają
    > funkcji praktycznej ale mają prawo dzwonić bo jest to zwykły element
    > akustycznego pejzarzu miasta.

    W nocy?!

    --
    ignorance is bliss

  • 18. Data: 2010-12-11 14:47:40
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał

    > W nocy?!

    Zapewne nie chodzi o dzwon bijący na msze czy Anioł Pański tylko o
    gong wybijający godziny i ewentualnie kwadranse. Jeśli tak, to tak, w
    nocy też.

  • 19. Data: 2010-12-11 14:53:03
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    wiadomości news:ie02uh$cbn$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał

    > Zapewne nie chodzi o dzwon bijący na msze czy Anioł Pański tylko o gong
    > wybijający godziny i ewentualnie kwadranse. Jeśli tak, to tak, w nocy
    > też.

    Taaa... punkt widzenia zależy od poziomu słyszalnych decybeli.
    Gwarantuję, że szybko przestałbyś być taki sentymentalny i przywiązany do
    tradycji, gdyby Ci każdej nocy naokrągło napierdalał za oknem taki "element
    akustycznego pejzażu miasta".

    K.

  • 20. Data: 2010-12-11 14:58:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/11/2010 8:53 AM, Krzysztof wrote:

> [...]
    > Gwarantuję, że szybko przestałbyś być taki sentymentalny i przywiązany
    > do tradycji, gdyby Ci każdej nocy naokrągło napierdalał za oknem taki

    mniej wiecej po miesiącu mózg się przyzywczaja i przestaje na to reagować.

    mam stojący głośno bijący zegar w pokoju.
    bije pełne godziny plus połówki.
    absolutnie go nie słyszę nie mówiąc o tykaniu mechanizmu