  • 1. Data: 2006-03-15 06:46:54
    Temat: komunikatory w firmie
    Od: "User" <n...@n...pl>

    Witam !

    Czy będąc pracownikiem firmy mogę zainstalować na komputerze i używać:
    Gadu-gadu, Tlen, Skype ?

  • 2. Data: 2006-03-15 07:28:41
    Temat: Re: komunikatory w firmie
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    Użytkownik "User" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Witam !
    >
    > Czy będąc pracownikiem firmy mogę zainstalować na komputerze i używać: Gadu-gadu,
    Tlen, Skype ?

    Jesli szefowi to nie przeszkadza to tak. Znam firmy gdzie gg jest zalecanym sposobem
    komunikowania sie pracowników :)

    A.

  • 3. Data: 2006-03-15 08:08:49
    Od: "User" <n...@n...pl>

    A Mozille Firefox ?

    Jest moze jakaś stronka z info na temat bezpłatnych programów do użytku w firmie
    ?

  • 4. Data: 2006-03-15 08:11:31
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Arek Margraf* wypowiedziała
    te słowa:

    > Znam firmy gdzie gg jest zalecanym sposobem komunikowania sie
    > pracowników :)

    Musi szefostwu nie bardzo zależeć na zachowaniu w tajemnicy tego co
    sobie pracownicy piszą.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: +48502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 5. Data: 2006-03-15 08:19:15
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 3/15/2006 9:08 AM, User wrote:

    > A Mozille Firefox ?

    Teoretycznie możesz instalować wszystko, co jest freeware o ile szef
    wyraża na to zgodę. Swoją drogą ciekawe dlaczego "zalecanym" programem
    jest GG :> Mam swoją teorię na ten temat. Poprostu komunikacja w tym
    programie nie jest kodowana :>

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAMplug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 6. Data: 2006-03-15 08:23:22
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Jest moze jakaś stronka z info na temat bezpłatnych programów do użytku w
    > firmie
    > ?

    Tutaj jest wszystko czego dusza zapragnie.

    http://bezplatne-programy-do-uzytku-w-firmie.ag.bocz
    nica.org/

  • 7. Data: 2006-03-15 08:46:01
    Od: s...@o...pl

    > Teoretycznie możesz instalować wszystko, co jest freeware o ile szef
    > wyraża na to zgodę.

    ... tudziez nie jest to sprzeczne z regulaminem tejże firmy. Znam też firmy
    (raczej wieksze, rzekłbym korporacje), gdzie _nic_ nie zainstalujesz w
    służbowym kompie, ponieważ użytkownicy nie mają do tego uprawnień, zaś praca
    komputerów, zainstalowanych aplikacji, itp., jest ściśle monitorowana.

    pozdrawiam -

    Stanley

  • 8. Data: 2006-03-15 09:55:14
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 3/15/2006 9:46 AM, s...@o...pl wrote:

> [...]
    > komputerów, zainstalowanych aplikacji, itp., jest ściśle monitorowana.

    Bo w dużych korporacjach nikt normalny nie kupuje licenci powiedzmy do
    pakietu Office'a na 300 stanowisk. Aplikacja jest dostępna na serverze a
    komputery dla "szarych pracowników" to w zasadzie terminale łączące się
    do servera z oprogramowaniem. W takim przypadku monitorownie to bajka :>

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAMplug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 9. Data: 2006-03-15 11:36:46
    Od: s...@o...pl

    > Bo w dużych korporacjach nikt normalny nie kupuje licenci powiedzmy do
    > pakietu Office'a na 300 stanowisk.

    Nie znam dokładnie szczegółow, lecz o ile mi wiadomo dla _naprawde duzych_ firm
    (tysiące stacji roboczych w dodatku rozsianych po np. calym kraju) przykladowy
    M$ stosuje specjalne tryby sprzedaży (tzn. chodzi mi o sposoby sprzedazy,
    licencjonowania, dystrybuowania, itp.) . Na pewno też w takich wypadkach
    warunki (oraz kwoty...) są negocjowane gdzieś na wysokim szczeblu i na pewno
    np. 10000 Office-ów nie kosztuje tyle ile taka ilość w detalu (choć kto wie,
    czasem może więcej ;-)

    > Aplikacja jest dostępna na serverze a
    > komputery dla "szarych pracowników" to w zasadzie terminale łączące się
    > do servera z oprogramowaniem.

    Niekoniecznie, aplikacje moga być też zainstalowane lokalnie - IMO mniejsze
    obciążenie korporacyjnej sieci. No ale to może byc tez kwestia najlepszego w
    danym przypadku technicznego rozwiazania (tudziez z punktu widzenia kosztów),
    zorganizowania.

    Poza tym coś nie jestem przekonany, że dla "rozdystrybuowania" z jednego
    serwera przykladowych 300 Office-ów przez sieć (tzn. na 300 stanowisk)
    wystarczy zakup np. jednej licencji. Lecz mniejsza, nie interesowalem sie tym
    zbytnio i nie tego dotyczy wątek.

    > W takim przypadku monitorownie to bajka :>

    mogą być równiez poinstalowane odpowiednie aplikacje "szpiegujace", m.in.
    zbierające informacje na temat tego co jest zainstalowane.
    Poza tym administaror(rzy) może w każdej chwili zdalnie "wejść" na każdą stacje
    roboczą, itp., itd., etc.
    Tak czy siak, praktycznie "zwykły smiertelnik" nie może na takiej stacji sam
    zrobić nic, poza korzystaniem ze "służbowych", zainstalowanych mu wcześniej
    aplikacji.

    pozdrawiam -

    Stanley

  • 10. Data: 2006-03-15 17:14:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    User [###n...@n...pl.###] napisał:
    > Witam !
    > Czy będąc pracownikiem firmy mogę zainstalować na komputerze i
    używać:
    > Gadu-gadu, Tlen, Skype ?

    W każdym razie z reguły daje się go obsłużyć przez stronę GG.