  • 1. Data: 2006-03-15 08:03:45
    Temat: Dziedziczenie
    Od: "argon" <a...@v...pl>

    Witam grupę,
    mam pytanie- załóżmy, że mąż i żona mają rozdzielność majątkową. Co dzieje się
    gdy np. jedno z nich umiera? Rozdzielność przestaje istnieć z chwilą śmierci,
    to oczywiste, ale co dzieje sie z majątkiem tego który umarł. Czy ten który
    żyje dziedziczy po nim tak jakby nie było rozdzielności?
    Dziękuję z oodpowiedź.

    Argon

  • 2. Data: 2006-03-15 08:22:13
    Temat: Re: Dziedziczenie
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    argon napisał(a):
> [...]
    > to oczywiste, ale co dzieje sie z majątkiem tego który umarł. Czy ten który
    > żyje dziedziczy po nim tak jakby nie było rozdzielności?

    dziedziczą spadkobiercy, a więc z ustawy również małżonek

    KG

  • 3. Data: 2006-03-15 15:58:01
    Od: "iza" <i...@e...pl>

    Użytkownik "argon" <a...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > który
    > żyje dziedziczy po nim tak jakby nie było rozdzielności?

    W kwestii dziedziczenia nic się nie zmieni. Nadal wg zasad dziedziczenia
    ustawowego nalezy do pierwszej grupy spadkobiercow (wraz ze zstępnymi) i
    nalezy mu sie conamniej 1/4 całości spadku po zmarłym małżonku.

    Iza

  • 4. Data: 2006-03-15 15:59:41
    Od: "iza" <i...@e...pl>

    No i oczywiście przy braku zstępnych nalezy mu się conajmniej 1/2 spadku ;)

    Iza