  • 31. Data: 2009-05-25 13:28:25
    Temat: Re: komornik ma az tak duza swobode dzialania?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    spp pisze:

    > Przecież sąd potwierdził istnienie ośmiotysięcznego długu.
    > Wygląda na to, że dłużnik spłacił tylko tych których on uważał za
    > dłużników, dług wobec komornika postanowił potraktować na zasadzie 'nie
    > zapłacę ICMPTZ?'

    Raczej - SPWAKBJCOMCNRNAKPCNPR: Spłaciłem Wierzycieli A Komornik
    Bezduszny Jeszcze Czegoś Ode Mnie Chce Nie Rozumiem Nic Ale KPC Nie
    Przeczytam Ratunku

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2009-05-25 13:38:43
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    spp wrote:

> [...]
    > Wygląda na to, że dłużnik spłacił tylko tych których on uważał za
    > dłużników, dług wobec komornika postanowił potraktować na zasadzie

    oczywiście że dług istnieje - komornik wynajął rzeczoznawcę do oceny
    wartości nieruchomości..
    pytanie czy miał do tego prawo - a sąd tego nie rozpatrywał jak sądze...
    przynajmniej dzisiaj...

    mam zbyt małą wiedzę, żeby rozmawiać merytorycznie o prawie - więc dalej
    sobie daruję...

    --
    pozdrawiam

  • 33. Data: 2009-05-25 20:53:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > No jest, ale od czego się odwoływać, skoro tutaj nic niezgodnego z
    > prawem nie ma? Bo to, że za 8 tysięcy chcą sprzedać dom, to nic złego
    > nie jest. I niech się dłużnik cieszy, że pod dom podjeżdżają chętni do
    > licytacji - wtedy cena będzie wyższa, a to co zostanie po spłacie
    > przypadnie dłużnikowi.

    A nie ma czasem tak, że egzekucja należności powinna być najmniej
    uciążliwa? (czyli np. zajęcie dla 8 tysięcy nie domu 100x bardziej
    wartościowego, a pensji czy samochodu)

    Coś mi się kojarzy taki zapis w jakiejś ustawie dotyczącej egzekucji...

  • 34. Data: 2009-05-25 20:57:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Należy jednak pamiętać o art. 799kpc., zgodnie z którym wierzyciel
    > powinien wybrać sposób egzekucji najmniej uciążliwy dla dłużnika.

    Oooooooooo! Właśnie! Tak mi coś dzwoniło, tylko nie pamiętałem, w którym
    kościele... ustawie znaczy się ;)

    Szukałem w ustawie o komornikach ;)

  • 35. Data: 2009-05-25 21:08:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Oooooooooo! Właśnie! Tak mi coś dzwoniło, tylko nie pamiętałem, w którym
    > kościele... ustawie znaczy się ;)
    >
    > Szukałem w ustawie o komornikach ;)

    Należy jednak spytać, czy w tym medialnym przypadku jest możliwość
    wyboru innego sposobu egzekucji.

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2009-05-27 05:29:16
    Temat: Re: komornik ma aż tak dużą swobodę działania? - Komornik przegrał, licytacji domu nie będzie
    Od: "Dziadek Mroz" <D...@w...pl>

    > jakoś ciężko mi tutaj znaleźć przekonanie dla uczciwości komornika...

    http://wyborcza.pl/1,75248,6647606,Komornik_przegral
    __licytacji_domu_nie_bedzie.html