  • 141. Data: 2015-04-07 11:21:49
    Temat: Re: kolejna kontrola policyjna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Apr 2015, Robert Tomasik wrote:

    > A zatem skoro facet noc wcześniej mógł wylegitymować 10
    > podejrzanych, to następnej nocy powinno się osiągnąć podobny poziom.

    Moment, moment.
    Jednostką miary "podejrzanych" powinna być wysokość trafialności
    w podejrzanych, a nie podejrzanych o bycie podejrzanym :P
    To Twoja własna argumentacja, wyrażona w obronie tezy ministra
    finansów, że przypomnę (tej o śrubowaniu "trafionych kontroli",
    co wzbudza uzasdnione podejrzenia, że kontrole będą szukały na siłę
    dziury w całym).

    > Oczywiście praktyka zna tu rożne odstępstwa. W deszczową noc przechodniów
    > mało. Jak siarczysty mróz, to też. Za to w letnią ciepłą noc szwenda się
    > ludzi masa, tak,że trudno tego bardziej podejrzanego wybrać.

    Jaki jest SKUTEK takich "podejrzeń", że tak spytam?

    Bo IMO oczywisty - przenosić przedmioty przestępstwa przestępcy
    będą w dzień.
    Przepraszam - będą przewozić samochodem.
    Jak sam rzekłeś, "da się ukryć", więc zamiast samochody porządnie
    przetrzepywać policja "odpuszcza". Logic error. To właśnie tam
    trzeba szukać "przedmiotów", JEŚLI już.

    Ja tylko zbieram argumenty z różnych postów, nic nie wymyśliłem ;)

    > I na koniec - w Policji pod tym względem nie jest źle. Popatrzcie co się
    > stało ze Strażami Miejskimi / Gminnymi gdy dochód z mandatów zaczął
    > spływać bezpośrednio do kas gmin.

    Patrzymy.
    I wniosek jest prosty - "chore jest prawo".
    Jeśli strażnicy tak po prostu usiłują egzekwować prawo, zaczynając
    zwyczajnie od ograniczeń prędkości namierzanych fotoradarem, tak że
    inne służby protestują (!) przeciw temu, to widocznie z samym
    prawem coś jest nie tak, prawda?
    Podstawowy argument podałeś - "gdy dochód zaczął spływać do kas gmin".

    Skoro gmina ustala ograniczenia prędkości, to dochód nie może spływać
    do jej kasy, proste.
    Przecież wiadomo, że któryś z "historycznych" gangsterów w USA
    (nie chciałbym przekręcić ktory) dorobił się na zestawie
    ciężarówki + naprawa dróg :P (droga niszczy się od potęgi nacisku
    na oś, tak między 3 a 7 potęgą, a nie proporcjonalnie).
    Zależność jest oczywista, znana, więc to "wina prawa".

    pzdr, Gotfryd

  • 142. Data: 2015-04-07 12:00:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > I na koniec - w Policji pod tym względem nie jest źle. Popatrzcie co się
    > stało ze Strażami Miejskimi / Gminnymi gdy dochód z mandatów zaczął
    > spływać bezpośrednio do kas gmin.

    Lubię takie argumenty - policja nie jest zła, bo straz miejska jest
    tragiczna.

    To nie jest uwaga do policji tylko do jakosci argumentowania...

  • 143. Data: 2015-04-07 12:00:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

    > dzisiaj robi się to elektronicznie ePuap znaczy nie ma czego zgłaszać.

    Tu tez wylano dziecko z kąpiela.
    Ile osób ma założony epuap?

  • 144. Data: 2015-04-07 19:28:02
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    <...tu kto inny, ale wrotki brak:...>
    > --- Po jezdni ?
    >
    > A jest obowiązek teleportowania się przez jezdnię przy
    > przekroczeniu 0,8 promila?
    > ---
    > Jest, nazywa się to przejście dla pieszych

    Trzeba Cię koniecznie z Cavallino (na .samochody) skontaktować.
    Masz szansę dowiedzenia się, że przejście dla pieszych to
    jezdnia, i to (dowiedzenia się) dobitnie :P, bo wersja odesłania
    (Ciebie) do PoRD jest mało efektowna ;)

    Oczywistą oczywistość w postaci kilometrów dróg na których przejść
    nie ma (bo i sensu nie ma) pomijam.
    ---
    A co z oczywistą oczywistością w postaci udziału poruszania się po drodze
    rowerzysty kontra pieszego ?

  • 145. Data: 2015-04-07 20:49:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-04-07 19:28, re wrote:

    > A co z oczywistą oczywistością w postaci udziału poruszania się po
    > drodze rowerzysty kontra pieszego ?

    Oczywista oczywistość to, że większość wypadków z udziałem napranych
    pieszych lub rowerzystów zdarza się na wiejskich drogach, gdzie
    chodników, ścieżek, swiateł ani nawet na ogół latarni a często i pobocza
    nie ma. I tam jak najbardziej pijani piesi zasuwają zgodnie prawem po
    jezdni bądź poboczu - dokładnie jak trzeźwi czy pijani rowerzyści.

    Shrek.

  • 146. Data: 2015-04-07 20:58:37
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > dzisiaj robi się to elektronicznie ePuap znaczy nie ma czego zgłaszać.

    Tu tez wylano dziecko z kąpiela.
    ---
    Niby czemu ? System działa tylko urzędy nie są tak łaskawe by z niego
    korzystać.

    Ile osób ma założony epuap?
    ---
    "Już mamy 376618 profili zaufanych"

  • 147. Data: 2015-04-07 21:06:25
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

> [...]

    nie ma. I tam jak najbardziej pijani piesi zasuwają zgodnie prawem po
    jezdni bądź poboczu - dokładnie jak trzeźwi czy pijani rowerzyści.
    No właśnie czyli widać, że nie należy jeździć po pijaku jezdnią. Psa też nie
    należy puszczać. Właśnie po to by szkody nie wyrządził.

  • 148. Data: 2015-04-07 22:38:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-04-07 21:06, re wrote:

    > No właśnie czyli widać, że nie należy jeździć po pijaku jezdnią. Psa też
    > nie należy puszczać. Właśnie po to by szkody nie wyrządził.

    Oraz nie należy po pijaku chodzić po jezdni. Ale tylko za jeżdzenie
    rowerem przewidziana jest kara prewencyjna. Za chodzenie już nie.

    Shrek.

  • 149. Data: 2015-04-07 23:59:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Apr 2015, re wrote:

    > A co z oczywistą oczywistością w postaci udziału poruszania się po drodze
    > rowerzysty kontra pieszego ?

    Dopóki nie wylecą poza skrajnię poruszają się w 100% po drodze, na ogół
    pieszy halsuje bardziej (nie ma elementu stabilizacyjnego pt. "obracające
    się koło") więc przebywa na drodze dłuższą, nomen omen, drogę.

    pzdr, Gotfryd

  • 150. Data: 2015-04-08 00:35:23
    Od: "re" <r...@r...invalid>

> [...]

    pieszy halsuje bardziej (nie ma elementu stabilizacyjnego pt. "obracające
    się koło") więc przebywa na drodze dłuższą, nomen omen, drogę.
    Czemu mój pieszy nie "halsuje" po jezdni ?