  • 11. Data: 2006-03-10 07:58:14
    Temat: Re: klient nie zaplacil za fakture
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    andy wrote:

    > Wykonalem dla jednego klienta stronę www.
    > Klient bardzo nalegal na termin i szybko strona zostala zrobiona.
    > Wyslalem do klienta fakture VAT za z platnoscia na przelew i niestety
    > od tego czasu klient sie nie odzywa. Zachowlalem sie jak naiwniak! Nie
    > dość że nie dostalem zaplaty za moją robote to jeszcze musialem
    > doplacić (podatki). Teraz nie moge się do niego dodzwonic ani nie
    > odpowiada na majle. Niestety nie posiadam podpisanej z nim umowy a
    > wszystkie usalenia były przez telefon lub majla. :(

    Spróbuj podejść od strony prawa autorskiego. Przekazanie praw do dzieła
    wymaga umowy pisemnej. Bez takiej umowy on nie ma prawa używać tej
    strony nawet jeśli to on ją zamówił. A nawet gdyby zapłacił.....

  • 12. Data: 2006-03-10 08:49:58
    Od: "andy" <a...@o...pl>

    > Spróbuj podejść od strony prawa autorskiego. Przekazanie praw do dzieła
    > wymaga umowy pisemnej. Bez takiej umowy on nie ma prawa używać tej
    > strony nawet jeśli to on ją zamówił. A nawet gdyby zapłacił.....

    Po statystykach nie widzę aby ta strona genegowała jakikolwiek ruch.
    Podejrzewam ze klient może zrezygnował z tej strony, tak że może przekazanie
    praw autorskich nie zadziałac w tym momencie.

    Andy

  • 13. Data: 2006-03-10 09:02:16
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 9 mar o godzinie 19:40, na pl.soc.prawo, Piotrek napisał(a):

    > Nie.

    LOL

    > Piotrek

    A to już wszystko wyjaśnia :)

    --
    Herbi
    10-03-2006 10:02:06

  • 14. Data: 2006-03-10 09:14:14
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 9 mar o godzinie 21:15, na pl.soc.prawo, andy napisał(a):

    > Też mam zasade ze zawsze biore zaliczke, a fakturę wystawiam dopiero po
    > wpłynięciu przelewu na konto mojej formy.

    Chwileczkę.... wKF
    - na podstawie czego otrzymujesz wpłaty, przelewy?
    Są to darowizny? ;)
    Jeżeli stosujesz tkai system - to powinieneś *w pierwszej kolejności*
    wystawić fakturę pro-forma - nabywca dokonuje zapłaty - a Ty dopiero wtedy
    wystawiasz *normalną* fakturę VAT.

    > Czy jest sens wysyłać nakaz zapłaty za poręczeniem odbioru do tego klienta?

    Jeżeli chcesz odzyskać należne Ci pieniądze - nawet powinieneś to uczynić.

    > Zawsze może nie odebrać listu,

    Ano - może.
    Możliwe są też przypadki że leży w szpitalu, wyjechał, uległ innemu
    wypadkowi który nie pozwala mu na kontakt, albo co najmniej ma utrudniony
    kontakt.

    > Normalnie mógłbym tyle poczekać ale trafił się klient który jest
    > zainteresowany zakupem tego serwisu razem z gotową grafiką.

    Przecież prawa autorskie są Twoja - prawda?
    Dlaczego nie możesz ich sprzedać teraz temu kto jest zainteresowany nimi?

    > Czy w tej sytuacji jest sens wysyłać takie ponaglenie?

    Wezwanie do zapłaty dotyczy nie zapłacenia za fakturę VAT!!!!
    A nie przekazania praw autorskich do serwisu.
    Jeżeli będzie się ociągał - daj mu do zrozumienia także - że poinformujesz
    jego Urząd Skarbowy - pewnie , ale nie pewne!! że ta nie zapłacona fakturę
    zaksięgował ..... jeżeli tak zrobił a nie zapłacił.... ;).....

    --
    Herbi
    10-03-2006 10:14:10

  • 15. Data: 2006-03-10 09:38:36
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Herbi wrote:

> [...]
    > zapłacona fakturę
    > zaksięgował ..... jeżeli tak zrobił a nie zapłacił.... ;).....

    A jakie to ma znaczenie czy ją zaksięgował. Bo ja nie rozumiem....

  • 16. Data: 2006-03-10 09:43:03
    Od: "andy" <a...@o...pl>

    > Jeżeli będzie się ociągał - daj mu do zrozumienia także - że
    >
    > A jakie to ma znaczenie czy ją zaksięgował. Bo ja nie rozumiem....

    chodzi chyba o to że jak ja zaksięgował to znaczy ze zatwierdził jakby całą
    transakcję.

    Andy

  • 17. Data: 2006-03-10 09:48:34
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@o...pl> napisal(a):

    > chodzi chyba o to że jak ja zaksięgował to znaczy ze zatwierdził jakby całą
    > transakcję.

    W sumie coś w tym jest. Albo uważa, że zdarzenie gospodarcze miało
    miejsce i je zaksięgował, albo uważa że nie miało i nie księguje, bo
    inaczej będzie to nienależny KUP. :) Ale jest ciekawy aspekt tej
    sytuacji - jeśli on się uprze, że transakcja nie miałą miejsca, a
    SPRZEDAWCA ją zaksięgował, to... może beknąć za dokumentowanie
    nieistniejących zdarzeń gospodarczych! To byłoby kuriozum, ale
    teoretycznie jest to możliwe.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 18. Data: 2006-03-10 09:50:24
    Od: "andy" <a...@o...pl>

> [...]
    > Jeżeli stosujesz tkai system - to powinieneś *w pierwszej kolejności*
    > wystawić fakturę pro-forma - nabywca dokonuje zapłaty - a Ty dopiero wtedy

    Przeważnie wysyłamy proformy do klientów majlem w formacie PDF. W tym
    wypadku wysłaliśmy odrazy VAT z platnoscia na przelew bo tak jak wspomnialem
    bylo duzo pracy, klient wzbudzil wyjatkowo zaufanie itd.
    Nieraz faktycznie prosimy klientów o przelanie przelanie gotówki na konto
    bez proformy a potem wystawiamy fakture oznaczona 'zaplacono przelewem'.

    > Przecież prawa autorskie są Twoja - prawda?
    > Dlaczego nie możesz ich sprzedać teraz temu kto jest zainteresowany nimi?

    Ale jesli sprzedam ten serwis nowemu klientowi teraz, a stary klient za np
    miesac zmuszony ponagleniem i widmem sądu bedzie jednak chcial rowniez ten
    serwis? Ale tym bede sie raczej przejmowal pozniej.

> [...]
    > jego Urząd Skarbowy - pewnie , ale nie pewne!! że ta nie zapłacona fakturę
    > zaksięgował ..... jeżeli tak zrobił a nie zapłacił.... ;).....

    Fakturę również wysłałem do niego pocztą i nie mam kopii podpisanej przez
    niego. czy w takije sytuacji rowniez jest szansa na odzysk kasy?

    Andy

  • 19. Data: 2006-03-10 09:56:20
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <z...@o...pl> napisal(a):

> [...]
    > Jeżeli stosujesz tkai system - to powinieneś *w pierwszej kolejności*
    > wystawić fakturę pro-forma - nabywca dokonuje zapłaty - a Ty dopiero wtedy

    Powiadasz... Ojojoj, poczytaj kiedy powstaje przychód. Zarówno w
    przypadku dochodowego, jak i VAT - nie tylko w momencie otrzymania
    pieniędzy. :) To przypadek szczególny i dotyczy przedpłat - ogólna
    zasada jest taka, że przychód powstaje z momentem wykonania usługi
    lub dostawy towaru. Pomijając szereg przypadków szczególnych (gdzie na
    ogół ten przychód powstaje wcześniej!) po wykonaniu usługi lub
    sprzedaży towaru trzeba wystawić fakturę i modlić się żeby zapłacił.

  • 20. Data: 2006-03-10 10:22:27
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 10 mar o godzinie 10:56, na pl.soc.prawo, Samotnik napisał(a):

> [...]
    > pieniędzy. :) To przypadek szczególny i dotyczy przedpłat - ogólna
    > zasada jest taka, że przychód powstaje z momentem wykonania usługi

    No toż zapytałem andy na podstawie czego otrzymuje od kogoś pieniądze
    /przedpłata/, skoro nie wykonał usługi, nie dostarczył towaru.

    > Pomijając szereg przypadków szczególnych (gdzie na
    > ogół ten przychód powstaje wcześniej!) po wykonaniu usługi lub
    > sprzedaży towaru trzeba wystawić fakturę i modlić się żeby zapłacił.

    Andy opisywał że on stosuje zasadę iż bierze zaliczki, po tym wykonuje
    usługę, dopiero po tym wystawia fakturę.

    --
    Herbi
    10-03-2006 11:22:24