  • 1. Data: 2005-09-01 06:24:12
    Temat: kasacja a uzasadnienie postanowienia
    Od: "dago" <t...@p...onet.pl>

    od adwokata dowiedziałem się, że aby złożyć kasację wcześniej trzeba w terminie
    7 dni od ogłoszenia postanowiebnia złożyć wniosek o doręczenie postanowienia z
    uzasadnieniem. Jest to o tyle dziwne, że sąd z urzędu wyda uzasadnienie.
    W takim razie czy trzeba też wyraźnie zaznaczyć, że jest to w oparciu o
    przepisy dotyczące kasacji?

    Dago

    wyjaśniam, że postanowienie (gdyż było to postanowienie w odpowiedzi na
    zażalenie od postanowienia o umorzeniu postępowania

  • 2. Data: 2005-09-01 14:12:38
    Temat: Re: kasacja a uzasadnienie postanowienia
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "dago" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uzasadnieniem. Jest to o tyle dziwne, że sąd z urzędu wyda uzasadnienie.
    > W takim razie czy trzeba też wyraźnie zaznaczyć, że jest to w oparciu o

    Postepowanie karne?
    Tylko RPO i Minister moga wnosic kasacje od postanowien.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-09-01 16:39:18
    Od: "dago" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > postanowienia z
    >
    > Postepowanie karne?
    > Tylko RPO i Minister moga wnosic kasacje od postanowien.

    tylko że to jest postanowienie kończącę sprawę. SO oddalił zażalenie na
    postanowienie o umorzeniu postępowania (kpk). To nie przysługuje kasacja?

    Mam pytanie jakie są możliwości szeroko rozumianej apelacji w takim przypadku?
    czy jest jeszcze jakaś forma kończąca sprawę w I instancji, od które
    przysługuje kasacja lub odwołanie (tzn postanowienie SO wraca do I instancji i
    ten sąd jeszcze coś wydaje na tej podstawie).

    czy jest jakaś możliwość europejskiej apelacji?

    Z góry dziękuję
    dago

  • 4. Data: 2005-09-01 17:09:13
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > tylko że to jest postanowienie kończącę sprawę. SO oddalił zażalenie na
    > postanowienie o umorzeniu postępowania (kpk). To nie przysługuje kasacja?

    Totez wlasnie dlatego jak najbardziej przysluguje kasacja.
    Tyle, ze nie stronom a uprawnionym podmiotom: RPO oraz Ministrowi
    sprawiedliwosci.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2005-09-03 07:54:43
    Od: "dago" <t...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "dago" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Totez wlasnie dlatego jak najbardziej przysluguje kasacja.
    > Tyle, ze nie stronom a uprawnionym podmiotom: RPO oraz Ministrowi
    > sprawiedliwosci.

    Wielkie Dzięki

    Jest jakiś termin do powiadomienia o sprawie tych dwóch szacownych instytucji?
    I czy powiadamiać musi pełnomocnik (adwokat/radca), bo tak jest chyba gdy
    przysługuje kasacja stronie (bezpośrednio stronie, czyli bez udziału RPO lub
    MS)?

    Pozdrawiam Dago

    PS
    jeszcze pytanie o uzasadnienie postanowienia, czy trzeba składać wniosek (czy
    koniecznie ma go napisać adwokat) o uzasadnienie i opłacić go (60 zł) w
    terminie 7 dni od ogłoszenia postnowienia? /trochę dziwne ba sąd z urzędu
    napisze to uzasadnienie/

  • 6. Data: 2005-09-03 15:00:21
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

> [...]
    > przysługuje kasacja stronie (bezpośrednio stronie, czyli bez udziału RPO

    Nie musi. Trzeba napisac wniosek do RPO lib ministra o zlozenie kasacji.
    O ile sie nie myle, to dwu uprawnionych nieobowiazuja zadne terminy oprocz
    jednego - kasacja na niekorzysc oskarzonego musi byc wniesiona w terminie do
    6 miesiecy od uprawomocnienia sie orzeczenia.

    Pozdrawiam
    SDD