  • 1. Data: 2005-03-18 23:25:13
    Temat: karany nauczyciel
    Od: "Nina" <...@w...pl>

    Chciałabym się dowiedzieć, czy nauczyciel, który był karany może uczyć?
    Sytuacja którą chcę przedstawić wygląda następująco: nauczycielowi odebrano
    prawo jazdy za jazdę w stanie nietrzeźwym, w czasie spisywania danych przez
    policję doszło do rękoczynów i wyzwisk.
    Dodam, że nauczyciel na lekcjach jest nerwowy, często wyśmiewa się z
    uczniów, stwarza nerwowa atmosferę uczniowie boją sie go i mimo iż często
    znają odpowiedź na zadane przez niego pytanie to niestety nerwy biorą górę.
    Choć sąd powierzył nad nim kontrolę kuratora, to i tak nie widać żadnej
    poprawy w jego zachowaniu.

    Proszę o odpowiedź czy w świetle prawa powinien zostać zawieszony itp?

  • 2. Data: 2005-03-19 00:47:07
    Temat: Re: karany nauczyciel
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Nina wrote:
> [...]
    > poprawy w jego zachowaniu.
    >
    > Proszę o odpowiedź czy w świetle prawa powinien zostać zawieszony itp?
    Nie.

    Nie ma przepisu, który nakazywałby zawieszenie nauczyciela.
    Natomist sprawę możecie zaintersować kuratorium i dyrektora szkoły,
    ale nie pod kątem wyczynów z policją, tylko tego co się dzieje na
    lekacjach. Sytuacja z policją może być argumentem
    Najlepiej jeżeli uda wam się zebrać całą klasą.
    Napiszcie do kuratorium (zacznijcie od dyrektora z pismem do kuratorium
    jako do wiadomości), że ze względu na zachowanie nauczyciela nie
    wyrażacie zgody na obecność dziecka na jego lekcji i prosicie o
    wyznaczenie innego nauczyciela w zestępstwie.
    Jeżeli sprawa zrobi się głośna będzie afera.

  • 3. Data: 2005-03-19 07:58:52
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 19/03/2005 00:25, Nina wrote :
> [...]
    > poprawy w jego zachowaniu.
    >
    > Proszę o odpowiedź czy w świetle prawa powinien zostać zawieszony itp?

    Z Ustawy karta nauczyciela:

    Art. 9. 1. Stanowisko nauczyciela, [...], może zajmować osoba, która:
    [...]
    2) przestrzega podstawowych zasad moralnych;

    I w tym kierunku bym szedł pisząc skargi.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed

  • 4. Data: 2005-03-20 22:45:52
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek napisał(a):

    > Nie.
    > Nie ma przepisu, który nakazywałby zawieszenie nauczyciela.

    A art. 26 ust. 1 pkt. 3 karty nauczyciela?

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 5. Data: 2005-03-21 00:39:00
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Johnson wrote:

    > A art. 26 ust. 1 pkt. 3 karty nauczyciela?

    Nie było mowy, że został skazany, tylko że podskakiwał policjantom.
    Może go skażą i wtedy wyleci.

  • 6. Data: 2005-03-21 00:49:18
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek napisał(a):

    > Nie było mowy, że został skazany, tylko że podskakiwał policjantom.
    > Może go skażą i wtedy wyleci.

    Cytuję pierwsze zdanie pierwszego postu:

    "Chciałabym się dowiedzieć, czy nauczyciel, który był karany może uczyć?"

    Dla mnie karany=skazany prawomocnie.