  • 1. Data: 2011-08-06 14:59:34
    Temat: jurysdykcja
    Od: nexus6 <n...@p...gazeta.pl>

    Oglądałem ostatnio serial Glina. W jednym z odcinków żołnierz zawodowy
    popełnia zbrodnię na cywilu, poza jednostką. Moje pytanie brzmi jakiej
    jurysdykcji podlega: cywilnej czy wojskowej. Przed jakim sądem będzie
    sądzony. Czy w okresie pokoju jakieś sądy wojskowe rozpatrują sprawy o
    pospolite przestępstwa dokonane prze żołnierzy, czy stan wojny coś
    zmienia? Co będzie jak żołnierz ukradnie coś w sklepie, a co jak np.
    paliwo z jednostki wojskowej?
    I pytanie dodatkowe, powiazane z pierwszym: czy są więzienia wojskowe,
    czy tylko areszty, a wyroki odsiaduje sie w normalnym wiezieniu.
    Czy wyroki ferowane przez sądy wojskowe są tak samo surowe jak przez
    cywilne (w sensie "widełek" jakie są do dyspozycji za dane przestępstwo)

    dziękuje i pozdrawiam
    Nexus

  • 2. Data: 2011-08-06 17:33:50
    Temat: Re: jurysdykcja
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-08-06 16:59:34 +0200, nexus6 <n...@p...gazeta.pl> said:

    > Oglądałem ostatnio serial Glina.

    To nie jest film dokumentalny.

    > W jednym z odcinków żołnierz zawodowy popełnia zbrodnię

    I wpisujesz w gógle wyrazy:
    "jakiej jurysdykcji podlega żołnierz przestępstwo"
    I na pierwszej stronie znajdujesz odpowiedź...

    --
    Bydlę