  • 11. Data: 2014-07-11 08:45:49
    Temat: Re: jednoosobowa DG - faktura BEZ nazwy firmy.
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Ta się zastanawia, skąd w naszym narodzie tyle podejścia "nie wolno", "nie
    wolno", "nie pozwalam", "nie ma zgody".
    Mentalność postsocjalistyczna, mentalność postzaborowa, mentalnoćś wyssana z
    mlekiem Mieszka i Dobrawy?
    Żeby było na temat:
    Akurat ślęczę w jakiejś hipotece, pisemna zgoda PW na wgląd w teczki akt ok.
    200 kw.
    Przelatuję ręcznym skanerem, podlatuje pracownik z wielkim hukiem "skanować
    nie wolno, wolno fotografować i kserować, bo tak jest napisane w
    leguraminie".
    A później się dziwić, że ludzie mają taką opinię o sądach, jaką mają.

    -----

  • 12. Data: 2014-07-11 10:40:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jul 2014, 666 wrote:

    > Ta się zastanawia, skąd w naszym narodzie tyle podejścia "nie wolno", "nie
    > wolno", "nie pozwalam", "nie ma zgody".

    Ludzie zachowują się na ogół racjonalnie, i taka jest przyczyna.
    Skąd? Z faktu, że "niepozwolenie" jest praktycznie bezkarne.
    "Niepozwalacz" w najlepszym razie znajdzie się w telewizji, ale to już
    musi być przypadek ekstremalny.
    W praktyce nikt nie próbuje wyciągać sankcji, zaczynając od zwierzchnika,
    który *również* podlega pod ten mechanizm.

    Za to za "nieuprawnione pozwolenie" sankcje jak najbardziej są.
    No to "niepozwalasię" na wszelki wypadek.

    > Przelatuję ręcznym skanerem, podlatuje pracownik z wielkim hukiem "skanować
    > nie wolno, wolno fotografować i kserować, bo tak jest napisane
    > w leguraminie".

    Postaw prawidłowe pytanie: co grozi tfurcy tego legumiranu?

    > A później się dziwić, że ludzie mają taką opinię o sądach, jaką mają.

    To dotyczy całego państwa.
    Również obywateli w kontaktach miedzy sobą.
    Sporo pary idzie w gwizdek, bo mamy niejasne lub niekompletne prawo.
    Można sobie pisać o "jeździe na zamek" na przykład (przy zwężeniach),
    ale co z tego, skoro ci ustawiający się w kolejce 2km wcześniej
    "są w prawie"?

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2014-07-11 11:19:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 11 Jul 2014 10:40:35 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:
    > Skąd? Z faktu, że "niepozwolenie" jest praktycznie bezkarne.
    > "Niepozwalacz" w najlepszym razie znajdzie się w telewizji, ale to
    już
    > musi być przypadek ekstremalny.

    A to nie nie przyszło do nas ze wschodu? Przecież to typowa sowiecka
    mentalność, polecam Imperium Kapuścińskiego.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2014-07-11 11:37:20
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 11.07.2014 08:33, Piotrek pisze:

    > Analogicznie było z dość restrykcyjnym podejściem do faktur w postaci
    > cyfrowej. I w tym przypadku "Łunia" kazała no i proszę: można wysyłać "w
    > PDF", bez podpisu kwalifikowanego a (urzędniczy) świat jakoś się nie
    > zawalił.

    I to jest wprost straszne, ze arcybiurokratyczny twór wymusza na nas
    odbiurokratyzowanie przepisów.

    p. m.

  • 15. Data: 2014-07-11 11:54:15
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-07-11 10:40, Gotfryd Smolik news wrote:
    > W praktyce nikt nie próbuje wyciągać sankcji, zaczynając od zwierzchnika,
    > który *również* podlega pod ten mechanizm.

    Co IMHO wynika *wyłącznie* z braku determinacji w dochodzeniu swoich
    racji przez doświadczonych "niepozwoleniem".

    Nie to, że chciałbym tu odświeżać jakieś styropianowe wspomnienia, ale
    jeszcze za PRL-u udało mi się rozwiązać (w jednym ze sklepów w DC)
    nierozwiązywalny problem zwrotu butelek. I to na tyle skutecznie, że po
    butelki przyjechał do nas do domu kierowca Zarządu WSS Społem na Woli
    ;-) i później już nie było problemów ze zwrotami w sklepie.

    No ale żeby wyegzekwować swoje prawa to po pierwsze trzeba mieć
    dostatecznie zły charakter, a po drugie musi się chcieć zrobić zadymę ...

    Piotrek

  • 16. Data: 2014-07-11 12:01:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-11 11:54, Piotrek pisze:

> [...]
    >
    > No ale żeby wyegzekwować swoje prawa to po pierwsze trzeba mieć
    > dostatecznie zły charakter, a po drugie musi się chcieć zrobić zadymę ...

    ;)

    http://www.remitent.pl/35-groszy/7009

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2014-07-11 18:42:25
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Postaw prawidłowe pytanie: co grozi tfurcy tego legumiranu?

    Hehe, polazłem do sądu zrobić samodzielnie odpis z akt sprawy z użyciem
    komórki z aparatem. Nie wolno, trzeba zgodę uzyskać. No to skargę napisałem.
    W odpowiedzi zmienili procedurę i wszyscy odtąd mogą robić te odpisy
    samodzielnie ale ... trzeba spisać strony. Pytam czemu. Bo to fotokopia.
    Dałem se spokój, ale ... to nie jest fotokopia, czyli MZ dalej bezprawne.

  • 18. Data: 2014-07-15 00:08:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jul 2014, Liwiusz wrote:

    > ;)
    >
    > http://www.remitent.pl/35-groszy/7009

    Dobre, ale to była wygrana walka z osobą prywatną.
    Zaś z "osobą państwową" jest trudniej (za PRLu sklep był "osobą
    państwową", więc argument był na miejscu :))
    Zmuszony do działania urzednik raz ustąpi, następny raz zrobi to samo.
    ICMPZ?

    pzdr, Gotfryd