  • 1. Data: 2008-02-25 19:27:58
    Temat: jaka spolka? i czy w ogole jakas?
    Od: laziers <l...@g...com>

    Witam,
    czy istnieje taki rodzaj spolki [lecz z tego co sie dowiedzialem to
    niestety nie ma] umozliwiajacy 2 osobom prowadzenie jakiejs
    dzialalnosci gosp. z tym, ze 1 osoba ma firme, a 2 nie ma. Kiedys
    "dobrym" rozwiazaniem byla spolca cywilna, lecz przepisy sie zmienily
    i teraz ta 2 osoba rowniez musi prowadzic firme. Czy da sie to jakos
    zalatwic, zeby ta 2 osoba nie musiala zakladac firmy?

    pozdr.

  • 2. Data: 2008-02-25 20:07:53
    Temat: Re: jaka spolka? i czy w ogole jakas?
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > i teraz ta 2 osoba rowniez musi prowadzic firme. Czy da sie to jakos
    > zalatwic, zeby ta 2 osoba nie musiala zakladac firmy?

    zoo

    Icek

  • 3. Data: 2008-02-25 20:32:33
    Od: "Jackare" <1...@2...com>

    Użytkownik "laziers" <l...@g...com> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...
> [...]
    > i teraz ta 2 osoba rowniez musi prowadzic firme. Czy da sie to jakos
    > zalatwic, zeby ta 2 osoba nie musiala zakladac firmy?

    powołując do życia spółkę prawa handlowego taką jak spółka z ograniczoną
    odpowiedzialnością lub spółka akcyjna powołujesz do życia osobę prawną która
    musi posiadać określoną reprezentację.
    Takiej reprezentacji w ogóle nie muszą sprawować wspólnicy. Mogą ją
    powierzyć np zarządowi złożoneu z najemnych pracowników lub osób
    zatrunionych w ramach umowy cywilno-prawnej, także wspólnik wcale nie musi
    być przedsiębiorcą.
    Wspólnicy spółki ackyjnej (akcjonariusze) nie muszą być przedsiębiorcami a
    są właścicielami spółki. W spółce z o.o. układ właścicielski jest podobny.
    Zapytaj jakiegoś radcy czy wspólnicy spółki komandytowej muszą być
    przedsiębiorcami bo w tym układzie rola komandytariusza mogłaby być dobra
    dla osoby nieprowadzącej działalności, natomiast komplementariusz to byłby
    przedsiębiorca.

  • 4. Data: 2008-02-25 20:35:36
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On 25 Lut, 21:07, "Icek" <i...@d...pl> wrote:

    > zoo
    >
    > Icek
    >
    > --www.StareGry.pl- Najwiekszy polski serwis o tematy ce starych gier

    Co masz na myśli, mówiąc że druga osoba ma nie prowadzić firmy?
    Chodzi ci o to, żeby ta druga osoba nie musiała być wpisana do
    ewidencji działalności gospodarczej? Tak jest w przypadku każdej
    handlowej spółki osobowej (a więc np. spółki jawnej)- za
    przedsiębiorcę uważana jest sama spółka.

  • 5. Data: 2008-02-26 13:13:00
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    laziers pisze:
> [...]
    > i teraz ta 2 osoba rowniez musi prowadzic firme. Czy da sie to jakos
    > zalatwic, zeby ta 2 osoba nie musiala zakladac firmy?

    Mam wrażenie, że powinieneś nakarmić googla frazą "spółka cicha"

    Czyż nie o to Ci chodzi?

    --
    Roman Rumpel Skype: rumpel.roman www.ip.biz.pl