  • 31. Data: 2008-06-03 19:14:57
    Temat: Re: jak powinno sie jezdzic
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 03 czerwiec 2008 21:10
    (autor Henry(k)
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <bhbpnpvy65im.1c0l7wjc2mc88$.dlg@40tude.net>):

    > Rysunek zbyt precyzyjny nie jest (zxc: nie masz może zdjęcia?)
    > ale jeśli uznać że droga się przed latarnią po prostu rozwidla,
    > to rację mają Ci którzy jeżdżą gdzie chcą - jadąc prawą stroną
    > drogi A są w zgodzie z art 16 PoRD.

    Ale nie ma tam niczego, co by drogi rozdzielało. Ba! Nawet jak coś
    rozdziela, to najczęściej rozdziela jezdnie, a nie drogi. Za oddzielne
    drogi można chyba uznać coś, co prowadzi w inne miejsca. A nie dwie
    równoległe drogi z A do B na odcinku 0,5 metra, niczym nie oddzielone.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 32. Data: 2008-06-03 19:21:53
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > A do wjazdu, B do wyjazdu.
    > Co tam niezrozumiałego jest.

    To, że jeśli nie ma znaków to równie dobra jest interpretacja "droga się
    rozwidla i są dwa niezależne skrzyżowania z drogą główną"

  • 33. Data: 2008-06-03 19:42:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    William wrote:

    > To, że jeśli nie ma znaków to równie dobra jest interpretacja "droga się
    > rozwidla i są dwa niezależne skrzyżowania z drogą główną"

    to ty powinienes w takim razie tylko na wrotkach jeździć.

  • 34. Data: 2008-06-03 19:55:36
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > To, że je?li nie ma znaków to równie dobra jest interpretacja "droga się
    > rozwidla i s? dwa niezależne skrzyżowania z drog? główn?"

    Jak sie dobrze napijesz to moze i wysepka bedzie dla ciebie rozwidleniem
    na 50 metrów ...

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 35. Data: 2008-06-03 20:05:33
    Od: "Kret z domu" <maytki(malpa)@o2.pl>

    Użytkownik "zxc" <d...@c...pl> napisał w wiadomości

    > sprecyzuj ten WJAZD i WYJAZD z drogi poziomej

    Tak to u mnie wyglądało:
    http://www.kluchojady.prv.pl/temp/droga.jpg

    > to ciekawe...
    > ciekawe czyja bedzie wina w przypadku stluczki

    Ruch prawostronny obowiązuje więc o jaki przypadek stłuczki czi chodzi ??

    Przemek - maytki(małpa)o2.pl
    www.kluchojady.prv.pl

  • 36. Data: 2008-06-03 20:23:13
    Od: zxc <d...@c...pl>

    Kret z domu wrote:

    > Użytkownik "zxc" <d...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Tak to u mnie wyglądało:
    > http://www.kluchojady.prv.pl/temp/droga.jpg

    u ciebie ta wysepka "wystaje" na droge pozioma, u mnie tak nie jest
    zeby byc bardziej dokladnym to ta moja wysepka z latarnia wyglada tak ze
    od strony drogi poziomej jest prosta(jak na rysunku), a od dolu mniej
    wiecej w ksztalcie wydluzonego polokregu(to mi troche na rysunku nie wyszlo)

    > Ruch prawostronny obowiązuje więc o jaki przypadek stłuczki czi chodzi ??

    np. taki ze jakis miszcz jedzie droga pozioma od prawej strony i skreca
    w punkt B, a ja chce wyjezdzac z drogi pionowej i tez zblizam sie do
    punktu B
    jako ze ja na odcinku drogi pionowej nie mam szans sie rozpedzic (to
    jest moze jakies 40-50metrow) i zdaze wyhamowac, to ten geniusz jadac ze
    znaczna predkoscia moze nie wyrobic z hamowaniem
    poza tym w punkcie B jest miejsca na jeden samochod, takze o wyminieciu
    nie ma mowy - mozna zaliczyc latarnie, albo znak "ustap pierszenstwa"

  • 37. Data: 2008-06-04 02:47:19
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:bhbpnpvy65im.1c0l7wjc2mc88$.dlg@40tude.net...

> [...]
    > ale jeśli uznać że droga się przed latarnią po prostu rozwidla,
    > to rację mają Ci którzy jeżdżą gdzie chcą - jadąc prawą stroną

    Tutaj precyzja nie ma znaczenia. Jedziesz od dołu mapy do góry i w/g teorii
    gdzie chcesz wyjeżdżając przez A musisz przed wysepką z latarnią /może tam
    stać i czołg/ wykonać manewr zjazdu od prawego swojego krawężnika, którego
    powinieneś się trzymać z uporem maniaka do lewego krawężnika. Podaj przepis,
    znak, który obliguje Cię do takiego zachowania. To nawet na chłopski rozum
    ta teoria gdzie chcesz kupy nie trzyma się. Nawet jakby nie było żadnego
    pragrafu, kodeksu itp.itd, to przy dużym natężeniu ruchu nie dałoby się
    jeździć. Po kilku dniach sami kierowcy ustaliliby którym wlotem wjeżdżają a
    którym wyjeżdżają.
    --
    Maluch

  • 38. Data: 2008-06-04 03:57:14
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

> [...]

    > ale jeśli uznać że droga się przed latarnią po prostu rozwidla,
    > to rację mają Ci którzy jeżdżą gdzie chcą - jadąc prawą stroną

    Co się rozwidla?. Wątkotwórca pisze o lini przerywanej rozdzielającej dwie
    jezdnie na drodze dwukierunkowej.
    --
    Maluch

  • 39. Data: 2008-06-04 05:47:21
    Od: AdamS <a...@w...interia.pl>

    zxc wrote:

    > a mlodzi miszczowie kierownicy to najczesciej wykonuja manewr pt.
    > wyprzedze go i przed nim poczekam na swiatlach

    albo wyprzedzę i przed nim zacznę hamować by skręcić w lewo

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 40. Data: 2008-06-04 06:59:05
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 03 Jun 2008 21:14:57 +0200, Tristan napisał(a):

> [...]
    > drogi można chyba uznać coś, co prowadzi w inne miejsca. A nie dwie
    > równoległe drogi z A do B na odcinku 0,5 metra, niczym nie oddzielone.

    Jest wysepka z latarnią. Droga A jest szersza, droga B wąska.
    Kiedyś spotkałem podobną sytuację - lewa odnoga (B) była właśnie
    dla skręcających w lewo (tylko że tam były pasy z kierunkami więc
    nie było wątpliwości). Wprawdzie nie rozumiem wjeżdżających
    drogą B, ale wyjeżdżających drogą A w lewo mogę zrozumieć. Choć
    wolałbym zobaczyć zdjęcie tego miejsca.

    Pozdrawiam,
    Henry