  • Data: 2005-03-04 08:20:12
    Temat: jak postapić z ZUS - pytanie dla prawników
    Od: "Faust" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    na temat błędów progarmu płatnik napisano już tony, tym razem jednak w
    wyniku wadliwego działania tego programu mam poważny problem prawny

    ostatnio musieliśmy skorygować dokumenty z jednego miesiąca z powodu błędu
    nie powodującego powstania zobowiązań. Oczywiście sporządziłem zestaw
    korygujący, zawierający zgodnie z przepisami kompletne i prawidłowe dane, i
    wysłałem do ZUS. Niestety okazało się, że w przypadku właśnie takiej korekty
    komputery ZUS głupieją. Miła pani z ZUS, stwierdzając stan faktyczny, że
    wina leży po stronie ich programu, stwierdziła że jedynym wyjściem jest
    ponowne przesłanie przez nas nowego zestawu korekt - zawierającego
    merytorycznie dane absurdalne, ale za to działające na ich program
    skutecznie.

    Pytanie jak postąpić? Czy wywyłać do zus korektę zawierającą absurdy i
    niezgodną z przepisami? Czy też stanąć sztywno na stanowisku, że u nas
    wszystko jest OK, a błędy to problem wewnętrzny ZUS i niech robią co chcą
    żeby poprawić?
    Jak właściwie zareagować z prawnego punktu widzenia i w jakim trybie?