  • 21. Data: 2011-12-06 06:16:38
    Temat: Re: jak odzyskać wynagrodzenie za okres po ogłoszeniu upadłości?
    Od: "Almagra " <a...@N...gazeta.pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > ja sie zapytam czemu po pierwszych kilku meisiącach (2 -3 ) bez wypłaty nei
    > poslziście do syndyka upomnieć sie o forsę?
    >
    > W ostateczności złożyć wypowiedzenia.

    Właśnie za 2 miesiące mam niezapłacone. W momencie upadłości przedsiębiorstwo
    było wygaszone więc kasy nie było, zdawałam sobie sprawę, że z próżnego i
    Salomon nie naleje. Zanim Syndyk wydzierżawił zakład minęło trochę czasu ale
    już wtedy upłynął mój okres wypowiedzenia i dalej nie pracowałam bo moje
    zadanie zostało wykonane. Radzę każdemu nie pracować dla Syndyka na umowę
    zawartą z upadłym pracodawcą ponieważ wynagrodzenie za taki okres nie jest
    chronione. Nie ma natomiast obaw pracować że na zlecenie lub umowę o pracę
    zawartą z syndykiem.
    Hanna

  • 22. Data: 2011-12-06 09:20:15
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@N...gazeta.pl>

    www.prawopracy.org/content/view/121/16/

    www.solventia.pl/pl/publikacje/wiadomosci_ogolne/pra
    cownicy_upadlego_uprawnien
    ia.html

    www.nbtv98.com/rozwiazanie-umowy-w-przypadku-upadlos
    ci-lub-likwidacji-
    pracodawcy

    http://doradca.infor.pl/dzial/zwolnienia_grupowe/art
    ykuly/112826,zwolnienia_z_
    powodu_upadlosci_lub_likwidacji_pracodawcy.html

    -----
    > O odszkodowanie nie staram się.
    > Rozwiązanie umowy było z przczyn niedotyczących pracownika i żadne
    obowiązki dotyczące pracy w okresie wypowiedzenia nie były ustalane na piśmie.
    > Nadal obowiązywał zakres obowiązków z dnia ich przyjęcia, syndyk przejął
    obowiązki pracodawcy i wydawał polecenia.
    > Ustalmy czy wynagrodzenie za pracę po upadłości jest kosztem postępowania >
    upadłościowego czy nie jest, ponieważ to ma wpływ na dalsze rozważania.

  • 23. Data: 2011-12-06 09:22:19
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@N...gazeta.pl>

    Nie dotyczy to jednakże egzekucji należności za pracę.

    -----

  • 24. Data: 2011-12-06 09:39:17
    Od: "Almagra " <a...@N...gazeta.pl>

    Byłam z wyrokiem u Komornika. Powiedział, że może np zająć konto ale nic to
    nie da, bo zaraz syndyk złoży do sedziego komisarza protest i bedzie musiał
    sie wycofac. Takie zagranie tylko wkurzy Syndyka, mnie nic nie pomoże a
    komornik będzie miał koszty, których nikt nie pokryje. Dodam że wyrok jest
    przeciwko Syndykowi masy upadłości przedsiebiorstwa.
    Czyżby Komornik się mylił?

    Hanna

  • 25. Data: 2011-12-06 14:48:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-12-05 10:45, Almagra pisze:

    > Ustalmy czy wynagrodzenie za pracę po upadłości jest kosztem postępowania
    > upadłościowego (kosztem synadyka)czy nie jest, ponieważ to ma wpływ na
    > dalsze rozważania.

    Jest.
    Na początek wystartowałbym do sędziego-komisarza ze skargą.
    Jedynym usprawiliwieniem dla syndyka ny nie wypłacać tego wynagrodzenia
    byłby całkowity brak pieniędzy w tym okresie (i do teraz).

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 26. Data: 2011-12-06 16:50:01
    Od: "Almagra " <a...@N...gazeta.pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > Jedynym usprawiliwieniem dla syndyka ny nie wypłacać tego wynagrodzenia
    > byłby całkowity brak pieniędzy w tym okresie (i do teraz).

    Tak też zrobiłam &#8211; napisałam do Sędziego &#8222;zażalenie na czynności
    syndyka&#8221; .
    Dostałam odpowiedź od Sędziego że nie ma takiego trybu jak zażalenie. Ale
    też, nie ma podstaw od odwołania Syndyka. W załączeniu otrzymałam pismo
    Syndyka w którym wyjaśnia Sędziemu że w dniu upadłości nie było środków na
    zaspokojenie wierzytelności pracowniczych powstałych po upadłości i zostały
    one zgodnie z PRAKTYKĄ wpisane na listę wierzytelności. Napisał też, że nie
    ma i nie było środków na zaspokojenie WSZYSTKICH wierzytelności I
    kategorii. Wynika z tego pisma, że wierzytelności pracownicze sprzed i po
    upadłości są traktowane identycznie i na równi z innymi z I kategorii.
    Pieniądze napewno były ponieważ Syndyk wydzierżawił zakłady, ponadto
    sprzedana została nieruchomość. Dlatego dociekam tu prawdy bo mam obawy że
    Sędzia i Syndyk nie mają racji. I chyba jestem w kropce bo mam odpowiedź
    Sędziego z którą się nie zgadzam. Jaka jest dalsza droga ku prawdzie?
    Hanna

  • 27. Data: 2011-12-06 19:40:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-12-06 17:50, Almagra pisze:

    > Jaka jest dalsza droga ku prawdzie?

    Musisz skorzystać z porady kogoś kto się na tym zna. To nie jestem ja. I
    tu takich nie ma.

  • 28. Data: 2011-12-06 21:59:18
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@N...gazeta.pl>

    Prawda to zapewne jest taka, że przez 30 lat pracownicy zakładu przykładali
    się bardzo oj bardzo do tego, żeby zakład upadł (nieróbstwo, kradzieże,
    obijanie się, związki), i nagle nie wiedzieć czemu są dwie-trzy kategorie
    wyżej od tych jeleni, których okradli (czytaj: dostawców i klientów zakładu).

    Nie bierz tego osobiście, ale uważam, że wynagrodzenia pracowników powinny
    podlegać takiej samej "ochronie", jak wynagrodzenia z tytułu pełnienia
    obowiązków w organach zakładu, bądź członków zarządu upadłych banków.

    Co do pracy w zakładzie po ogłoszeniu upadłości, ponad ustawowe dwa
    tygodnie: jak widać no risk, no fun.

    -----

  • 29. Data: 2011-12-06 22:26:27
    Od: "Almagra " <a...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > obijanie się, związki), i nagle nie wiedzieć czemu są dwie-trzy kategorie
    > wyżej od tych jeleni, których okradli (czytaj: dostawców i klientów
    Baaardzo ciekawa teoria że nieróbstwo i obijanie się pracowników są
    przyczyną upadłości.

    > Nie bierz tego osobiście, ale uważam, że wynagrodzenia pracowników powinny
    > podlegać takiej samej "ochronie", jak wynagrodzenia z tytułu pełnienia
    > obowiązków w organach zakładu, bądź członków zarządu upadłych banków.

    Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

    > Co do pracy w zakładzie po ogłoszeniu upadłości, ponad ustawowe dwa
    tygodnie: jak widać no risk, no fun.

    Dwa miesiące, nie dwa tygodnie.

    Dzięki za zainteresowanie się moim tematem i udzielanie rad. :)
    Pozdrawiam
    Hanna

  • 30. Data: 2011-12-06 22:28:45
    Od: "Almagra " <a...@N...gazeta.pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > W dniu 2011-12-06 17:50, Almagra pisze:
    >
    > Musisz skorzystać z porady kogoś kto się na tym zna. To nie jestem ja. I
    > tu takich nie ma.

    Dzięki za rady.
    Pozdrawiam
    Hanna