  • 41. Data: 2006-02-21 20:04:56
    Temat: Re: [ot]Re: izba wytrzeźwień
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <o`rety@pl.pl> napisal(a):

    > nie obraz sie ale strasznie pechowy ten twoj kumpel...

    Wiem :)
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 42. Data: 2006-02-21 20:50:36
    Temat: Re: izba wytrzeźwień
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Artur M. Piwko wrote:

    > Jeśli taki pijany "zachwieje" CI się na tor po którym poruszasz się autem,
    > jakieś 1.5m przed Tobą - będziesz wiedział.

    A jeśli taki pijany wyśle mi niezamówioną informację handlową, to będę
    ofiarą czynu nieuczciwej konkurencji. A jeśli sąsiad puści bąka na
    korytarzu, to będzie to i u mnie czuć. Ale co to ma do rzeczy?

    Idąc za tą argumentacją należałoby zamknąć w izbie wytrzeźwień bohaterkę
    niedawnego moherowego wątku. Oraz osoby poruszające się o kulach (też
    niestabilne w ruchu). Posiadaczy noży kuchennych należy zamknąć w IW w
    celu zapobieżenia zadźgania kogoś. Mężczyzn od 15 do 55 roku życia
    należy zamknąć w celu zapobieżenia gwałtom. Wymieniać dalej?

    Poza tym nadal twierdzę, że umiejętność przejścia ok 5 metrów po linii
    prostej ani skutecznie nie leczy ani nie zapobiega zachwianiu się pod
    samochód. A więc dlaczego w warunkach powszechnego zapobiegania miałaby
    upoważniać do wyjścia na ulicę?

    -------------------+
    -------------------+

  • 43. Data: 2006-02-21 20:52:34
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    scream wrote:
    > jeśli jakiś chory dostaje ataku
    > szajby to policja odwozi go na oddział zamknięty szpitala i tam sobie
    > zostaje do czasu aż ktoś podejmie decyzje co z nim zrobić...

    Na jakiej podstawie?

    -------------------+
    -------------------+

  • 44. Data: 2006-02-21 20:54:57
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    scream wrote:

    > No więc ocenia lekarz, tylko że nie na miejscu, a na izbie wytrzeźwień.

    Przed chwilą pisałeś, że osoba dziwnie się zachowująca jest odwożona do
    szpitala, nie na IW.

    -------------------+
    -------------------+

  • 45. Data: 2006-02-21 21:04:38
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 21 Feb 2006 21:54:57 +0100, Paweł Sakowski napisał(a):

    > Przed chwilą pisałeś, że osoba dziwnie się zachowująca jest odwożona do
    > szpitala, nie na IW.

    Tak, pisałem - o osobach chorych psychicznie, a w tym co zacytowałeś była
    mowa o osobach, które upiły się alkoholem. Naucz się czytać ze
    zrozumieniem. Napisałem też EOT, czyli END OF THREAD/TOPIC, czyli - nie
    chcę już dalej prowadzić tej dyskusji. Czego jeszcze nie rozumiesz?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 46. Data: 2006-02-21 21:05:35
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 21 Feb 2006 21:52:34 +0100, Paweł Sakowski napisał(a):

    > Na jakiej podstawie?

    Na podstawie decyzji lekarza z karetki, który określa czy chory może być
    groźny dla siebie/dla innych, czy nie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 47. Data: 2006-02-21 21:34:06
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    scream wrote:

    > Na podstawie decyzji lekarza z karetki, który określa czy chory może być
    > groźny dla siebie/dla innych, czy nie.

    Dopreczyuję pytanie:

    Jaka jest podstawa _prawna_ tego, że:
    - policja może bez woli domniemanego chorego (niebędącego osobą
    ubezwłasnowolnioną) go odwieźć do szpitala,
    - domniemany chory nie może opuścić szpitala do czasu aż ktoś podejmie
    decyzję,
    - lekarz z karetki (nie będący jednocześnie sędzią), może orzec, że ktoś
    jest groźny dla otoczenia (co jest konsekwencją takiego orzeczenia?
    ubezwłasnowolnienie? pozbawienie wolności?)

    -------------------+
    -------------------+

  • 48. Data: 2006-02-21 21:39:14
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    scream wrote:

    > Tak, pisałem - o osobach chorych psychicznie, a w tym co zacytowałeś była
    > mowa o osobach, które upiły się alkoholem. Naucz się czytać ze
    > zrozumieniem.

    Wcześniej było: "skąd patrol ma wiedzieć, że osoba jest chora
    psychicznie? Według mnie [...] w przypadku upojenia alkoholowego
    powinni wzywać lekarza na miejsce". Na oko tego rozróżnienia się nie
    robi, zresztą sam pisałeś że "rozpoznanie" następuje w szpitalu, a parę
    godzin później że "ocenia" się to na IW. Tego nie rozumiem.

    > Napisałem też EOT, czyli END OF THREAD/TOPIC, czyli - nie
    > chcę już dalej prowadzić tej dyskusji.

    To nie prowadź, po co żeś odpisywał skoro nie chciałeś. Ja jeszcze chcę.

    -------------------+
    -------------------+

  • 49. Data: 2006-02-21 21:51:50
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 21 Feb 2006 22:34:06 +0100, Paweł Sakowski napisał(a):

    > Jaka jest podstawa _prawna_ tego, że:
    (...)

    Nie dyskutujemy tu o podstawach prawnych, tylko o praktyce. Spotkałeś się z
    jakimś opisywanym tu przypadkiem? Bo ja tak i piszę tak jak było. Co wg
    Ciebie powinna zrobić policja, jeśli ktoś leczący się psychiatrycznie
    dostanie szajby i np. stanie na balkonie i będzie krzyczał że skoczy? Albo
    będzie mówić domownikom, że jak pójdą spać to ich zadźga nożem, albo że
    podetnie sobie żyły? No, bo przecież orzeczenia sądu nie ma i niby wolności
    pozbawić go nie można.

    Otóż odpowiadam Ci: przyjeżdża pogotowie, przyjeżdża policja, lekarz
    stwierdza czy chory faktycznie może sobie/innym coś zrobić i jeśli uzna, że
    tak - to "pacyfikują" gościa i zamykają go w szpitalu do czasu, aż ktoś
    orzeknie czy już mu przeszło czy też może należy go tam trzymać dłużej; a
    do czasu aż sąd podejmie decyzje - w zależności od stanu psychicznego
    takiej osoby - zostaje ona w szpitalu bądź wraca do domu. Niestety, nie
    wiem w jakim kodeksie/rozporządzeniu/... jest opisana ta procedura, wiem
    natomiast że się ją z powodzeniem stosuje i znam kilka przypadków, kiedy
    tak było. Coś jeszcze jest dla Ciebie niejasne?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 50. Data: 2006-02-21 22:16:10
    Temat: Re: izba wytrze?wie?
    Od: " jb" <j...@W...gazeta.pl>

    > Jaka jest podstawa _prawna_ tego, =BFe:

    Art. 18, 21, 23, 24 ustawy o ochronie zdrowia psychicznego.