  • 51. Data: 2006-01-16 12:11:02
    Temat: Re: informacje kodowane
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dqg0ot$o4p$1@inews.gazeta.pl...

    > to juz bylo ustalone, nie moze nakazac, nie moze rowniez skazac bez
    > udowodnienia, bez wzgeldu na to czy podasz haslo czy nie

    jasne. nie neguje tego

    > Natomiast moim zdaniem maja wowczas prawo i obowiazek zabrac komputer
    do
    > analizy, czyli zebrac dowod we wlasnym zakresie, w czym przeszkodzic
    nie
    > mozesz. Na pewno zwrot "nie podam hasla" nie powoduje ze policjant
    > zrezygnuje z obejrzenia danych tym bardziejjezlei w tym celu znalazl
    sie w
    > miezkaniu

    rowniez jest to calkiem jasne

    > (zakladam ze legalnie - od poczatku tak zakladam o czym wczesniej
    pisalem) -
    > takie 'cwianiaczenie' mam na mysli, nie podam hasla, w zwiazku z czym
    mi
    > nie udowodniliscie niczego, nie macie prawa zabrac komputera bo macie
    mi
    > udowodnic wine przed jego zabraniem

    widze, ze nadal nie rozumiesz mnie.
    policjant w uzasadnionych przypadkach moze zabrac komputer do analizy.
    jednak ja nie mam zadnego obowiazku ulatwiac mu tego zadania.
    to, ze nie latwiam - nie jest zadnym cwaniaczeniem, a jedynie moim
    prawem

    technika

    > ale chodzilo o rozpowszechnainie siecia HUB (tam aby sciaganc musisz
    > udstepnic zwykle kilka gigabajtow), rozpowszechnainie jest
    przestepstwem ,
    > slchanie na discmanie, sciagnie nie jest przesepstwem rowniez
    > nagranie na plyte dla uzytku wlasnego, poczytaj ustawe o prawie
    autorskim
    > rozdzial o odpowiedxialnosci karnej, wczesniej o 'zmianach formatu' i
    > uzytku wlasnym. Bylo wiele razy w ostatnic tygodniach na grupie wiec
    > powinienes wiedziec ze nie masz racji, nie nazywaj mnei wiec glupkiem.

    1. nie nazwalem cie glupkiem, a tylko sie spytalem :>
    2. jestes pewiem, ze posiadanie nielicencjonowanego oprogramowania na
    wlasny uzytek jest przestepstwem?

    --
    pozdro
    ape

  • 52. Data: 2006-01-16 12:18:27
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dqg0r9$og4$1@inews.gazeta.pl...

    > my piszemy terszz o przszukaniu torebki bedacejw mieszkaniu w ktorym
    odbywa
    > sie rzeszukanie tak?
    > Bo mam wrazenie ze zbaczamy z drogi.

    alez nie!
    przeszukanie mieszkania, to najpierw nakaz , wiec nie ma problemu.
    ja mowie o przypadku, gdy policjant kaze na ulicy otworzyc np. torebke
    (podobnie jak wyjac jakis tam woreczek z kieszeni)

    --
    pozdro
    ape

  • 53. Data: 2006-01-16 12:47:20
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > jednak ja nie mam zadnego obowiazku ulatwiac mu tego zadania.
    > to, ze nie latwiam - nie jest zadnym cwaniaczeniem, a jedynie moim

    cwaniaczeniem jest zalozenie ze skoro hasla nie podasz to nie ma prawa
    zabrac, od tego sie zaczelo w tej galezi. :-)

> [...]
    >
    > 1. nie nazwalem cie glupkiem, a tylko sie spytalem :>
    > 2. jestes pewiem, ze posiadanie nielicencjonowanego oprogramowania na

    kazdy utwor poza oprogramowaniem komputerowym, bylo setki razy, teraz
    mowilismy o mp3-jkach.

    P.

  • 54. Data: 2006-01-16 12:48:05
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > ja mowie o przypadku, gdy policjant kaze na ulicy otworzyc np. torebke
    > (podobnie jak wyjac jakis tam woreczek z kieszeni)

    przy uzasadnionym podejrzeniu popelnienia przestepstwa. Niestety jest to
    naduzywane.

    P.

  • 55. Data: 2006-01-16 20:03:51
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dqg4ko$e57$1@inews.gazeta.pl...

    > cwaniaczeniem jest zalozenie ze skoro hasla nie podasz to nie ma prawa
    > zabrac, od tego sie zaczelo w tej galezi. :-)

    no niech juz ci bedzie :-)

    > kazdy utwor poza oprogramowaniem komputerowym, bylo setki razy, teraz
    > mowilismy o mp3-jkach.

    co kazdy utwor?
    nie sledze wszystkich watkow, bo bym na zycie nie zarobil :-)
    zatem co wg ciebie jest przestepstwem: mp3 czy oprogramowanie ?

    --
    pozdro
    ape

  • 56. Data: 2006-01-16 20:06:41
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dqg4m3$ec4$1@inews.gazeta.pl...

    torebke

    > przy uzasadnionym podejrzeniu popelnienia przestepstwa.

    z mocy jakiego przepisu?

    > Niestety jest to naduzywane.

    wlasnie o to chodzi!

    --
    pozdro
    ape

  • 57. Data: 2006-01-17 11:13:16
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > co kazdy utwor?
    > nie sledze wszystkich watkow, bo bym na zycie nie zarobil :-)
    > zatem co wg ciebie jest przestepstwem: mp3 czy oprogramowanie ?

    przestepstwem jest 'kradziez' (czyli uzyskanie od osoby nie uprawnionej)
    oprogramowania, oraz rozpowszechnainie, jak i nabywanie ze zrodla przy
    ktorym mozesz i masz obowiazek podejrzewac ze pochodzi z
    kradziezy(paserka).
    W przypadku mp3 i innych utworow na uzytek wlasny mozesz korzystac z juz
    rozpowszechnionego utworu jednak jezeli osoba uprawniona nie wyraza zgody
    nie mozesz tego rozpowzechniac, bo tutaj bezwzgledu na to co to za utwor ,
    program czy muzyka (czy jakikolwiek inny chorniony przez prawo autorskie),
    bedzie to przestepstwem. I na pewno w przypadku tamtej afery chodzilo o
    rozpowzechnianie mp3 orazd divx a dokladniej udostepnienie tych kilku
    gigabajtow plikow.

    P.

  • 58. Data: 2006-01-17 11:23:02
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > z mocy jakiego przepisu?

    www.policja.pl -> prawo, tam masz wzystkie akty prawne dotyczace polijci,
    nie pamietam w czym wczoraj to widzialem, byc moze w tym rozporzadzeniu
    o ktorym napsialem wczesniej, nie chce mi sie teraz szukac.

    > wlasnie o to chodzi!

    za panowania PIS nic sie raczej nie zmieni

    P.

  • 59. Data: 2006-01-17 11:33:43
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dqijgb$b52$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > kradziezy(paserka).
    > W przypadku mp3 i innych utworow na uzytek wlasny mozesz korzystac
    <cut>

    uffffffff, wreszcie wydusiles to z siebie :-)
    zatem idziemy kilka postow wstecz...
    jesli pamietasz - zadalem pytanie czy policjant moze zabrac diskmana, a
    dalej uzupelnilem pytanie o znajdujaca sie ewentualnie w nim piracka
    plyte.
    no to teraz dodam jeszcze, ze upierdliwy policjant moze sie na ulicy
    przyczepic do losowo wybranego osobnika o to, ze plyta moze zawierac
    lewe oprogramowanie, a kilka nagranych kawalkow to tylko kamuflaz.
    a szczegolnie jesli ow czlowiek za szybko (zdaniem policjanta) zmienil
    plyte w diskmanie
    no i co ty na te sytuacje? moze zabrac, czy nie moze?

    --
    pozdro
    ape

  • 60. Data: 2006-01-17 11:40:14
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dqik2q$e7e$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    rozporzadzeniu
    > o ktorym napsialem wczesniej, nie chce mi sie teraz szukac.

    nie spieszy sie. poczekam, az ci sie zachce :>

    --
    pozdro
    ape