  • 131. Data: 2024-10-20 18:24:09
    Temat: Re: imigranci
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Chrzest oznacza zmycie grzechu pierworodnego - o ile w to wierzysz. Jak
    > nie wierzysz, to nic nie oznacza.

    Problem w tym, że Kościół twierdzi co innego.

    > A już na pewno nie wstąpienie o
    > kościoła.

    Zapytaj swojego księdza...

    > Kościół ma swoje zdanie. Ty też. Kto powiedział, że one muszą być
    > jednakowe?

    Już na ten temat dyskutowaliśmy - co jakby partia nazistowska uznała że
    jesteś ich członkiem? Co gdyby w wiki ktoś potem napisał, że członkem
    jestes i co więcej okazałoby się że rzeczywiście jesteś, bo byłeś na
    jakiś koloniał w podstawówce a w ich statucie jest napisane że to
    oznacza przynależność do partii nazistowskiej? Fajne?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 132. Data: 2024-10-20 18:33:18
    Od: jn <j...@m...invalid>

    > Pracują lub uczą się (w tym zawodu), szanują prawo, nie izolują się w
    > etnicznych grupach.

    Dopiszę, zakładają firmy i/lub zatrudniają ludzi.
    Z pierwszym się zgadzam (pracują, uczą się), przy "szanują prawo" mam
    wątpliwości.
    Trudno szanować prawo jeśli obywatele też go nie szanują lub gdy prawo
    zbyt daleko ingeruje w życie ludzi.
    Sama izolacja nie jest zła, jej przyczyna jest ważna.

  • 133. Data: 2024-10-20 19:26:11
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 20.10.2024 o 18:24, Shrek pisze:

> [...]
    > jakiś koloniał w podstawówce a w ich statucie jest napisane że to
    > oznacza przynależność do partii nazistowskiej? Fajne?

    Ale równie dobrze mogłeś być jako dziecko członkiem podwórkowej bandy
    muchomorków, jaką to ma moc prawną dzisiaj?
    Poza tym żeby być członkiem jakiejś formalnej organizacji potrzeba
    świadomej zgody, formy tej zgony najczęściej wymagają podpisu. Składałeś
    jakiś podpis przy chrzcie?

    Może powinieneś do tego podejść w ten sposób?
    https://www.youtube.com/watch?v=kJcq9M8oWhY

  • 134. Data: 2024-10-20 19:32:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.10.2024 o 19:26, nadir pisze:

    > Ale równie dobrze mogłeś być jako dziecko członkiem podwórkowej bandy
    > muchomorków, jaką to ma moc prawną dzisiaj?

    Jakieś tam jednak ma, tym bardziej że państwo w konkordacie zrzekło się
    kompetencji w tym zakresie. A w przyszłości jednak może mieć. No i nie
    każdy chce być uznawany za członka jakieś tam organizacji, z którą mu
    nie po drodze.

    > Poza tym żeby być członkiem jakiejś formalnej organizacji potrzeba
    > świadomej zgody, formy tej zgony najczęściej wymagają podpisu.

    Czy aby na pewno? Bo śmiem twierdzić, że w takim przypadku to liczba
    katolików w Polsce byłaby przyzerowa. W jakich okolicznościach
    podpisujesz się oficjalnie że przystępujesz do Kościoła?

    > Może powinieneś do tego podejść w ten sposób?
    > https://www.youtube.com/watch?v=kJcq9M8oWhY

    W wolnej chwili obejrzę.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 135. Data: 2024-10-20 20:08:48
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > katolików w Polsce byłaby przyzerowa. W jakich okolicznościach
    > podpisujesz się oficjalnie że przystępujesz do Kościoła?

    Jakie inne konsekwencje _ świetle prawa świeckiego RP3_ ma chrzest poza
    prawem KRK do wpisu wyłączonego spod UoODO?

    AFAIR jest sobie facet który twierdzi że jest Królem Polski.
    Czy z tego wynika że jest winny (usiłowania) zamachu stanu?

    --
    A. Filip

  • 136. Data: 2024-10-20 20:46:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.10.2024 o 20:08, A. Filip pisze:
    > AFAIR jest sobie facet który twierdzi że jest Królem Polski.
    > Czy z tego wynika że jest winny (usiłowania) zamachu stanu?

    Nie, albowiem w Konstytucji już króla nie ma. Co innego, jakby
    twierdził, ze jest Prezydentem RP. Choć samo twierdzenie - moim zdaniem
    - bardziej pod ustawę o zdrowiu psychicznym podpada, niż kodeks karny.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 137. Data: 2024-10-20 21:26:44
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > twierdził, ze jest Prezydentem RP. Choć samo twierdzenie - moim
    > zdaniem - bardziej pod ustawę o zdrowiu psychicznym podpada, niż

    Po szybkim sprawdzeniu wydaje mi się że "niedokładnie" zapamiętałem -
    "Królewska Wysokość" ale nie Król.
    Czy Szrek się czuje poddanym Jego Regenckiej Mości?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Leszek_Wierzchowski

    --
    A. Filip

  • 138. Data: 2024-10-20 21:53:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.10.2024 o 21:26, A. Filip pisze:

    > Po szybkim sprawdzeniu wydaje mi się że "niedokładnie" zapamiętałem -
    > "Królewska Wysokość" ale nie Król.

    Generalnie ma to niewielkie praktyczne znaczenie. "Jego Królewska
    Wysokość". Przy czym to kwestia nazewnictwa. Na chwilę obecna króla
    zastęp-uje Prezydent RP. Król miał sens, dokąd była to sukcesja. Zauważ,
    że Król Wielkiej Brytanii po prostu reprezentuje kraj. Nie jestem biegły
    w tym zakresie, tym nie mniej to działa mniej więcej, jak u nas Prezydent.

    > Czy Szrek się czuje poddanym Jego Regenckiej Mości?
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Leszek_Wierzchowski

    Wiesz, takich tytułów można jeszcze wiele wymyślić.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 139. Data: 2024-10-20 22:26:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jakie inne konsekwencje _ świetle prawa świeckiego RP3_ ma chrzest poza
    > prawem KRK do wpisu wyłączonego spod UoODO?

    Prawne - niewielkie, poza tym że KK _może_ twierdzić że jesteś ich
    członkiem. Praktyczne jednak ma. Choćby takie że się na to powołuje i to
    już ma jednak znacznie praktyczne. A potencjalnie take, że skoro
    rozmawiamy o tym że prawo religijne dotyczy członków danej religii...
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 140. Data: 2024-10-21 01:06:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-10-20, jn <j...@m...invalid> wrote:

    > Dopiszę, zakładają firmy i/lub zatrudniają ludzi.

    To jest już coś ekstra. Duzy plus, ale nie MZ warunek konieczny. A inny,
    niewspomniany wczesniej warunek konieczny to np. nauka lokalnego języka.

    > Z pierwszym się zgadzam (pracują, uczą się), przy "szanują prawo" mam
    > wątpliwości.
    > Trudno szanować prawo jeśli obywatele też go nie szanują lub gdy prawo
    > zbyt daleko ingeruje w życie ludzi.

    Bardziej miałem na mysli przestępstwa. Za przejscie na czerwonym świetle
    raczej bym nie deportował :) Ale czy za drobną kradziez też nie, tu mam
    już wątpliwości. Jakby taki system miał wejść w zycie to i tak musiałby
    się opierać na pewnej punktacji. Może wystarczyłoby, że nawet drobna
    kradzież daje spore punkty ujemne.

    > Sama izolacja nie jest zła, jej przyczyna jest ważna.

    Izolacja w sensie społecznym - nieuczenie się języka, niepodejmowanie
    pracy, brak otwarcia na kulturę i zwyczaje kraju gospodarza... takie
    rzeczy. Jako całość, nie indywidualnie.

    --
    Marcin