  • 1. Data: 2006-02-27 22:06:49
    Temat: ile wpisu
    Od: hrus2569 <h...@w...pl>

    Witam !

    Mam pytanie do specjalistów od spraw cywilnych. Ile po 2.03 będzie
    wynosiła opłata od pozwu o wydanie nakazu zapłaty w postępowaniu
    nakazowym skierowany do Sądu Grodzkiego, czy będzie to 1,25 wartości
    przedmiotu sporu, czy opłata stała ?

    Pzdr.

  • 2. Data: 2006-02-27 22:23:01
    Temat: Re: ile wpisu
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    hrus2569 napisał(a):

    > Ile po 2.03 będzie wynosiła opłata od pozwu o wydanie nakazu zapłaty w postępowaniu

    > nakazowym skierowany do Sądu Grodzkiego, czy będzie to 1,25 wartości
    > przedmiotu sporu, czy opłata stała ?

    Opłata stała. Art. 28.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 3. Data: 2006-02-27 22:29:10
    Od: hrus2569 <h...@w...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Opłata stała. Art. 28.

    Też tak początkowo myślałem, ale jeśli pozwany złoży zarzuty, to o ile
    Sąd wezwie do dopłaty ? Czy stosuje się art. 19 ust 4 pkt 1 ? Jeżeli tak
    od od jakiej kwoty liczyć 3/4 opłaty, od stałej ? Coś mi tu nie pasuje :-(

    Pzdr.

  • 4. Data: 2006-02-27 22:45:40
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    hrus2569 napisał(a):

    > Też tak początkowo myślałem, ale jeśli pozwany złoży zarzuty, to o ile
    > Sąd wezwie do dopłaty ? Czy stosuje się art. 19 ust 4 pkt 1 ? Jeżeli tak
    > od od jakiej kwoty liczyć 3/4 opłaty, od stałej ? Coś mi tu nie pasuje :-(

    To będzie problem interpretacyjny w razie wniesiona zarzutów :)
    Sam pozew wyraźnie wyłącza art. 19 ust. 2 ustawy.
    A potem trzeba będzie być konsekwentnym - może art. 11 - nie może być za
    pewien etap postępowania opłata stała, a potem stosunkowa.
    Ale to wyjdzie w praniu :) - niedługo pewnie padną pytania do SN.

  • 5. Data: 2006-02-27 23:06:53
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dtvu4l$3np$1@atlantis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > Opłata stała. Art. 28.
    Uwaga do ciebie i do wszystkich także.
    Podawaj nazwę (i sygnaturę) aktu prawnego na który się powołujesz. Pomyśl o
    tych, którzy kiedyś będą grzebać w archiwum w poszukiwaniu informacji.

    Jotte

  • 6. Data: 2006-02-27 23:10:47
    Od: hrus2569 <h...@w...pl>

    Johnson napisał(a):

> [...]
    > pewien etap postępowania opłata stała, a potem stosunkowa.
    > Ale to wyjdzie w praniu :) - niedługo pewnie padną pytania do SN.

    A może 3/4 opłaty stałej ? art. 19 ust 4 mówi o 3/4 części opłaty, nie
    rozróżniając jej rodzaju ?

    Pzdr.

  • 7. Data: 2006-02-27 23:19:42
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    hrus2569 napisał(a):

    > A może 3/4 opłaty stałej ? art. 19 ust 4 mówi o 3/4 części opłaty, nie
    > rozróżniając jej rodzaju ?

    Może. W końcu za zarzuty tez trzeba byłoby coś wziąść.
    Tylko że wtedy postępowania nakazowe uproszczone będą droższe od
    postępowań nakazowych zwykłych. A nie wiem czy o to chodziło ustawodawcy.

  • 8. Data: 2006-02-28 05:51:03
    Od: hrus2569 <h...@w...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Może. W końcu za zarzuty tez trzeba byłoby coś wziąść.
    > Tylko że wtedy postępowania nakazowe uproszczone będą droższe od
    > postępowań nakazowych zwykłych. A nie wiem czy o to chodziło ustawodawcy.

    Czyli przy stałej, już nie będzie się pobierać opłaty od zarzutów ? A
    jak przy sprzeciwie od nakazu zapłaty w post. upominawczym ?

    Pzdr.

    P.S. przepraszam za takie lamerskie pytania, nie jestem prawnikiem, a
    musze składać pozwy, a te koszty mnie dobijają :-(

  • 9. Data: 2006-02-28 05:58:01
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    hrus2569 napisał(a):

    > Czyli przy stałej, już nie będzie się pobierać opłaty od zarzutów ? A
    > jak przy sprzeciwie od nakazu zapłaty w post. upominawczym ?

    Nie wiem, nie zastanawiałem sie jeszcze nad tym.

    > P.S. przepraszam za takie lamerskie pytania, nie jestem prawnikiem, a
    > musze składać pozwy, a te koszty mnie dobijają :-(

    To składaj. Będziesz wzywany do opłaty.