  • 1. Data: 2008-01-05 06:45:40
    Temat: handel ciuchami markowymi (poza "oficjalna" dystrybucją)
    Od: paichiwo <j...@g...com>

    Witam,
    mam nadzieję, że to dobra grupa.

    Mam "dojście" do załatwiena dobrych, markowych, nowych ciuchów, w
    niezłej cenie. Są to tzw. końcówki serii. Moje "źródło" znajduje się
    poza granicami naszego pięknego kraju, ale w UE. Chciałbym te ciuchy
    sprowadzac do Polski i sprzedawać tutaj (może we własnym sklepie, może
    na zasadach przedstawicielstw, stoisk w innych sklepach).
    Pytanie jest nastepujace: co na to "legalni przedstawiciele", zwykle
    ciuchy markowe, jak np. Adidas, Nike, sprzedawane są w salonach
    firmowych, ja już od dłuższego czasu nie spotkałem np zwykłego sklepu
    obuwniczego, który by też sprzedawał również buty Nike.
    Czy oficjalny i wyłączny przedstawiciel danej firmy w danym regionie,
    może sobie rościć prawa do wyłączności na sprzedawane ciuchy? Te,
    które mam, będą pochodziły z hurtowni (pośrednika), nie bezpośrednio
    od producenta. Czy legalne będzie np sprzedaż koszulek Nike, w sklepie
    sportowym, który nie jest oficjalnym przedstawicielem Nike? Czy np, na
    żądanie przedstawiciela producenta, będę musiał zaprzestać sprzedaży
    jego wyrobów poza "oficjalnymi kanałami dystrybucji".

    Oczywiście ciuchy pochodzą z legalnego źródła i wszelkie faktury bym
    wystawiał i otrzymywał.

    pozdrawiam
    paichiwo

  • 2. Data: 2008-01-05 08:00:05
    Od: "Nieustraszony Lowca Trolli" <l...@o...eu>

    >Mam "dojście" do załatwiena dobrych, markowych, nowych ciuchów, w
    >niezłej cenie. Są to tzw. końcówki serii. Moje "źródło" znajduje się

    Jest to oczywście legalne.
    W UE możesz sprzedawać do dowolnego kraju dowolne rzeczy (poza pewymi
    wyjątkami). Co ciekawe beprawnym jest zabronienie frimie - oficjalnemu
    dealerowi np Nike z Warszawy sprzedaży do Kielc albo Madrytu.
    Obieg nieautoryzowany jest legalny ale oczyiście niel lubiany przez
    producentów.
    Należy się np liczyć z donosami na policję że twoje rzeczy to podróby. Więc
    lepiej oprócz faktór mieć pewność co sprzedajesz.

    jk

  • 3. Data: 2008-01-05 08:10:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    paichiwo pisze:

> [...]
    > Czy oficjalny i wyłączny przedstawiciel danej firmy w danym regionie,
    > może sobie rościć prawa do wyłączności na sprzedawane ciuchy? Te,

    Rościć sobie może. Wolny kraj ;)

    Podobnie jak ja mogę sobie rościć wyłączność do np. pisania na tę grupę ;)

    [ciach]

    > Oczywiście ciuchy pochodzą z legalnego źródła i wszelkie faktury bym
    > wystawiał i otrzymywał.

    Zakładając, że towar nie jest podróbką ani nie jest kradziony - możesz
    go legalnie sprzedawać, a mających pretensje przedstawicieli
    dystrybutorów wysyłać na drzewo.

  • 4. Data: 2008-01-05 08:25:16
    Od: paichiwo <j...@g...com>

    On 5 Sty, 09:00, "Nieustraszony Lowca Trolli"
    <l...@o...eu> wrote:

> [...]
    > Należy się np liczyć z donosami na policję że twoje rzeczy to podróby. Więc
    > lepiej oprócz faktór mieć pewność co sprzedajesz.

    dzieki bardzo, przyszedł mi do glowy jeszcze jeden problem. Czy mogę
    się reklamować używając loga firm, których ciuchy bym sprzedawał? W
    stylu "u mnie kupisz ciuchy Adidasa za połowę ceny". Czy np. mogę to
    robić do momentu zabronienia przez przedstawiciela producenta. Czy też
    powinienem poprosić o zgodę producenta na wykorzystywanie jego znaku
    firmowego w kampaniach reklamowych.
    Jakie konsekwencje mnie czekaja, jesli wykorzystywalbym ten znak tylko
    i wylacznie do reklamy sklepu, lub też oznaczenia stoisk na których
    sprzedawane byłyby te ciuchy a nie miał zgody np Adidasa na to?

    pozdrawiam i dzieki za odp.
    paichiwo

  • 5. Data: 2008-01-05 08:50:40
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 05 Jan 2008 00:25:16 -0800, paichiwo napisał(a):

    > Jakie konsekwencje mnie czekaja, jesli wykorzystywalbym ten znak tylko i
    > wylacznie do reklamy sklepu, lub też oznaczenia stoisk na których
    > sprzedawane byłyby te ciuchy a nie miał zgody np Adidasa na to?

    Żadnych konsekwencji, znak towarowy może być wykorzystywany w celu
    reklamy towarów.

    Natomiast co do sprowadzania ciuchów itd. ostatnio spotkałem się z
    ciekawym podejściem Urzędu Celnego: znajomy coś tam sprowadzał z USA, a
    celnik mu mówi "gdzie ma pan na to licencję od producenta?"
    Okazuje się, że są na ten temat dwa rozporządzenia KE (1383/2003 i
    1891/2004), ale niektórzy nasi celnicy jego nie rozumieją.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 6. Data: 2008-01-05 09:06:20
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Olgierd" <n...@o...com> wrote > Żadnych konsekwencji,
    znak towarowy może być wykorzystywany w celu
    > reklamy towarów.

    Jesteś pewien, że może sobie ot tak powiesic jakieś wielkie czyjeś logo np.
    na sklepie?

  • 7. Data: 2008-01-05 09:39:12
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

    wiadomości news:9iq355-h8h.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > a mających pretensje przedstawicieli
    > dystrybutorów wysyłać na drzewo.

    Albo zaproponować im odkupienie od ciebie całej partii za uzgodnioną cenę :)

    --
    andrzej

  • 8. Data: 2008-01-05 10:24:15
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Olgierd dość niespodziewanie napisał(a):

    > Żadnych konsekwencji, znak towarowy może być wykorzystywany w celu
    > reklamy towarów.

    Tylko i wyłącznie przez uprawnionego.

    Żadna inna osoba, inna niż właścicel znaku/licencjobiorca nie może uzywać
    znaku w reklamie.

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman www.ip.biz.pl

  • 9. Data: 2008-01-05 14:08:14
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 05 Jan 2008 11:24:15 +0100, Roman Rumpel napisał(a):

    > Tylko i wyłącznie przez uprawnionego.

    Przepraszam, faktycznie przeinaczyłem art. 155 ust. 1 ustawy.

    Ale to chyba nie oznacza, że jeśli wprowadzam do sprzedaży np. Coca-Colę
    to nie mogę powiesić nalepki "Coca-Cola" na drzwiach bez zgody Coca-Coli?
    Albo dać ogłoszenia "u mnie kupisz Coca-Colę"?

  • 10. Data: 2008-01-05 16:04:40
    Od: "Piotr" <p...@p...pl>

    > Albo dać ogłoszenia "u mnie kupisz Coca-Colę"?

    Napisać możesz - ale bez znaku towarowego :-)

    --
    Piotr