eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawogwarancja samochodugwarancja samochodu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!newsfeed.silweb.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: "lajon74" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: gwarancja samochodu
    Date: 22 Sep 2005 21:59:56 +0200
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 64
    Message-ID: <3...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.test.onet.pl 1127419196 9171 213.180.130.18 (22 Sep 2005 19:59:56
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 22 Sep 2005 19:59:56 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 83.16.1.234, 192.168.243.173
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:329112
    [ ukryj nagłówki ]

    Jestem posiadaczem Peugeota 206 ktory jest objety dwuletnia gwarancja bez
    limitu kilometrow (data zakupu 12/2003). Mam dwa problemy

    Problem 1.
    Od poczatku uzytkowania samochod sciaga na lewa strone, wizyta kontrolna po 10
    tysiacach wg ASO (Autoryzowany serwis obslugi) nie stwierdzila zadnych wad,
    przy 20 tys wymieniony zostal gwarancyjnie drazek stabilizatora z lewej strony.
    Nie spowodowalo to usuniecia usterki po przejechaniu kilku tysiecy km samochd
    ponownie sciaga w lewo. Przy kazdej wizycie czyszczone sa zaciski hamulcowe i
    faktem jest ze po wyjezdzie z ASO samochod jezdzi poprawnie. Przy 70 tysiacach
    znow zostal wymieniony drazek stabilizatora - tym razem odplatnie poniewaz jak
    usluszalem w ASO jest to element eksploatacyjny i przy tej ilosci przejechanych
    km nie podlega wymianie gwarancyjnej. Przy wizycie na przeglad 80 tysiecy znow
    zglosilem usterke, tradycyjnie przeczyszczona zaciski hamulcowe co nie dalo
    zadnego efektu. Na wlasny koszt sprawdzilem kompletnie zawieszenie samochodu na
    stacji diagnostycznej i stan zawieszenia jest bez zarzutu (ASO nie swiadczy
    takich uslug i musze zrobic to we wlasnym zakresie). Moim zdaniem jako
    doswiadczonego kierowny problem lezy w ukladzie sterowania kierownica
    (wspomaganie, kolumna kierownicza czy cos innego z tym zwiazane).

    Pytanie:
    Czego moge zodac od ASO? czy faktycznie powinienem zaplacic za wymiane
    stabilizatora czy w tej sytuacji zadac naprawy gwarancyjnej? czy jesli moja
    gwarancja jest 2 lata bez limitu km argumentem do odplatnej naprawy jest fakt
    ze przejechalem 70 tysiecy (zwracam uwage przy tym stanie licznika zostal
    wymieniony 2 drazek stabilizatora z lewej strony)? czy wreszcie poniewaz jest
    to juz chyba 5 zgloszenie tej samej usterki moge zodac wymiany samochodu na
    nowy tzw. wolny od wad

    Problem 2:
    W miejscu zlaczenia progu z blotnikiem przednim (po obu stronach samochodu)
    odpryskuje lakier, w taki sposob ze widoczna jest blacha cynkowa. W odpowiedzi
    na zgloszenie tego problemu w ASO otrzymalem odpowiedz, ze nie mozna tego uznac
    za wade podlegajaca gwarancji poniewaz:
    - jest to tzw. wypiaskowanie i przy tej ilosci przejechanych km jest to rzecz
    normalna, poniewaz kola wyrzucaja piasek
    - musialem jezdzic pod szutrowych drogach skoro wystapil problem (od grudnia
    2003 roku przejechalem 90 tys km, co zapewne trudno wykonac po drogach
    szutrowych, stan amortyzatorow na 80 tys to 85-87%, czyli prawie idealne)
    - powinienem sobie zalozyc ochraniacze na progi (to mnie najbardziej zirytowalo)
    - samochody sa projektowane na "zachodzie" i dostosowywane do tamtejszych drog,
    a w polsce drogi sa gorsze wiec niestety serwis za to nie odpowiada (czy to
    jest moj problem)
    Dodam tez, ze samochod fabrycznie wyposazony jest w ogumienie 195/55/15 i na
    takim jest uzytkowany (moim osobistym zdaniem za szerokie, ale nie mialem
    wyboru przy zakupie).


    Pytanie:
    Czy moge domagac sie gwarancyjnej naprawy stanu lakieru w tych miejscach, czy
    argumenty pracownika ASO sa słuszne. Czy przyczyna takiego stanu moze byc
    wlasnie zbyt szerokie ogumienie, ktore powoduje tzw wypiaskowanie (stan nadkoli
    z tylu jest bez zastrzezen)

    Prosze o informacje czy moge w tych dwoch przypadkach domagac sie gwarancyjnych
    napraw od ASO

    Dziekuje i pozdrawiam
    lajon74



    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1